Medzi batériovými elektromobilmi je už dávnejšie štandardné, že ich výrobcovia vo všeobecnosti poskytujú záruku na samotnú batériu 8 rokov, prípadne 160 000 km podľa toho čo nastane skôr. Ako uviedol magazín just-auto.com, známy čínsky výrobca NIO navrhuje zmenu, ktorá bude znamenať, že záruka na batériu sa predĺži.
Aj napriek mnohým mýtom z oblasti elektromobility, medzi ktoré sa radí životnosť batérie elektromobilov, s príchodom nových technológii tento aspekt nepredstavuje zásadnejší problém. NIO plánuje zvýšiť záručnú lehotu na batériu elektromobilu na 15 rokov.
Technológie súčasných elektromobilov
Podľa posledných štúdií sú lithiové batérie v súčasných elektromobiloch na tak vysokej technologickej úrovni, že vo všeobecnosti bude ich životnosť dlhšia ako samotného elektromobilu. Ako nám však ukazuje realita, nie vždy to platí a niektorí výrobcovia elektromobilov bojujú s relatívne rýchlym poklesom kapacity batérie.
Zásadné rozdiely sú aj medzi jednotlivými technológiami lithiových batérií, kedy batéria chemického zloženia LFP je z hľadiska životnosti na tom podstatne lepšie ako batéria s NMC technológiou. Pri pohľade na špecifiká, ktoré so sebou prinášajú vozidlá taxislužby, prípadne pri vysokom kilometrovom nájazde elektromobilov je potrebné rátať s finančne náročnou opravou po ukončení záruky.
Aj to je jeden z dôvodov, prečo Wiliam Li, zakladateľ čínskej automobilky Nio je toho názoru, že súčasné záruky na batérie v elektromobiloch nezodpovedajú tomu, kde by mali byť. V samotnej Číne je napr. štandardom záruka len 120 000 km a 8 rokov, čo pri aktuálnom množstve viac ako 19 miliónov registrovaných elektromobilov bude predstavovať potencionálne riziko z hľadiska budúcich nákladov.
Budúce problémy v Číne
Keďže Čína patrí medzi elektromobilovú veľmoc a jazdí tam zhruba 60 % všetkých elektromobilov na svete je predpoklad, že bude o pár rokov čeliť problémom súvisiacich s opravou batérií. Podľa čelných predstaviteľov automobilky NIO by sa v budúcnosti mali automobilky zamerať na predĺženie záruky na batériu minimálne na 15 rokov pri zachovaní 85 % pôvodnej kapacity.
Ako uvádza NIO je to technicky možné a potvrdzuje to aj projekt, ktorý nedávno NIO zahájilo spolu s čínskym výrobcom batérií CATL, ktorého hlavným cieľom je vývoj batérií s dlhšou životnosťou. Ak by sa štandardom stala záručná doba 15 rokov pri 85 % poklese kapacity batérie v mnohých krajinách by to znamenalo, že batéria elektromobilu bude mať naozaj dlhšiu životnosť ako celý elektromobil.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP