Zlyhal ďalší elektromobil. Populárnym testom neprešla ani česká Škoda Enyaq, dopadla veľmi zle
Škoda Enyaq je aktuálne jedným s najlepších elektromobilov na trhu. České elektrické SUV prináša pomerne tradičný dizajn, skvelý dojazd a nabíjanie, no okrem toho ponúka veľkosť a priestor, aký je v danej kategórii nevídaný. Rozmery sú však autu zrejme na škodu pri takzvanom losom teste, Škoda Enyaq si v teste na kanáli km77 vôbec neviedla dobre.
Losí test slúži na preverenie stability auta pri prudkom zatočení volantom vo vyšších rýchlostiach. Vozidlo, ktoré chce daným testom prejsť, musí zvládnuť takzvanú „myšičku“ v rýchlosti minimálne 72 km/h.
Auto pritom nesmie zhodiť žiaden kužel, rozostupy medzi nimi sú totiž presne zadefinované a tak má každé vozidlo pri tomto teste takmer rovnaké podmienky. Slovo „takmer“ sme napísali schválne, dôležitým činiteľom je aj samotný vodič, ktorý auto šoféruje.
Ľudský faktor je pri krízovej situácii nanajvýš dôležitý, vodič totiž musí auto udržať pod kontrolou, čo býva pri vyšších rýchlostiach problém. Testy tohto typu ale prevádzajú skúsení vodiči, ľudský faktor by tak mal byť minimálny.
Za koncernovou dvojičkou zaostáva
Jazdec vo videu začínal test pri rýchlosti 77 km/h, čo je nad limitom drvivej väčšiny bežných automobilov. Nie je teda žiadnym prekvapením a ani sklamaním, že Enyaq si s touto rýchlosťou neporadil.
Následne znížili rýchlosť na 67 km/h, s ktorou si české elektrické SUV hravo poradilo. Následné zvýšenie rýchlosti o čo i len 1 km/h už ale pre auto predstavovalo problém. Škoda Enyaq tak losím testom neprešla.
Enyaq môžeme porovnať napríklad s konkurenčnou Teslou Model Y, ktorú testoval rovnaký šofér a ktorá zvládla rýchlosť až 83 km/h, čo je jedným slovom fantastické.
Spôsobuje problémy váha?
Nedávno sme ti priniesli článok, že v losom teste úplne pohorel aj elektrický Ford Mustang Mach-E. Ten zhodil kužele rovnako pri rýchlosti 68 km/h. Tento test ale prevádzal iný šofér, preto priame porovnanie so Škodou Enyaq nie je v tomto prípade relevantné.
Aj YouTube kanál Teknikens Värld testoval Teslu Model Y, s ktorou sa im podarilo dosiahnuť rýchlosť 75 km/h. Nevedno teda, prečo si niektoré elektromobily vedú v tomto teste oproti ostatným o toľko horšie.
Jedným z faktorov môže byť váha, batérie v podlahe síce tlačia ťažisko vozidla dolu, no pár stoviek kilogramov navyše sa rozhodne prejaví na stabilite a manévrovateľnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka je v hlbokej kríze. Ku dnu ju ťahá hneď niekoľko faktorov, Stellantis je zúfalý
Mať veľké oči sa mu nevyplatilo. Musk s Cybertruckom prerazil dno, teraz zúfalo znižuje cenu
Elektromobil nabijeme za 4 minúty. Európska firma hlási obrovský pokrok v rozbehnutom projekte
Spoluzakladateľ Tesly má plán, ako poraziť Čínu. Odpad z batérií mení na „strategickú zbraň“
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Zásadná zmena v nakupovaní: Zaužívaná vec má íst po 50 rokoch „do dôchodku“. Nastúpi nová technológia
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
-
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
- Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
Základný fyzikálny princíp môže vyriešiť energetickú krízu. Vedci premenili dážď na elektrinu
Gates o budúcnosti práce: AI vyrieši krízu, ktorú roky nikto nevedel zvládnuť
Zákaz sa nekoná. EÚ sa bojí prázdnych zásobníkov a ostáva pri ruskom plyne
Svetové laboratóriá čelia výzve. Musia ochrániť kľúčové genetické dáta pred kyberútokmi
OpenAI predstavilo nový model, ktorý láka na polovičné ceny. Ľudom testuje trpezlivosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Novú povinnosť obrátili na výhodu: Skupina živnostníkov nezaplatí ani euro na transakčnej dani
Zásadná zmena v nakupovaní: Zaužívaná vec má íst po 50 rokoch „do dôchodku“. Nastúpi nová technológia
Len 10 % Slovákov vie, aké je hlavné mesto Severného Írska. Otestuj sa, či by si prežil ako cestovateľ v 18. storočí (KVÍZ)
Bezos predal svoje sídlo s prístavom a bambusovým hájom. Vytvoril nový rekord v predaji nehnuteľnosti
Putin chce zničiť západ: „Urobí to v troch krokoch, šanca na vojnu medzi Ruskom a NATO je vysoká,“ tvrdí historik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené