Koniec nadvlády nemeckých áut. Tieto značky majú na Slovensku najviac najazdených kilometrov
Rozdielne vozidlá slúžia na odlišné účely, preto sa ich počet najazdených kilometrov môže po niekoľkých rokoch používania výrazne líšiť. Inzertné portály sú však plné áut, ktoré majú málo najazdených kilometrov za podozrivo výhodné ceny, čo vyvoláva otázky, či sú údaje na ich tachometroch pravdivé. Spoločnosť carVertical, ktorá sa zaoberá spracovaním automobilových dát, uskutočnila na Slovensku prieskum s cieľom zistiť priemerný počet najazdených kilometrov vozidiel určitých značiek v danej krajine, aby mohli vodiči porovnať výsledky prieskumu s počtom najazdených kilometrov áut, s ktorými jazdia.
Prečo majú niektoré vozidlá vyšší priemerný počet najazdených kilometrov?
Autá vyššej triedy sú obľúbené v krajinách s kvalitnými cestami a dobre vyriešenou infraštruktúrou. Vodiči dochádzajúci do práce na dlhšie vzdialenosti si často vyberajú prémiové vozidlá, pretože ich viachodinová jazda stojí menej úsilia. Pričom v mestskom prostredí aj autá ekonomickej triedy odvádzajú perfektnú prácu.
Značky Škoda, Audi a Volkswagen sú vhodné na dlhšie dochádzanie do práce vďaka dôrazu na komfort, bezpečnosť a technológie. Tieto značky zvyčajne ponúkajú pohodlné sedadlá, pokročilé asistenčné systémy a inovatívne možnosti infotainmentu, ktoré dokážu spríjemniť dlhé jazdy.
Najviac najazdené kilometre vozidiel | 2008 – 2018
Z automobilov vyrobených v roku 2008 a preverených na carVertical na Slovensku mali najvyšší priemerný nájazd vozidla značiek Audi (212 622 km), BMW (208 464 km) a Mercedes-Benz (204 327 km). Keď hovoríme o vozidlách vyrobených v roku 2013, ktoré sú staré 10 rokov, najvyšší počet najazdených kilometrov má stále Audi (186 122 km), nasleduje Škoda (185 407 km) a BMW (173 463 km).
Medzi 5-ročnými vozidlami, vyrobenými v roku 2018, je držiteľom prvého miesta Škoda (129 342 km), za ňou nasleduje Volkswagen (121 390 km) a potom Audi (106 491 km).
Čím viac najazdených kilometrov, tým väčší risk
Vozidlá s vyšším počtom najazdených kilometrov sú zvyčajne lacnejšie, preto sa mnohí kupujúci rozhodnú pre kúpu takýchto vozidiel a ušetriť tak peniaze. Takéto rozhodnutie však so sebou prináša riziká, pretože mnohé diely môžu byť opotrebované a auto sa môže kedykoľvek porouchať.
Hoci stav tachometra vozidla naznačuje jeho stav a možnú cenu, je možné ho ľahko zmeniť. Nepoctiví predajcovia znižujú počet najazdených kilometrov, aby mohli vozidlo predať za vyššiu cenu, ako je jeho skutočná hodnota.
„Ak vlastníte vozidlo s výrazne vyšším počtom najazdených kilometrov, ako je priemer na trhu, môže byť z hľadiska výdavkov na prevádzku menej predvídateľné, pretože u jednotlivých dielov vzniká vyššie riziko poruchy. Auto s pôvodným počtom najazdených kilometrov však bude mať vždy vyššiu hodnotu ako auto so stočenými kilometrami,“ radí Matas Buzelis, automobilový expert a vedúci oddelenia komunikácie spoločnosti carVertical.
Renault predstavil plne elektrický Scenic E-Tech
Najazdené kilometre môžu ovplyvniť hodnotu pri ďalšom predaji
Medzi vozidlami vyrobenými v roku 2008 má najnižší počet najazdených kilometrov Nissan (144 478 km), v tesnom závese za ním sa drží Mazda (160 881 km) a Ford (167 171 km). Situácia sa mení v mladšom segmente vozidiel vyrobených v roku 2013, kde sa do čela dostáva Renault so 113 014 km po prvých 10 rokoch používania. Nissan má na tachometri v priemere 125 436 km a Ford 143 546 km.
Najnižší kilometrový nájazd medzi vozidlami, ktoré opustili výrobný závod v roku 2018, má Mazda – 39 610 km, nasleduje Nissan (58 185 km) a ďalej Toyota (61 082 km).
Ak počet najazdených kilometrov vozidla výrazne presahuje priemerný počet kilometrov typický pre danú značku, mal by majiteľ zvážiť predaj takého vozidla. Stav tachometra úmerne súvisí so spoľahlivosťou – opotrebované diely si vyžadujú viac údržby, čo vedie k drahým opravám.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP