Polícia rieši kuriózny prípad muža,ktorý v Trnave viedol elektrický skúter bez vodičského oprávnenia. Polícia SR o tom informuje prostredníctvom príspevku na Facebooku, kde uvádzajú, že 49-ročný muž bol „doslova zaskočený, keď zistil, že riadi vozidlo, na ktoré je potrebné mať vodičský preukaz aj povinnú prilbu“. K incidentu došlo včera.

Mnohí Slováci stále nevedia, že niektoré druhy elektrických kolobežiek a skútrov v skutočnosti spadajú do kategórie malých motocyklov, ako tomu bolo aj v tomto prípade. Ako ich rozlíšiš?

Mal zákaz šoférovať do roku 2881, teraz sedí v cele

Spomínaný muž už v minulosti o vodičské oprávnenie prišiel, pričom polícia špecifikuje, že bol v minulosti opakovane odsúdený súdom za jazdu pod vplyvom alkoholu.

Aj napriek tomu sa rozhodol viesť elektrický skúter značky Zhejiang Chihui Vehicle Industry s výkonom 1,2 kW a s rýchlosťou do 45 km/h, teda vozidlo typu L1e-B. To už patrí do skupiny malých motocyklov, na ktorých vedenie musíte mať vodičského oprávnenie – v tomto prípade oprávnenie kategórie AM.

Ilustračný/SITA

Keďže mužovi už v minulosti bolo vodičské oprávnenie odobraté, je obvinený z prečinu merania výkonu úradného rozhodnutia a na ďalší verdikt súdu si v super rýchlom konaní počká v cele policajného zaistenia.

Na akých kolobežkách nemôžeš jazdiť?

Polícia ďalej Slovákov varuje, že nie všetky kolobežky sú spôsobilé pre prevádzku na našich cestách. E-kolobežka napríklad nemôže mať sedadlo, ak ho má a dosahuje výšku nad 540 mm, ide o malý motocykel, špecifikuje polícia. Na takéto vozidlo už musíš byť držiteľ náležiaceho vodičského oprávnenia.

Ak má ale sedadlo do 540 mm, ide o stroj, ktorý nie je možné použiť v cestnej premávke. Taktiež platí, že elektrické kolobežky s maximálnou rýchlosťou nad 25 km/h sú na Slovensku zakázané. „E-kolobežku mimo cestičky pre cyklistov, poľnej, lesnej cesty a obytnej zóny môže viesť iba osoba nad 15 rokov. Zdieľanú e-kolobežku môže viesť iba osoba 18+,“ uzatvára polícia.

Na Slovensku budeš musieť mať na e-kolobežku aj PZP

Európsky parlament (EP) schválil nariadenie, podľa ktorého budú musieť mať majitelia elektrických kolobežiek od budúceho roka uzatvorené povinné zmluvné poistenie (PZP), o čom sme informovali už pred časom v samostatnom článku.

S masívnym využívaním elektrických kolobežiek výrazne rastie počet kolízií a dopravných nehôd, v zahraničí dokonca pribúdajú nehody so smrteľnými následkami. Dalo sa preto očakávať, že na pôde Európskej únie príde k návrhom na efektívne vymáhanie preplatenia škôd, preto túto iniciatívu len vítame,“ povedal manažér poistenia majetku Uniqa Zdeněk Hruška.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú