Tesla začína byť zúfalá. Musk sa odhodlal k niečomu, čo dlhé roky odmietal
Čas hojnosti automobilky Tesla sa blíži ku koncu. Elon Musk je považovaný mnohými za génia, nakoľko dokázal predávať svoje elektrické vozidlá aj bez miliónových investícií do propagácie. Namiesto rôznych PR článkov sa spoliehal na svoju sociálnu sieť X, ktorá mu tiež zaručila bujaré konverzácie s miliónmi nadšencov aj odporcov elektromobility.
Ušetrené milióny tak mohol vraziť do vývoja automobilky alebo ich vyplatil akcionárom ako súčasť divident. Na druhej strane, veľká časť peňazí skončila v budovaní kultu okolo Muska a to sa nakoniec ukázalo ako problém. Čas ukázal pravdu a miliardár sa nakoniec musel znížiť k praktikám, ktoré sa snažili silou mocou obísť.
Platený príspevok na Instagrame
Takzvaní prví osvojitelia alebo nadšenci, ktorí nakupujú technologické inovácie skôr ako ostatní, si už väčšinou kúpili Teslu. Väčšina zostávajúcich potenciálnych zákazníkov si tiež už kúpila elektrické auto, takže nájsť trh pre rastúci počet tovární (jedna je v súčasnosti vo výstavbe v Mexiku) nebude jednoduché.
BREAKING: Tesla has officially started paid advertisements on Instagram for the first time.
Instagram has over 2 billion monthly active users, or ~25% of the global population. pic.twitter.com/j0z1oCfqNP
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) March 26, 2024
Preto Tesla začína prichádzať so spôsobmi propagácie, ktoré boli pre iných výrobcov automobilov celkom bežné. V posledných dňoch značka prvýkrát vo svojej histórii zaplatila za sponzorovaný príspevok na Instagrame, kde si môžete pozrieť video Modelu Y, najpredávanejšieho automobilu na svete roku 2023, ktoré bude v blízkej budúcnosti aktualizované.
Okrem samotného auta Tesla propaguje aj jeho cenu, ktorá po zohľadnení federálnych príspevkov k nákupu vyjde na najmenej 36 490 dolárov. Je to o niečo viac ako základný Fisker Ocean Sport, ktorý potápajúca sa automobilka (mimochodom aj z USA) radikálne zľavnila.
I hate advertising
— Elon Musk (@elonmusk) October 28, 2019
Stále najväčší výrobca elektromobilov na svete sa pred pár dňami vrátil aj na sociálnu sieť Facebook, odkiaľ sa v roku 2018 stiahol kvôli škandálu spoločnosti Cambridge Analytica, ktorá získala údaje desiatok miliónov používateľov sociálnej siete Facebook a použila ich vo volebných kampaniach vo viacerých krajinách. Okrem toho je Tesla zapojená aj na Tik Tok a YouTube.
Silná konkurencia
Automobilka Tesla je jednou z hlavných akciových hviezd posledných rokov. Avšak klesajúci záujem o elektrické autá, predaj rozdelený výlučne medzi dva starnúce modely (3 a Y) a vznikajúca konkurencia z Číny a Európy znížili cenu akcií spoločnosti Tesla z 248 dolárov na začiatku tohto roka na približne 177 dolárov pri súčasnej cene.
Okrem toho je trend taký, že cena bude pravdepodobne naďalej pomaly klesať. Na svojom vrchole, konkrétne začiatkom novembra 2021, sa jedna akcia obchodovala za viac ako 400 dolárov.
Konkurencia v podobe čínskych elektrických áut je natoľko silná, že už sa jednému z týchto modelov podarilo prevalcovať aj európsky trh a to ešte v minulom roku, pričom situácia sa odvtedy len zhoršila. Najpredávanejším autom a prvým najpredávanejším elektromobilom sa vtedy stal vo Švédsku čínsky BYD Atto 3.
Proti tak lacnej konkurencii sa však už kvôli neférovej výhode zdvihla vlna kritiky ako v EÚ, tak aj v USA, kde sa vláda snaží inváziu takýchto áut na domáci trh zastaviť. Kľúčom k udržaniu lacných čínskych áut mimo krajinu je, aby sa USA podarilo dokázať, že sú potenciálnou hrozbou pre národnú bezpečnosť.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nič podobné nevideli: Vedci odhalili prvý detailný záber na hviezdu mimo našej Galaxie
ROZHOVOR s analytikom: Bitcoin by som teraz nekupoval. Prichádza úplne nová éra kryptomien
Mimozemské svety, lode ako zo sci-fi a veľké záhady. Toto sú aktuálne najväčšie úspechy ľudstva vo vesmíre
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
Úplne si nás podmania. Čínska automobilka vstupuje na ďalší európsky trh
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Amazon investuje ďalšie miliardy do AI. Chce zostrojiť niečo, čo tu ešte nebolo
Vysoké clá ohrozujú Atlantik. Môže za to napätie medzi USA a Európou
Zamestnanci v neistote. Technologický gigant plánuje rušenie pracovných miest
Objav, ktorý mení dejiny. Egypťania miešali magické nápoje s drogami
Drahé kovy na vzostupe. Konflikt na Ukrajine dvíha ceny zlata a striebra
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené