Koniec posmechu. Elektrická Dacia je jedným z najpredávanejších modelov značky
Veľmi dlho sme čakali na elektromobil, ktorý by stál menej ako 20 000 €, až s ním napokon prišla rumunská automobilka Dacia. Sumár za rok 2021 prezrádza, že týmto modelom trafila Dacia presne do čierneho, Spring je totiž tretím najpredávanejším modelom značky, informuje InsideEVs.
Rok 2021 v číslach bol pre rumunskú automobilku relatívne dobrý. Celkovo sa jej podarilo predať viac ako pol milióna osobných áut a medziročný nárast predstavuje zhruba 3 %.
V marci ale Dacia uviedla na trh malý mestský elektromobil Spring. Ten sa stal najlacnejším elektromobilom dostupným na európskom trhu a jeho cieľ bol jasný – stať sa predajným hitom najmä pre obyvateľov väčších miest.
To sa Dacii zrejme podarilo, nakoľko je Spring tretím najpredávanejším modelom s počtom 27 876 predaných kusov za rok 2021. Predať takmer 28 000 elektromobilov je pre značku, akou je Dacia, rozhodne úspech, no na najobľúbenejšie modely sa Spring zatiaľ nechytá.
Viac ako 5 % podiel
Spring si v rámci automobilky Dacia drží 5,2 % podiel. Predbehli ho modely Sandero s počtom 226 000 predaných kusov a Duster s počtom 186 000 predaných vozidiel.
Počet dodaných Springov ale mohol byť v minulom roku dvojnásobný. Automobilka totižto do konca roka registrovala takmer 50 000 predobjednávok. Mnoho zákazníkov tak ešte len svoje vozidlo dostane, no tieto čísla sa už budú započítavať do roku 2022.
Zodpovedá kvalita výslednej cene?
Dacia Spring je aktuálne najlacnejší elektromobil na slovenskom trhu. Vzhľadom na svoje parametre a kvalitu spracovania si ale dovolíme tvrdiť, že sa stále jedná o veľmi drahé auto.
Ak by boli na Slovensku opätovne dostupné štedré dotácie vo výške 8 000 €, zo Springu by sa stal bezpochyby predajný trhák podobne, ako tomu bolo pri elektrickej Škode Citigo a VW e-UP.
Dať viac ako 16 000 € za Daciu je však v „bežnom svete“ naozaj veľa. Aj napriek tomu si však myslíme, že sa nájde skupina zákazníkov, pre ktorých je tento elektromobil ako stvorený.
Napríklad, ak niekto hľadá druhé auto do rodiny na dochádzanie do práce či jazdy v rámci mesta, Spring môže byť skvelou voľbou. Náklady na jazdu budú totiž minimálne a vyššie náklady na kúpu sa tak môžu vrátiť do pár rokov.
Druhou skupinou môžu byť prevádzkovatelia donáškových služieb, prípadne majitelia reštaurácií, ktorí ponúkajú rozvoz jedla. V takomto prípade by im stačila aj najlacnejšia verzia Dacie Spring, ktorú by si pohodlne nabili počas noci vďaka zabudovanej 6,6 kW AC nabíjačke.
Nejde o žiaden trhač asfaltu
Nedávno sme totiž priniesli článok, že elektrická Dacia Spring je v akcelerácii na stovku papierovo pomalšia než najobľúbenejšie auto Čechov a Slovákov spred troch dekád. Škoda 120 v prevedení 742, ktorá sa začala vyrábať v roku 1976, dosiahne 100 km/h podľa papierov za 18 sekúnd.
Dacia Spring to podľa výrobcu zvládne za približne 15 sekúnd, no reálne výsledky z viacerých testov ukázali, že Spring dosiahne rýchlosť 100 km/h aj za viac ako 19 sekúnd. Teoreticky by tak mal 40-ročný spaľovák zrýchľovať lepšie, ako nový elektromobil.
Loading…
My sme tento mýtus preverili a Spring sa nenechal zahanbiť. Stovku, ako aj štvrť míle zvládol s lepším časom než Škoda 120. Výsledný čas ale nie je nijak ohurujúci.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spojili sa s Američanmi. Volkswagen chystá radikálnu zmenu legendárneho modelu
Európsky líder prekvapil. Chce odpratať spaľováky, no znižuje kľúčovú podporu pre elektromobily
Elektromobily dostanú obrovské vylepšenie. Nový elektrický motor má zásadnú výhodu
Jeden motor im nestačil. Američania ukázali beštiálne SUV, z 0 na 100 zrýchli pod 3 sekundy
Elektromobily dostanú vymodlenú funkciu. Svetoví giganti sa spojili, aby definitívne upratali spaľováky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Volkswagen chystá reštart značky. Skoncuje s nočnou morou vodičov, elektromobily čaká progres
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- Elektromobily dostanú vymodlenú funkciu. Svetoví giganti sa spojili, aby definitívne upratali spaľováky
- Objavili svätý grál elektromobilov. Nová batéria im dá vytúženú schopnosť a veľkú výhodu nad spaľovákmi
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
-
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Elektromobily majú mať na cestách „prednosť v jazde“
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- Volkswagen chystá reštart značky. Skoncuje s nočnou morou vodičov, elektromobily čaká progres
- Objavili svätý grál elektromobilov. Nová batéria im dá vytúženú schopnosť a veľkú výhodu nad spaľovákmi
-
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Spaľováky budú definitívne minulosťou. Európska Komisia potvrdila radikálny plán do roku 2035
- Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
- BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
Záhadné poškodenie káblov: Vyšetrovanie odhaľuje možné stopy až v Číne
Zásadná zmena. Čítačky občianskych skončia, všetko vybavíš cez mobil
Budú Slováci tankovať bez stresu? Analytik prezradil, aké ceny pohonných látok nás čakajú
TikTok vyjadril sklamanie zo zákazu sociálnych sietí pre deti v Austrálii
Južná Kórea dokončila vývoj raketového zachytávača, ktorý odvráti hrozby z KĽDR
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené