Blesk z jasného neba. Tesla predstavila nový Model 3, ani teraz nie je bez kontroverzie
Verejnosť už už dlhšiu dobu vedela, že líder v oblasti elektromobility, automobilka Tesla, pracuje na facelifte najpopulárnejšieho a najlacnejšieho modelu. Nová Tesla Model 3 niesla označenie „Project Highland“ a automobilka dnes v noci spustila predaj vylepšenej novinky. Tá sa už dá dokonca objednať aj cez slovenský konfigurátor.
Absolútne najväčšou zmenou je bez pochyby dizajn. Nový Model 3 vyzerá agresívnejšie, pričom tomuto faktu prispeli najmä nové predné aj zadné svetlá. Tesla zapracovala aj na aerodynamike, ktorá sa zlepšila, čo má a následok o niečo vyšší dojazd na jedno nabitie.
Podľa konfigurátora prejde základný Model 3 s menšou batériou 513 km podľa cyklu WLTP a verzia Long Range dokáže na jedno nabitie uraziť až 629 km podľa WLTP. Pri základnej verzii tak dojazd narástol o 22 km.
Klesla však maximálna rýchlosť oboch aktuálne dostupných verzií, a to z 225 km/h na 201 km/h, čo je však stále viac, než ponúka väčšina súčasných elektromobilov. Verzia Performance vo facelifte zatiaľ dostupná nie je a dokonca zmizla zo slovenského konfigurátora.
Oveľa hodnotnejší interiér a nové funkcie
Doposiaľ sa hovorilo o tom že najzásadnejšie zmeny prinesie faceliftovaný Model 3 práve v exteriéri. Vo vnútri auta ale takisto nezostal kameň na kameni a kokpit nového Modelu 3 je teraz oveľa hodnotnejší.
Ako prvé určite padne do oka náladové osvetlenie, ktoré sa tiahne od vodičových dverí cez prístrojovú dosku až ku dverám spolujazdca. Táto dizajnová vychytávka chýbala mnohým vodičom pôvodných Modelov 3 a je vidieť, že Tesla ich sťažnosti vypočula.
Ako dodáva InsideEVs, kokpit je oveľa lepšie odhlučnený, vďaka čomu sa ešte viac zvýši komfort pri cestovaní. Nový centrálny displej má 15,4″ uhlopriečku a oveľa tenšie rámiky oproti svojmu predchodcovi.
Po vzore luxusnejšej Tesly Model S pridala automobilka menší, 8″ displej do lakťovej opierky a tento displej majú k dispozícii pasažieri vzadu. Môžu skrz neho napríklad ovládať klimatizáciu, multimédia a pod.
Prémiové audio po novom ponúka konfiguráciu s až 17 reproduktormi a 2 subwoofermi. Teslu ľudia všeobecne chválili za to, aké má audio už v základe a verzia Long Range teraz dostáva ešte lepšie ozvučenie.
Základná verzia s pohonom zadných kolies má audio tvorené deviatimi reproduktormi a jedným subwooferom. Vylepšenia sa takisto dočkal mikrofón, takže hovory z auta budú po novom kvalitnejšie.
Čo nás ale rozhodne nepotešilo je prítomnosť nového volantu. Tesla sa aj v Modeli 3 rozhodla odstrániť páčku pre smerovky a tie presunula na volant. Z praxe ale vieme, že toto riešenie nie je najšťastnejšie a vodičom sa veľakrát stalo, že pri odbáčaní nevedeli, ktoré tlačidlo je v danom momente to správne.
Neviditeľné zmeny prispeli k lepším jazdným vlastnostiam
Už po týchto viditeľných zmenách máme pocit, že nejde iba o facelift, ale o úplne nový Model 3. Pri tých ale Tesla rozhodne neskončila a novinka má aj kopec „neviditeľných“ vylepšení. Predné zavesenie kolies má prepracovanú geometriu, vďaka čomu sa zlepšila jazdná dynamika a komfort.
Model 3 tiež dostal ventilované predné sedadlá a tie zadné sú podľa automobilky oveľa pohodlnejšie. Vyhrievanie či chladenie sedadiel sa dá ovládať aj pomocou aplikácie v smartfóne.
Najväčšou nevýhodou Modelu 3 oproti Modelu Y bola jeho praktická stránka. Kvôli menšiemu kufru zákazníci čoraz častejšie siahali po väčšom Modeli Y, no v novom Modeli 3 narástol aj batožinový priestor. Ten má teraz objem až 594 litrov, pričom v starej verzii mal 561 litrov.
Ako sme už uviedli na začiatku, nový Model 3 sa už dá objednať v Európe. Paradoxne sme dostali prednosť pred USA, kde ešte novinka objednať nejde. Dodávky potom začnú v októbri tohto roka.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takto rýchlo ani nenatankuješ. Na Slovensku postavia najvýkonnejší nabíjací hub v Európe
To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- To nemôžu myslieť vážne. Veľmoc chce zaviesť 100 % daň na čínske elektromobily
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
Poľská vláda vydala povolenie na výstavbu jadrovej elektrárne
ČEZ zaznamenal nárast zisku v 1. štvrťroku
Obľúbený operátor prekvapil: Takto ľahko od Telekomu dostaneš 70 €
Zisk Foxconnu v 1. štvrťroku strmo vzrástol, o 72 %
Nová výzva MIRRI podporí vznik kompetenčných centier kyberbezpečnosti
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené