Čínska automobilka Aion, ktorá patrí pod koncern Guangzhou Automobile Corporation, nesie okolo seba množstvo kontroverzií. Už dávnejšie totiž hlásila, že čoskoro „prekoná Teslu“, čo sa jej zatiaľ očividne nedarí. Teraz však prichádza s prelomovou technológiou, ktorá elektromobil nabije z 0 na 80 % už za 8 minút, píše Electrek.

Sú to práve grafénové batérie, ktoré majú podľa mnohých odborníkov priniesť do sveta elektromobility revolúciu. Ponúknu totiž možnosti extrémne rýchleho nabíjania, vysoký dojazd a dlhú životnosť.

Unikátna technológia, ktorá zmení svet elektromobilov

Automobilka Aion počas svojho Dňa technológií prezentovala dvojicu nových platforiem, ktoré sú postavené okolo revolučných grafénových batérií. Platformy 3C a 6C, ktoré zažijú premiéru v novom elektrickom SUV Aion V už na jeseň, zabezpečujú okrem pozoruhodného nabíjania aj dojazd na úrovni cez 1000 km.

Mnoho ľudí si myslelo, že automobilka s týmito vyjadreniami iba zavádza, no na spomínanej konferencii toto rýchle nabíjanie aj ukázala. Platforma 3C dokázala svoju batériu nabiť z 0 na 80 % za 16 minút, nabíjanie z 30 na 80 % trvalo iba 10 minút.

NEPREHLIADNI
Nabíjanie elektromobilov čaká revolúcia. Vynálezca kľúčového prvku Li-Ion batérií prišiel s prelomovou technológiou

Ešte pozoruhodnejšie výsledky však dosiahla platforma 6C, ktorej nabitie z 0 na 80 % trvalo 8 minút a nabitie z 30 na 80 % neuveriteľných 5 minút. Toto už sú časy, ktorými sa nabitie elektromobilu hravo vyrovná času tankovania benzínu či nafty.

Bez výkonnej nabíjačky to však nepôjde

Je jasné, že ak chceme dosiahnuť takto krátke časy nabíjania aj v praxi, budeme potrebovať extrémne výkonné nabíjačky. V súčasnosti máme v Európe najvýkonnejšie nabíjačky s výkonom 350 kW. Aj pri takomto výkone by boli nabíjacie časy určite pozoruhodné, no na spomínanej konferencii, kde samotné nabíjanie automobilka prezentovala, dosahoval nabíjací výkon až 481 kW, píše CnEVPost.

Je dôležité dodať, že tento výkon tiekol do batérie do 80 % nabitia a za 4 minúty tak auto vstrebalo až 35,1 kWh energie. Automobilka ďalej uvádza, že takto výkonné nabíjanie grafénovej batérii nijako neškodí a jej životnosť odhadujú na 1 milión kilometrov. Nová technológia zažije premiéru už v septembri vo vozidle Aion V, pričom verzia 3C dosiahne dojazd 500 km na jedno nabitie a lepšia verzia 6C spomínaných 1000 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú