Aktualizácia 26.6.2022: Príchod reklám na Netflix už je oficiálny. O lacnejšej verzii predplatného s reklamami sa hovorilo ako o hotovej veci, teraz informáciu definitívne potvrdil aj spoluriaditeľ spoločnosti, Ted Sarandos.
Ako informuje Hollywood Reporter, svetový streamovací líder chce predstavením lacnejšieho balíka s reklamami osloviť publikum, pre ktoré je najdôležitejším rozhodovacím faktorom práve cena.
Netflix sa mal v súvislosti s predstavením reklám nedávno stretnúť so zástupcami Google a Comcast/NBCUniversal, ktorí sú na inzerciu odborníci. Žiadne oficiálne partnerstvo zatiaľ potvrdené nebolo.
Tajomstvom rovnako zostáva, koľko bude lacnejší balíček predplatného stáť a v akých regiónoch bude vlastne dostupný. Štart sa zatiaľ s istotou netýka Slovenska, Netflix si stratégiu najskôr otestuje na domácom trhu Severnej Ameriky, neskôr budú pravdepodobne nasledovať ďalšie krajiny.
Pôvodný článok
Netflix s reklamami bude realitou a pravdepodobne sa tak stane podstatne skôr, ako avizoval jeho spoluzakladateľ a výkonný riaditeľ Reed Hastings. Ten po zverejnení zlých hospodárskych výsledkov naznačil, že verzia s reklamami by mohla byť niečo, na čo sa spoločnosť v budúcnosti pozrie.
Tí, ktorí sledujú Netflix, vedia, že som proti zložitosti reklamy a som veľkým fanúšikom jednoduchosti predplatného. Nech už však jednoduchosti fandím ako chcem, som ešte väčším fanúšikom možnosti výberu pre spotrebiteľa. A umožniť spotrebiteľom, ktorí by chceli mať nižšiu cenu a sú tolerantní voči reklame, dostať to, čo chcú, dáva veľký zmysel.“
Hastings nešpecifikoval, kedy by sa lacnejší Netflix mohol stať realitou, povedal len, že spoločnosť reklamy bližšie preskúma „o jeden alebo dva roky„. New York Times teraz informuje, že tempo zďaleka nemusí byť také „ležérne“, ako riaditeľ naznačil, a streamovací gigant by mohol reklamy do svojej služby integrovať ešte do konca tohto roka.
Denník sa odvoláva na interné správy spoločnosti, v ktorých spoločnosť svojich zamestnancov informuje o dynamickej zmene smerovania. „Je to rýchle a ambiciózne a bude si to vyžadovať niekoľko ústupkov,“ píše sa v správe. Samotná spoločnosť však únik informácií nekomentuje, rovnako sa bližšie nevyjadruje ani k príprave novej verzie predplatného.
Faktom však zostáva, že Netflix je najdrahšou streamovacou službou spomedzi všetkých veľkých hráčov a je jedinou platformou, na ktorej si používatelia musia priplatiť za 4K obsah. Najdrahší balíček Netflixu slovenských predplatiteľov vyjde na 11,99 € mesačne, porovnateľné výhody, aké prináša, však konkurencia ponúka výrazne lacnejšie.
Najskôr na domácom trhu, neskôr aj v ďalších krajinách
Netflix spoločne s Apple TV+ sú zároveň jedinými streamovacími službami, ktoré nie sú na americkom trhu dostupné aj v lacnejšej verzii s reklamami. Apple TV+ však vzhľadom na malú obsahovú ponuku ponúka citeľne nižšiu cenu predplatného a ísť ešte nižšie by nedávalo zmysel.
V minulosti sa na adresu lacnejšieho balíčka s reklamami kriticky vyjadrovala aj spoločnosť Disney, aj tá však pochopila, že nemalá časť používateľov preferuje nižšiu cenu predplatného aj za cenu reklamy.
Dokazuje to napríklad HBO Max, ktoré je v Spojených štátoch dostupné v dvoch verziách a približne polovica predplatiteľov siaha po lacnejšej verzii s reklamami. Spoločnosti ušlý zisk za nižšie predplatné navyše nahradia príjmami z reklamy.
Reklamy sa teda už čoskoro stanú súčasťou každej väčšej streamovacej služby. Trend najskôr začne na trhu Severnej Ameriky, neskôr budú nasledovať aj ďalšie regióny, či sa medzi objaví aj Slovensko nevieme. Predstavenie reklamy vo svojom vysielaní aj v ďalších regiónoch nedávno potvrdilo aj Disney+.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO Čakáme na neho 25 rokov. Prichádza jeden z najlepších Star Wars seriálov
TRAILER Prichádza krvavé zúčtovanie. Vyšiel trailer na štvrtú sériu The Boys
Toto sa Slovákom páčiť nebude. Veľkolepé finále Rýchlo a zbesilo sa výrazne odkladá
Pohltí ťa a nepustí von. Hviezdna novinka Netflixu prichádza s prvou ukážkou
Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Slováci našli nový spôsob, ako „expresne zbohatnúť”. Netušia, že ich pripraví o všetko
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
-
- Od týchto noviniek sa Slováci neodlepia. Netflix a ďalší ti v máji vyrazia dych
- Pohltí ťa a nepustí von. Hviezdna novinka Netflixu prichádza s prvou ukážkou
- Veľký elektropredajca krachuje. Má poslednú šancu, ako sa zachrániť
- Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
- Toto sa Slovákom páčiť nebude. Veľkolepé finále Rýchlo a zbesilo sa výrazne odkladá
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené