Čínsky elektromobil pokorí 1 000 km dojazd. Vďaka batérii drahšej než celé auto
Priniesť elektromobil s dojazdom 1 000 km na jedno nabitie teoreticky nie je až taký veľký problém. Auto stačí vybaviť dostatočne veľkou batériou, tá však stojí poriadne veľa peňazí. Elektrické NIO ET7 dostane až 150 kWh semi-solid akumulátor, ktorý je drahší ako celý bežný elektromobil rovnakej značky – NIO ET5, píše CnEvPost.
Batérie s kapacitou 150 kWh by mali byť pre elektromobily značky NIO dostupné od polovice tohto roka. Obrovskou výhodou je, že majitelia, ktorí si kúpili elektromobil tejto čínskej automobilky bez batérie, si budú môcť najväčší akumulátor prakticky ihneď prenajať, pričom do auta im ho osadí jedna z autonómnych staníc na výmenu batérie.
Prenájom tohto akumulátora však bude zrejme podstatne drahší než cena aktuálne používaných 75 kWh, respektíve 100 kWh batérií. Dôvodom je fakt, že nová 150 kWh semi-solid batéria má stáť toľko. čo nové NIO ET5.
Batéria za viac než 35 000 €
Túto informáciu potvrdil spoluzakladateľ automobilky NIO Qin Lihong na stretnutí s novinármi pred pár dňami. Základný NIO ET5 s najmenšou 75 kWh batériou stojí v Číne takmer 45 000 €. V prípade využitia služby prenájmu batérie ho zákazník kúpi za cenu 35 000 €, pričom za akumulátor platí každý mesiac okolo 133 €.
Nevieme, či je cena 150 kWh batérie rovnaká ako cena NIO ET5 s batériou alebo bez nej, každopádne nový masívny akumulátor stojí najmenej 35 000 €, čo rozhodne nie je málo. Aj z dôvodu vysokej ceny bude spočiatku batéria dostupná iba v rámci služby prenájmu BaaS (Battery as a Service), neskôr ho však automobilka bude aj predávať.
Hmotnosť a rozmery by sa nemali príliš meniť
Keďže NIO disponuje stanicami na výmenu batérií a aj 150 kWh akumulátor bude možné osadiť do rovnakých áut, ktoré fungujú so 75 kWh, respektíve 100 kWh batériami, rozmery novej batérie by mali byť rovnaké.
Vďaka semi-solid technológií má batéria podstatne vyššiu energetickú hustotu v porovnaní s bežnými batériami s tekutým elektrolytom. Výrobca akumulátora, spoločnosť Beijing WeLion New Energy Technology uvádza, že energetická hustota novej batérie je až 360 Wh/kg. Celá 150 kWh batéria by tak mohla vážiť okolo 416 kg.
Európske ceny sú podstatne vyššie
NIO už svoje elektromobily ponúka aj v Európe a koncom minulého roka sme sa dozvedeli ceny na vybraných trhoch. Najvýhodnejšie ceny dostali zákazníci na nemeckom trhu, kde si môžu menši sedan NIO ET5 kúpiť bez batérie už od 49 900 €. Väčší sedan NIO ET7 začína na sume 69 900 € a SUV EL7 stojí 73 900 € bez batérie.
NIO totiž ponúka služby BaaS (Battery as a Service), kedy si zákazník akumulátor prenajíma za mesačný poplatok. Prenájom menšej 75 kWh batérie stojí 169 € mesačne a väčšia 100 kWh batéria stojí 289 € mesačne. Výhodou tejto služby je, že si zákazník môže každý mesiac vybrať, akú veľkú batériu si chce prenajať.
Ak by ale niekto túžil po vlastnej batérii, môže si ju kúpiť za 12 000 €, respektíve 21 000 € pri väčšom 100 kWh akumulátore. Výhodou predplatného je ale fakt, že zákazníka nemusí trápiť degradácia či prípadné poškodenia.
Absolútne najdrahším európskym trhom je Dánsko, kde sa dvojica luxusnejších modelov predáva o viac ako 20 000 € drahšie v porovnaní s Nemeckom. V porovnaní s domácim čínskym trhom sú dánske ceny takmer dvakrát drahšie. V Číne sa totiž sedan ET7 predáva za 53 000 € bez batérie, v Dánsku je to až 92 000 €.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
-
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- Tesla Cybertruck konečne prichádza do Európy. Má to ale háčik
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené