Tesla neustále pracuje na svojom systéme autonómnej jazdy a postupne pridáva čoraz viac funkcií, ktoré fungovaním nahrádzajú ľudského vodiča. Nová verzia softvéru skenuje vozovku a na základe toho prispôsobuje tuhosť tlmičov, informuje portál Electrek.

Tesla ako jedna z mála automobiliek môže vo veľkom ťažiť zo svojho prepracovaného autopilota, ktorý funguje iba na báze dát z kamier. Takzvaný vizuálny autopilot teda nevyužíva žiadne senzory.

Na prvý pohľad sa to môže javiť ako nevýhoda, veď predsa taký LiDAR dokáže oveľa presnejšie sledovať okolie vozidla než obyčajné kamery, no kamerový systém dokáže vidieť aj také veci, ktoré svojimi očami vidí ľudský vodič. Jednou z nich sú napríklad výtlky na vozovke.

Slovenské cesty by jej zrejme dali zabrať

Elon Musk už dávnejšie hovoril o tom, že by automobilka mohla do svojho autopilota, respektíve funkcie FSD zakomponovať aj takú vychytávku, akou je napríklad obchádzanie hlbokých výtlkov. Žiaľ, tak ďaleko zatiaľ Tesla nie je, no vývojári pracujúci na softvérovej stránke auta podnikajú prvé kroky, vďaka ktorým by sme sa jedného dňa mohli dočkať aj takto pokročilej funkcie.

Unsplash / Twitter Tesla Rai

Tesly vybavené adaptívnym podvozkom dostali s najnovšou aktualizáciou systému 2020.20 funkciu, ktorá dokáže dynamicky meniť tuhosť podvozku na základe toho, po akej ceste sa elektromobil pohybuje.

Systémy totiž skenujú vozovku pred vozidlom a na základe toho rozhodnú, či má byť podvozok mäkší alebo tuhší a takisto dokážu upraviť aj jeho svetlú výšku. Funkcia je pochopiteľne dostupná iba pre Tesly Model S a X, ktoré sú vybavené adaptívnym podvozkom.

Elektromobil sa teda ešte sám nedokáže vyhnúť výtlku na ceste, no Tesla konečne začala pracovať na skenovaní vozovky, respektíve jej kvality. Integrovať podobnú funkciu pri tak prepracovanom vizuálnom autopilotovi, akým kalifornská automobilka disponuje, zrejme nebude žiaden veľký problém.

Elon Musk dokonca pred pár rokmi povedal, že elektromobily Tesla by jedného dňa mohli detegovať výtlky na ceste. Následne by z nich vytvorili „mini-mapu“ a pri ďalšom prejazde pomôžu vodičovi s vyhnúť sa danému výtlku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú