Aj keď tohtoročná zima zatiaľ prináša podstatne teplejšie počasie, na aké sme zvyknutí, teploty kolísajúce okolo nuly dokážu ovplyvniť používanie elektromobilu. Dojazd, nabíjanie, spotreba, ale i komfort, toto všetko môže byť pri elektrickom aute iné, respektíve závislé na vonkajšej teplote.

V lete som si Renault Megane E-Tech doslova zamiloval. Auto má dostatočne veľkú, 60 kWh batériu, ktorá pri priemernej spotrebe do 20 kWh/100 km poskytuje dojazd 300 km na jedno nabitie. Odhad zostávajúceho dojazdu fungoval v lete perfektne a vždy som sa tak mohol spoľahnúť na to, že do cieľa určite dorazím bez toho, aby sa mi elektromobil nečakane vybil.

Mário Šimovič/FonTech

V lete perfektne fungovalo aj 130 KW nabíjanie a dobitie z 10 na 80 % za papierových 30 minút sa dalo bez problémov dosiahnuť. Všetky tieto parametre ale ovplyvňuje vonkajšia teplota. Zima dáva niektorým elektromobilom zabrať viac, iným menej, no rozhodne ovplyvňuje každé elektrické auto, či už z hľadiska spotreby, alebo nabíjania.

Vyššia spotreba s jedným prekvapivým výsledkom
Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia
Zabezpečené šifrovaním
Trust pay
Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú