Zistili sme daň za 4×4 v najobľúbenejšom elektromobile Slovákov. Je prekvapivá v dvoch smeroch
Kedysi platilo, že ak si chcel auto s poriadnym výkonom a zrýchlením, musel si siahnuť po štvorkolke. Nástup elektromobilov ale spôsobil, že už aj autá s jednou poháňanou nápravou disponujú pôsobivou jazdnou dynamikou, a tak sa potreba štvorkolky za týmto účelom vytráca.
Samozrejme, v ľahkom teréne či na snehu je pohon všetkých štyroch kolies značnou výhodou, no oplatí sa pri elektromobile investovať do verzie s oboma poháňanými nápravami? Aká bude „daň“ v podobe spotreby? Dva elektromotory spotrebujú viac elektriny než jeden, oplatí sa teda viac Enyaq s výhradne zadným pohonom, alebo má verzia s pohonom 4×4 zmysel aj pri bežnom cestovaní na dlhé trasy?

„Papierovo“ v prospech štvorkolky – aká je realita?
Enyaq s najväčšou možnou, až 77 kWh batériou, je rozhodne najvhodnejším elektromobilom aj na dlhšie cesty. Dojazd podľa WLTP činí pri verzii iV 80 s pohonom zadnej nápravy až 507 km.
Verzia iV 80x s pohonom 4×4 má papierový dojazd podľa WLTP o niečo nižší, a to maximálne 478 km na jedno nabitie. Na nižšom dojazde sa určite podpisuje aj vyššia hmotnosť verzie iV 80x, ktorá je ťažia o 86 kg.
Primárne by ale za týmto o čosi nižším dojazdom mali stáť práve dva elektromotory, ktoré pochopiteľne spotrebujú viac energie než jeden elektromotor. Odmenou za vyššiu spotrebu je ale vyšší výkon a citeľne lepšia jazdná dynamika.

Enyaq iV 80 má výkon 150 kW (204 koní) a Enyaq iV 80x až 195 kW (265 koní). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s časom 6,9 sekundy v prospech štvorkolky je tiež výrazne lepší než 8,6 sekundy v prípade zadokolky.
Trakcia všetkých štyroch kolies pri štarte citeľne robí svoje, no toto všetko sú rozdiely, ktoré nie sú v bežnej premávke prakticky vôbec dôležité. Či zrýchliš na stovku za 7 alebo 9 sekúnd, je väčšinou jedno, takisto ani 20 km papierový rozdiel v dojazde nie je nijak tragický.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké sú spotreby Enyaqu iV 80 a iV 80x na diaľnici a v meste
- Ako sa prejavila zima na spotrebe štvorkolky
- Čo je nepopierateľnou výhodou verzie 4×4 a v čom ma navrch zadokolka
- Podľa čoho by si si mal vybrať vhodnú verziu Škody Enyaq
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Príležitosť, aká sa opakuje raz za 11 rokov: Slnko je v maxime, čaká nás najsilnejšia polárna žiara desaťročia
PREMIUMŽilinka išiel pre funkciu „cez mŕtvoly“, tvrdí novinár Vagovič a opisuje prekvapivé zákulisie moci (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

V nemocniciach chýbajú tisíce sestier. Minister Šaško sľubuje nový príplatok aj plán na ich udržanie

„Malá párty ešte nikoho nezabila“. Trump sa bavil v štýle Gatsbyho, kým milióny Američanov stratili potravinovú pomoc

Černobyľské psy nie sú modré kvôli radiácii: Odborník objasnil skutočný dôvod ich sfarbenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
Prvýkrát po dvoch rokoch sa karta obrátila: Slovensko takmer úplne prerušilo dodávky elektriny na Ukrajinu
Slováci dávajú bohom spaľovákom. Elektrické autá u nás raketovo rastú, no máme veľký problém
Spojenec Ruska sa pustil do USA a varuje pred novou hrozbou. Ste pokrytci, odkazuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Príležitosť, aká sa opakuje raz za 11 rokov: Slnko je v maxime, čaká nás najsilnejšia polárna žiara desaťročia
PREMIUMŽilinka išiel pre funkciu „cez mŕtvoly“, tvrdí novinár Vagovič a opisuje prekvapivé zákulisie moci (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

V nemocniciach chýbajú tisíce sestier. Minister Šaško sľubuje nový príplatok aj plán na ich udržanie

„Malá párty ešte nikoho nezabila“. Trump sa bavil v štýle Gatsbyho, kým milióny Američanov stratili potravinovú pomoc

