Volkswagen údajne prepustí desaťtisíce zamestnancov. Tesla a konkurenti majú výhodu v kritickej oblasti elektromobilov
Koncern Volkswagen je jedným z najväčších zamestnávateľov nie len u nás, ale aj v mnohých iných krajinách. Po celom svete zamestnáva desaťtisíce ľudí, no teraz sa zdá, že mnoho z nich o svoju prácu príde. Ako informuje AutoNews, reštrukturalizácia má zvýšiť efektívnosť celej výroby, no ohroziť môže každého štvrtého zamestnanca. Správy o prepúšťaní ako prvý priniesol portál Handelsblatt, neskôr ich podporil aj Reuters.
CEO skupiny VW Herbert Diess na nedávnom zasadnutí dozornej rady podľa interných zdrojov automobilky prejavil obavy, že VW v porovnaní s konkurenciu vo výrobe elektromobilov zaostáva.
Konkurenčné automobilky dokážu podľa neho vyrábať elektrické auta omnoho efektívnejšie pri nižších výrobných nákladoch, čo im automaticky umožňuje predávať elektromobily za nižšie ceny, alebo s vyšším ziskom než to môže robiť VW.
Podľa jeho slov je preto potrebná reštrukturalizácia, ktorá ale ohrozí každé štvrté pracovné miesto. Inými slovami, pri zmene výrobných procesov môže o prácu prísť každý štvrtý zamestnanec VW, čo by sa aktuálne dotýkalo až 30 000 ľudí po celom svete.
Za všetko môže Tesla?
Ako informuje Reuters, práve nová konkurencia na európskom trhu v podaní Tesly núti tradičnú automobilku k ešte rýchlejšiemu prechodu k elektrifikácii. Americký výrobca dokáže s 12 000 zamestnancami v berlínskej továrni vyrábať 500 000 elektromobilov ročne.
Volkswagen vo svojej továrni vo Wolfsburgu vyrobí až 700 000 áut ročne, avšak s počtom 25 000 zamestnancov, čo je absolútny nepomer v porovnaní s Teslou. Podľa hovorcu rady VW je ale riešenie s takto drastickým prepúšťaním zamestnancov úplne absurdné a nereálne.
Riešením kratší pracovný týždeň
Riešením tejto situácie môže byť podľa Diessa aj zavedenie štvordňového pracovného týždňa, ktorý už v roku 1994 zachránil tisíce pracovných miest. Podľa odhadov viacerých odborníkov ale skutočne môže v budúcnosti prísť o prácu až 100 000 ľudí pracujúcich v automobilovom priemysle, a to už do roku 2025.
Za všetko môže rozmach elektromobility, elektrické autá totiž potrebujú podstatne menej súčiastok na výrobu, čím sa skracuje aj výrobný proces, a preto je potrebných menej zamestnancov na zostavenie jedného auta.
Továreň vo Wolfsburgu aktuálne nevyrába žiaden elektromobil, no fabrika s viac ako 50 000 zamestnancami sa má už v roku 2026 transformovať na výrobňu elektromobilov a z jej linky by mal schádzať sedan s aktuálnym označením Project Trinity.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP