Toto auto sa na ekológiu nehrá, aj keď má dva elektromotory. Peugeot postavil niečo, čo dáva 65-tisíc eur až veľa muziky
Keď sa povie slovné spojenie „ostré športové kombi“, každý si ihneď predstaví Audi RS6 alebo BMW M5 Touring. Bez pochýb ide o ikonické autá, ktoré sa výrazným spôsobom zapísali a ešte stále zapisujú do automobilovej histórie. V podstate ide o pretekárske autá, s ktorými môžeš jazdiť aj na bežných cestách.
Takéto auto ale pochopiteľne niečo stojí a ak chceš skutočne „ostré“ auto, ktoré je zároveň aj veľké a praktické, potrebuješ mať poriadne nabitý rozpočet. Cena takýchto kombíkov totiž začína na sumách cez 100 000 €. Alebo žeby nie? Peugeot totiž vyložil karty na stôl a priniesol ostrú verziu priestranného kombi 508. Peugeot 508 PSE je totiž francúzska vízia toho, ako by malo vyzerať športové rodinné auto.
Na využitie plného potenciálu nepotrebuješ okruh
Viem, že je nemožné priamo porovnávať také Audi RS6 s Peugeotom 508 PSE, nakoľko technika Audi skutočne spĺňa parametre závodného auta. Pod jej kapotou bije benzínový osemvalec s objemom štyri litre, auto má športové brzdy či podvozok, no aby si naplno využil takýto potenciál, skutočne musíš zavítať na pretekársky okruh.
Peugeot 508 PSE má pod kapotou 1,6-litrový benzínový motor, ktorému však sekunduje nie jeden, ale hneď dvojica elektromotorov. Práve vďaka tomu sa z auta s relatívne malým objemom motora stáva plnohodnotná ostrá štvorkolka. Spaľovací motor poháňa výhradne predné kolesá a dvojica elektromotorov poháňa ako zadok, tak aj predok.
Kombinovaný výkon celej sústavy motorov je rovných 360 koní a točivý moment dosahuje 520 Nm. Z 0 na 100 km/h auto vystrelí za 5,2 sekundy. Papierovo tak ide o vskutku zaujímavé parametre, ktoré ale Peugeot dokázal pretaviť aj na cestu. Sofistikovaný hybridný pohon s dvojicou elektromotorov účinne prepína medzi pohonom predných, zadných či všetkých štyroch kolies a výkon tak optimálne prenáša na kolesá a asfalt.
PSE dostal taktiež športový podvozok, vďaka ktorému je auto nie len nižšie, ale aj tvrdšie. Zabudni teda na typický francúzsky mäkký podvozok. V tomto aute cítiš každý výmoľ, no vďaka tuhšiemu podvozku dokonale cítiš, čo sa odohráva medzi kolesami a cestou. Auto fantasticky drží na ceste, riadenie je mimoriadne presné a za volantom tohto auta absolútne nemáš pocit, že šoféruješ vyše 4,7-metrové kombi.
Plug-in hybrid, ktorý sa nesnaží byť ekologickým
Peugeot 508 PSE je prakticky plnohodnotným plug-in hybridom, s ktorým vieš jazdiť aj čisto na elektrinu. Dva elektromotory ale majú o niečo vyššiu spotrebu, a preto 12,4 kWh batéria vystačí na 40 km čisto elektrického dojazdu.
Nabíjať môžeš maximálne výkonom 7,2 kW, čiže plné nabitie zaberie niečo cez dve hodiny. Toto je ale jeden z tých plug-in hybridov, kde je batéria a elektromotory predovšetkým kvôli vyššiemu výkonu a lepšej dynamike než na to, aby si s autom jazdil ekologicky a úsporne.
Tomu zodpovedá aj spotreba. V meste s vybitými batériami auto jazdí za 9,3 litra na 100 km, čo v konečnom dôsledku na 360-koňové auto vôbec nie je zlé. Na diaľnici Peugeot 508 PSE dosiahol spotrebu 7,5 l/100 km pri rýchlosti 120 km/h, respektíve 9 l/100 km pri tempomate nastavenom na 130 km/h. Pravidelným nabíjaním sa dá samozrejme spotreba výrazne znížiť a v rámci mesta dokážeš jazdiť aj s nulovou spotrebou benzínu.
Peugeot vyrobil plnohodnotné športové kombi, ktoré sa doťahuje na ikonické nemecké modely
Čo sa týka samotného pohonu, v elektrickom režime ide primárne o zadokolku a v prípade potreby auto zapojí aj predný elektromotor. V hybridnom, respektíve spaľovacom režime sa z auta stáva predokolka, no takisto pri rozbehoch a prudšom zrýchľovaní auto zapojí aj zadný či predný elektromotor. Prepínanie medzi jednotlivými motormi je extrémne plynulé. V športovom režime je permanentne zapojený spaľovací motor a dvojica elektromotorov sa do pohonu zapojí prakticky okamžite, akonáhle zošliapneš plynový pedál. Popravde ide o jeden z najsofistikovanejších hybridných pohonov, s akými som sa v autách stretol.
Dizajnom zahanbí aj prémiovku
Peugeot 508 PSE už na pohľad prezradí, že nejde len tak o hocijaký kombík. Francúzske autá sú po dizajnovej stránke mimoriadne atraktívne, no Peugeot sa s modelom 508 PSE posunul k ešte prémiovejšej cieľovke.
Obrovské množstvo detailov, ako napríklad bočné spoilery, športový zadný difúzor a ďalšie robia z tejto 508-čky už na pohľad mimoriadne atraktívne auto, ktoré na teba kričí, že je niečo viac.
Takýto dizajn v „základe“ rozhodne nedostaneš ani v Audi či dokonca BMW. Peugeot 508 PSE totiž vyzerá, akoby prešlo nejakou „aftermarket“ karosárskou úpravou, pritom však ide o základ, ktorý dostaneš, ak si kúpiš najvýkonnejšiu verziu Peugeotu 508.
V interiéri už vyzerá 508 PSE o niečo konzervatívnejšie. Športový dojem vytvárajú iba detaily ako zelené prešívanie na sedadlách či volante. V aute tohto typu by som rozhodne privítal aj nejaký športový dizajn virtuálneho kokpitu, no takéto niečo tu žiaľ nenájdeš.
Interiér zdobí dekor imitujúci drevo, čo mi taktiež príliš nepasuje k športovému autu. Celkovo interiér je viac elegantný než športový. Čo sa ale týka kvality spracovania, nemám absolútne žiadne výhrady. Nič nevŕzga, materiály sú príjemné na dotyk a sedadlá sú mimoriadne pohodlné.
Technológie na tej najvyššej úrovni
Dnes už nie je žiadnym prekvapením, že aj autá strednej či vyššej strednej triedy dokážu jazdiť na diaľnici takmer samé. Výnimkou nie je ani 508 PSE, ktoré disponuje pokročilým asistentom jazdy na diaľnici. Funguje spoľahlivo aj v horšom počasí, napríklad keď prší.
Milým prekvapením boli pre mňa predné Full LED Matrix svetlá, ktoré fungovali na výbornú. Lepšou svetelnou technológiou sú v súčasnosti asi len digitálne projekčné svetlomety. Systém infotainmentu je svižný a súčasný dizajn menu, ktoré pozostáva z „dlaždíc“ rýchleho prístupu a ovládania niektorých funkcií, sa mi mimoriadne páči. Pozitívne vnímam aj hardvérové tlačidlá pod stredovým displejom, ktorými vieš pristupovať k tým najzákladnejším funkciám a nastaveniam.
O polovicu lacnejší než konkurencia
Peugeot 508 PSE je auto, v ktorom dostaneš za dané peniaze podľa mňa až príliš veľa muziky. Vrcholná verzia v plnej výbave stojí niečo málo cez 65 000 €, čo je zhruba polovica toho, ako by si dal za najvýkonnejšie športové Audi RS6 či BMW M5 Touring.
Jasné, BMW aj Audi sú v porovnaní s Peugeotom autá ako z iného vesmíru, no pohon všetkých štyroch kolies, výkon 360 koní a až dvojica elektromotorov v kombinácii so spaľovákom dokážu pri jazde vyčariť úsmev na tvári.
Nepotrebuješ auto za 120 000 €, aby si zažil adrenalín a zábavu za volantom. Peugeot 508 PSE má všetko, čo by si od rodinného auta so športovými aspektami očakával, a zároveň dokážeš všetok jeho potenciál využiť aj na bežných cestách. Peugeot jednoducho dokázal vytvoriť perfektnú lacnejšiu alternatívu k populárnym nemeckým prémiovkám.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Tesla v Nemecku to nemá vôbec isté. O rozšírení závodu sa bude rokovať
Podľa KDH potrebuje Slovensko v energetickom mixe aj obnoviteľné zdroje
Nový jadrový blok má byť vo vlastníctve štátu
Boeing môže byť za veľké havárie stíhaný, mal porušiť záväzky
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené