Zistili sme daň za 4×4 v najobľúbenejšom elektromobile Slovákov. Je prekvapivá v dvoch smeroch
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Kedysi platilo, že ak si chcel auto s poriadnym výkonom a zrýchlením, musel si siahnuť po štvorkolke. Nástup elektromobilov ale spôsobil, že už aj autá s jednou poháňanou nápravou disponujú pôsobivou jazdnou dynamikou, a tak sa potreba štvorkolky za týmto účelom vytráca.
Samozrejme, v ľahkom teréne či na snehu je pohon všetkých štyroch kolies značnou výhodou, no oplatí sa pri elektromobile investovať do verzie s oboma poháňanými nápravami? Aká bude „daň“ v podobe spotreby? Dva elektromotory spotrebujú viac elektriny než jeden, oplatí sa teda viac Enyaq s výhradne zadným pohonom, alebo má verzia s pohonom 4×4 zmysel aj pri bežnom cestovaní na dlhé trasy?
„Papierovo“ v prospech štvorkolky – aká je realita?
Enyaq s najväčšou možnou, až 77 kWh batériou, je rozhodne najvhodnejším elektromobilom aj na dlhšie cesty. Dojazd podľa WLTP činí pri verzii iV 80 s pohonom zadnej nápravy až 507 km.
Verzia iV 80x s pohonom 4×4 má papierový dojazd podľa WLTP o niečo nižší, a to maximálne 478 km na jedno nabitie. Na nižšom dojazde sa určite podpisuje aj vyššia hmotnosť verzie iV 80x, ktorá je ťažia o 86 kg.
Primárne by ale za týmto o čosi nižším dojazdom mali stáť práve dva elektromotory, ktoré pochopiteľne spotrebujú viac energie než jeden elektromotor. Odmenou za vyššiu spotrebu je ale vyšší výkon a citeľne lepšia jazdná dynamika.
Enyaq iV 80 má výkon 150 kW (204 koní) a Enyaq iV 80x až 195 kW (265 koní). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s časom 6,9 sekundy v prospech štvorkolky je tiež výrazne lepší než 8,6 sekundy v prípade zadokolky.
Trakcia všetkých štyroch kolies pri štarte citeľne robí svoje, no toto všetko sú rozdiely, ktoré nie sú v bežnej premávke prakticky vôbec dôležité. Či zrýchliš na stovku za 7 alebo 9 sekúnd, je väčšinou jedno, takisto ani 20 km papierový rozdiel v dojazde nie je nijak tragický.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké sú spotreby Enyaqu iV 80 a iV 80x na diaľnici a v meste
- Ako sa prejavila zima na spotrebe štvorkolky
- Čo je nepopierateľnou výhodou verzie 4×4 a v čom ma navrch zadokolka
- Podľa čoho by si si mal vybrať vhodnú verziu Škody Enyaq
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
Autopilot Tesly môže byť čoskoro v každom aute. Prvá automobilka prejavila záujem
Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
-
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Operačný systém iPadOS od Apple musí spĺňať nové pravidlá EÚ
Čínska automobilka BYD vykázala najslabší rast zisku od roku 2022
SAV je partnerom európskeho projektu zameraného na využitie umelej inteligencie
Home office využíva čoraz menej firiem, počet pracujúcich ľudí z domu klesol
Podpora elektromobility v Nemecku klesla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené