Aktualizácia 26.6.2022: Príchod reklám na Netflix už je oficiálny. O lacnejšej verzii predplatného s reklamami sa hovorilo ako o hotovej veci, teraz informáciu definitívne potvrdil aj spoluriaditeľ spoločnosti, Ted Sarandos.

Ako informuje Hollywood Reporter, svetový streamovací líder chce predstavením lacnejšieho balíka s reklamami osloviť publikum, pre ktoré je najdôležitejším rozhodovacím faktorom práve cena.

Netflix sa mal v súvislosti s predstavením reklám nedávno stretnúť so zástupcami Google a Comcast/NBCUniversal, ktorí sú na inzerciu odborníci. Žiadne oficiálne partnerstvo zatiaľ potvrdené nebolo.

Tajomstvom rovnako zostáva, koľko bude lacnejší balíček predplatného stáť a v akých regiónoch bude vlastne dostupný. Štart sa zatiaľ s istotou netýka Slovenska, Netflix si stratégiu najskôr otestuje na domácom trhu Severnej Ameriky, neskôr budú pravdepodobne nasledovať ďalšie krajiny.

Pôvodný článok

Netflix s reklamami bude realitou a pravdepodobne sa tak stane podstatne skôr, ako avizoval jeho spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ Reed Hastings. Ten po zverejnení zlých hospodárskych výsledkov naznačil, že verzia s reklamami by mohla byť niečo, na čo sa spoločnosť v budúcnosti pozrie.

Tí, ktorí sledujú Netflix, vedia, že som proti zložitosti reklamy a som veľkým fanúšikom jednoduchosti predplatného. Nech už však jednoduchosti fandím ako chcem, som ešte väčším fanúšikom možnosti výberu pre spotrebiteľa. A umožniť spotrebiteľom, ktorí by chceli mať nižšiu cenu a sú tolerantní voči reklame, dostať to, čo chcú, dáva veľký zmysel.“

Hastings nešpecifikoval, kedy by sa lacnejší Netflix mohol stať realitou, povedal len, že spoločnosť reklamy bližšie preskúma „o jeden alebo dva roky„. New York Times teraz informuje, že tempo zďaleka nemusí byť také „ležérne“, ako riaditeľ naznačil, a streamovací gigant by mohol reklamy do svojej služby integrovať ešte do konca tohto roka.

Unplash

Denník sa odvoláva na interné správy spoločnosti, v ktorých spoločnosť svojich zamestnancov informuje o dynamickej zmene smerovania. „Je to rýchle a ambiciózne a bude si to vyžadovať niekoľko ústupkov,“ píše sa v správe. Samotná spoločnosť však únik informácií nekomentuje, rovnako sa bližšie nevyjadruje ani k príprave novej verzie predplatného.

Faktom však zostáva, že Netflix je najdrahšou streamovacou službou spomedzi všetkých veľkých hráčov a je jedinou platformou, na ktorej si používatelia musia priplatiť za 4K obsah. Najdrahší balíček Netflixu slovenských predplatiteľov vyjde na 11,99 € mesačne, porovnateľné výhody, aké prináša, však konkurencia ponúka výrazne lacnejšie.

Najskôr na domácom trhu, neskôr aj v ďalších krajinách

Netflix spoločne s Apple TV+ sú zároveň jedinými streamovacími službami, ktoré nie sú na americkom trhu dostupné aj v lacnejšej verzii s reklamami. Apple TV+ však vzhľadom na malú obsahovú ponuku ponúka citeľne nižšiu cenu predplatného a ísť ešte nižšie by nedávalo zmysel.

V minulosti sa na adresu lacnejšieho balíčka s reklamami kriticky vyjadrovala aj spoločnosť Disney, aj tá však pochopila, že nemalá časť používateľov preferuje nižšiu cenu predplatného aj za cenu reklamy.

Dokazuje to napríklad HBO Max, ktoré je v Spojených štátoch dostupné v dvoch verziách a približne polovica predplatiteľov siaha po lacnejšej verzii s reklamami. Spoločnosti ušlý zisk za nižšie predplatné navyše nahradia príjmami z reklamy.

Reklamy sa teda už čoskoro stanú súčasťou každej väčšej streamovacej služby. Trend najskôr začne na trhu Severnej Ameriky, neskôr budú nasledovať aj ďalšie regióny, či sa medzi objaví aj Slovensko nevieme. Predstavenie reklamy vo svojom vysielaní aj v ďalších regiónoch nedávno potvrdilo aj Disney+.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú