Medzi batériovými elektromobilmi je už dávnejšie štandardné, že ich výrobcovia vo všeobecnosti poskytujú záruku na samotnú batériu 8 rokov, prípadne 160 000 km podľa toho čo nastane skôr. Ako uviedol magazín just-auto.com, známy čínsky výrobca NIO navrhuje zmenu, ktorá bude znamenať, že záruka na batériu sa predĺži.
Aj napriek mnohým mýtom z oblasti elektromobility, medzi ktoré sa radí životnosť batérie elektromobilov, s príchodom nových technológii tento aspekt nepredstavuje zásadnejší problém. NIO plánuje zvýšiť záručnú lehotu na batériu elektromobilu na 15 rokov.
Technológie súčasných elektromobilov
Podľa posledných štúdií sú lithiové batérie v súčasných elektromobiloch na tak vysokej technologickej úrovni, že vo všeobecnosti bude ich životnosť dlhšia ako samotného elektromobilu. Ako nám však ukazuje realita, nie vždy to platí a niektorí výrobcovia elektromobilov bojujú s relatívne rýchlym poklesom kapacity batérie.
Zásadné rozdiely sú aj medzi jednotlivými technológiami lithiových batérií, kedy batéria chemického zloženia LFP je z hľadiska životnosti na tom podstatne lepšie ako batéria s NMC technológiou. Pri pohľade na špecifiká, ktoré so sebou prinášajú vozidlá taxislužby, prípadne pri vysokom kilometrovom nájazde elektromobilov je potrebné rátať s finančne náročnou opravou po ukončení záruky.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo Wiliam Li, zakladateľ čínskej automobilky Nio je toho názoru, že súčasné záruky na batérie v elektromobiloch nezodpovedajú tomu, kde by mali byť. V samotnej Číne je napr. štandardom záruka len 120 000 km a 8 rokov, čo pri aktuálnom množstve viac ako 19 miliónov registrovaných elektromobilov bude predstavovať potencionálne riziko z hľadiska budúcich nákladov.
Budúce problémy v Číne
Keďže Čína patrí medzi elektromobilovú veľmoc a jazdí tam zhruba 60 % všetkých elektromobilov na svete je predpoklad, že bude o pár rokov čeliť problémom súvisiacich s opravou batérií. Podľa čelných predstaviteľov automobilky NIO by sa v budúcnosti mali automobilky zamerať na predĺženie záruky na batériu minimálne na 15 rokov pri zachovaní 85 % pôvodnej kapacity.
Ako uvádza NIO je to technicky možné a potvrdzuje to aj projekt, ktorý nedávno NIO zahájilo spolu s čínskym výrobcom batérií CATL, ktorého hlavným cieľom je vývoj batérií s dlhšou životnosťou. Ak by sa štandardom stala záručná doba 15 rokov pri 85 % poklese kapacity batérie v mnohých krajinách by to znamenalo, že batéria elektromobilu bude mať naozaj dlhšiu životnosť ako celý elektromobil.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Analýza: Ojazdené autá zlacneli, a na trhu ich bolo medzimesačne menej
Japonská automobilka Toyota dosiahla v uplynulom finančnom roku rekordný zisk
USA zrušili povolenia na dodávky pre čínsku spoločnosť Huawei
Rusko podniklo ďalší rozsiahly útok na energetickú infraštruktúru Ukrajiny
Apple rozzúril fanúšikov. Z balení potichu odstránil ďalšiu vec, dôvodom je ekológia
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené