Zistili sme daň za 4×4 v najobľúbenejšom elektromobile Slovákov. Je prekvapivá v dvoch smeroch
Kedysi platilo, že ak si chcel auto s poriadnym výkonom a zrýchlením, musel si siahnuť po štvorkolke. Nástup elektromobilov ale spôsobil, že už aj autá s jednou poháňanou nápravou disponujú pôsobivou jazdnou dynamikou, a tak sa potreba štvorkolky za týmto účelom vytráca.
Samozrejme, v ľahkom teréne či na snehu je pohon všetkých štyroch kolies značnou výhodou, no oplatí sa pri elektromobile investovať do verzie s oboma poháňanými nápravami? Aká bude „daň“ v podobe spotreby? Dva elektromotory spotrebujú viac elektriny než jeden, oplatí sa teda viac Enyaq s výhradne zadným pohonom, alebo má verzia s pohonom 4×4 zmysel aj pri bežnom cestovaní na dlhé trasy?
„Papierovo“ v prospech štvorkolky – aká je realita?
Enyaq s najväčšou možnou, až 77 kWh batériou, je rozhodne najvhodnejším elektromobilom aj na dlhšie cesty. Dojazd podľa WLTP činí pri verzii iV 80 s pohonom zadnej nápravy až 507 km.
Verzia iV 80x s pohonom 4×4 má papierový dojazd podľa WLTP o niečo nižší, a to maximálne 478 km na jedno nabitie. Na nižšom dojazde sa určite podpisuje aj vyššia hmotnosť verzie iV 80x, ktorá je ťažia o 86 kg.
Primárne by ale za týmto o čosi nižším dojazdom mali stáť práve dva elektromotory, ktoré pochopiteľne spotrebujú viac energie než jeden elektromotor. Odmenou za vyššiu spotrebu je ale vyšší výkon a citeľne lepšia jazdná dynamika.
Enyaq iV 80 má výkon 150 kW (204 koní) a Enyaq iV 80x až 195 kW (265 koní). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s časom 6,9 sekundy v prospech štvorkolky je tiež výrazne lepší než 8,6 sekundy v prípade zadokolky.
Trakcia všetkých štyroch kolies pri štarte citeľne robí svoje, no toto všetko sú rozdiely, ktoré nie sú v bežnej premávke prakticky vôbec dôležité. Či zrýchliš na stovku za 7 alebo 9 sekúnd, je väčšinou jedno, takisto ani 20 km papierový rozdiel v dojazde nie je nijak tragický.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké sú spotreby Enyaqu iV 80 a iV 80x na diaľnici a v meste
- Ako sa prejavila zima na spotrebe štvorkolky
- Čo je nepopierateľnou výhodou verzie 4×4 a v čom ma navrch zadokolka
- Podľa čoho by si si mal vybrať vhodnú verziu Škody Enyaq
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Populárna japonská značka chce zaujať Európu. Pripravuje zaujímavý elektromobil
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
WHO upozorňuje na hrozbu epidémie: Ohrozených je 5,6 miliardy ľudí
Slováci so stresovým hormónom plnia ambulancie. „Telo bez neho nevie fungovať,“ varuje endokrinologička
Hranica 120 rokov je reálna, tvrdí neurovedkyňa. Kľúčom k dlhovekosti sú tri jednoduché návyky
MIMORIADNE: Mladého Slováka, ktorý zmizol v Grécku, našli mŕtveho. Hľadali ho rok
„Môže nahradiť lieky aj operácie.“ Lukáš vytvoril prístroj, ktorý aktivuje mozgové centrá cez pokožku (ROZHOVOR)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Kataster napadli pred pol rokom, no odpovede stále chýbajú. Štát o útoku mlčí a verejnosť tápe
Technologický gigant zarába ako nikdy. SAP v druhom štvrťroku zvýšil zisk o 37 %
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP