Vstupuje do novej éry. Milovaná automobilka Slovákov odhalila luxusnú konkurenciu pre Tesla Model Y
Nemecký producent luxusných automobilov Audi už dávnejšie oznámil, že spolu s Porsche spolupracujú na vývoji luxusnej prémiovej elektrickej platforme PPE, ktorá má byť novým míľnikom v elektrickej budúcnosti značky Audi. Ako dnes FonTech.sk informoval sám výrobca v tlačovej správe, úplne prvým modelom v histórii značky, ktorý bude využívať túto platformu, je Audi Q6 etron.
Nové technológie prinášajú excelentné výkony
Nové Audi Q6 etron využíva vo svojich útrobách 800 voltovú architektúru, ktorá za použitia batérie s celkovou kapacitou 100 kWh udeľuje dojazd až 625 kilometrov podľa WLTP normy. K dispozícii budú dve výkonové verzie, pričom základná dosahuje maximálny výkon 285 kW a výkonnejšia označená ako SQ6 etron až 380 kW.
Na úvod budú v predaji verzie, ktoré budú vybavené výlučne pohonom všetkých kolies, neskôr však do ponuky pribudnú vysoko efektívne verzie vybavené pohonom zadných kolies. Už základná verzia Q6 etron zrýchľuje z 0 – 100 km/h za 5,9 sekundy, výkonnejšia verzia potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 210 km/h, resp. 230 km/h pre výkonnejšiu verziu.
Tento model spolu s Porsche Taycan bude patriť medzi rekordérov z hľadiska maximálneho nabíjacieho výkonu, ktorý dosahuje hodnotu až 270 kW. Nabitie batérie z 10 – 80 % za ideálnych podmienok trvá približne 21 minút. Audi Q6 etron disponuje enormne výkonnou rekuperáciou s maximálnym výkonom až 220 kW.
Pokroková elektronická architektúra
Audi zostáva verné svojmu infotainmentu Audi MMI a prináša panoramatický displej nielen pre vodiča, ale aj pre spolujazdca, čím vytvára vizuálne prehľadnú digitálnu scénu. Voľne stojaci panoramatický displej Audi MMI má zakrivený dizajn a technológiu OLED a pozostáva z 11,9-palcového virtuálneho kokpitu Audi a 14,5-palcového dotykového displeja MMI.
Informačný systém vôbec po prvýkrát využíva ako operačný systém Android Automotive OS, ktorého aktuálnosť zabezpečujú aktualizácie over-the-air. Na svoje si prídu aj prívrženci kvalitného ozvučenia, najvýkonnejšia audio aparatúra je tvorená 20 reproduktormi s výkonom 830 W.
Pri navrhovaní Audi Q6 etron sa kládol obrovský dôraz na udržateľnosť a s tým súvisiace využívanie recyklovaných materiálov. Kabína vozidla je tvorená materiálmi z recyklovaného polyesteru, a na výrobu ocele potrebnej na vonkajšiu časť strechy všetkých modelov Q6 etron používa Audi oceľový šrot, ktorý čiastočne pochádza z vozidiel po dobe životnosti, ktoré predtým používali zákazníci.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
Prelomový objav zo Švédska. Nová technológia môže zmeniť spôsob, akým nabíjame elektromobily
Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tréner Matej vyvracia mýty o cvičení: Beh nie je zázračná metóda na chudnutie, toto sú 3 zásady správneho tréningu (ROZHOVOR)
Slovenským hubárom hrozí pokuta a väzenie: Podceňujú jednu dôležitú vec
Nová nočná mora pre Putina: NATO predstavilo „kráľa bitiek“, raketový systém má dolet 700 km
Nešťastná nehoda v autoumyvárni: Päťročný chlapček leží v nemocnici, bojuje o život
Z panickej poruchy k biznisu s dosahmi až 3,6 milióna: 26-ročná Petra premenila svoje myšlienky na úspešnú značku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
-
- Nová Dacia je najväčšia v histórii. V teste ukázala, že toto už nie je lacné SUV pre každého
- Giganti sa spojili, aby zachránili spaľováky. Dostanú technológie, aké čakáš len od elektromobilov
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli batériu, ktorá už mieri do výroby
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- Peklo zamrzlo, Mercedes chce použiť motory BMW. Toto prekvapivé rozhodnutie prichádza z dôvodu, ktorý nikto nečakal
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Už ich nič nezastaví. Automobiloví giganti spojili sily, nečakaná aliancia zmení elektromobily
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
Americká vláda kúpila 10 % Intelu. Ide o signál národnej bezpečnosti
Streamer zomrel počas 12-dňového maratónu. Francúzsky regulátor priznáva právnu dieru
Nemalá strata: Ukrajinské vojenské letectvo prišlo o ďalší z cenných lietajúcich strojov
Európska mocnosť sa obáva AI. Tretina verí, že im zoberie prácu v blízkej budúcnosti
Maličký ostrovný štát má problém, ktorý sa nedá zastaviť. Sopku zachvátili 30-metrové gejzíry lávy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP