Najväčšia streamovacia služba sveta by v budúcnosti mohla byť úplne zadarmo. Naznačuje to správa Bloomberg, ktorá hovorí, že Netflix aktuálne zvažuje predstavenie bezplatného balíčka vo vybraných európskych a ázijských krajinách. Dôvodom je zvýšenie dosahu reklamy.

Pripravuje sa na horšie časy

Netflix iba dva roky dozadu čelil prudkému pádu predplatiteľov po skončení pandémie. Streamovací gigant na krízu zareagoval rýchlo – v krátkom čase klepol po prstoch predplatiteľom, ktorí svoj účet zdieľali s ďalšími používateľmi a vo viacerých krajinách tiež pridal lacnejší balíček s reklamou.

Rozhodnutie sa platforme vyplatilo. Netflix v posledných kvartáloch opäť zažíva prudký nárast predplatiteľov a potvrdzuje svoju dominanciu v silnej konkurencii ďalších globálnych hráčov. Dobré časy však nebudú trvať večne. Analytici predpovedajú, že rast streamovacej služby sa v najbližších 12 mesiacoch utlmí a kľúčovým pre finančné zdravie spoločnosti sa stanú príjmy z reklamy.

Tie chce Netflix posilniť aj plánmi na predstavenie bezplatnej verzie vo viacerých európskych a ázijských krajinách. Plán je podľa Bloomberg zatiaľ v štádiu diskusií a neviaže sa ku žiadnym konkrétnym krajinám.

Netflix zmeny
Netflix (úprava redakcie)

Stratégiou Netflixu by bolo predstavenie bezplatnej verzie v krajinách, kde má potenciál osloviť dodatočných divákov – či už z radov ľudí, ktorí si Netflix nemôžu dovoliť, alebo zaň nemajú ako zaplatiť, keďže radšej ako na kreditné karty sa stále spoliehajú na hotovosť.

Už to raz skúšal

Aj keď Netflix zadarmo môže znieť ako nezmysel, spoločnosť už má s podobným scenárom skúsenosti. Služba bola nedávno bezplatne dostupná v Keni, kde Netflix podobný scenár skúšal po dobu dvoch rokov. Gigant ukončil svoj pilotný projekt na jeseň 2023 a uviedol, že z neho získal množstvo cenných informácií.

Bezplatný Netflix bol v Keni dostupný so značnými obmedzeniami. Divákom bol dostupný iba na zariadeniach Android, k dispozícii bola približne iba štvrtina celkovej knižnice. Obsahová ponuka pozostávala takmer výhradne z vlastnej tvorby spoločnosti, označovanej ako Netflix Originals.

Nie je síce jasné, v akej podobe by bezplatná verzia Netflixu dorazila do európskych krajín, s istotou by však obsahovala reklamy. Práve príjmy z reklamy predstavujú oblasť, v ktorej podľa analytikov Netflix za konkurenciou výrazne zaostáva. Streamovací gigant preto hľadá spôsoby, ako dosah reklamy zvýšiť a bezplatná verzia by mu k tomu určite pomohla.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú