Aktuálne obmedzenia a druhá vlna koronavírusu môžu mať v niektorých prípadoch dopad aj na doručovanie objednávok z internetových e-shopov. Aktuálne zaznamenávajú problémy zákazníci Alzy, ktorým zásielky meškajú aj niekoľko dní. Zisťovali sme, ako situácia ovplyvnila doručovanie objednávok u internetových predajcov na Slovensku.

Internetové obchody zažívajú pred blížiacimi sa Vianocami najväčší nápor v roku. Momentálne k tlaku na e-shopy prispievajú aj obmedzenia počas lockdownu. Slováci si zdá sa krátia čas nakupovaním vo veľkom, čo preťažilo aj kapacity e-shopu Alza.sk.

Aktualizované 29.10.2020 o 19:00

Článok bol doplnený o vyjadrenie e-shopu Alza.sk, ktorý objasnil dôvody omeškania objednávok.

Alza nestíha doručovať objednávky

Podľa našich informácií meškajú zásielky z tohto obchodu aj niekoľko dní. Problémy pritom môžu nastať aj počas prevozu balíkov, čím sa termín doručenia môže výraznejšie posunúť. O prípadných problémoch s doručovaním objednávok ale Alza.sk na svojej internetovej stránke neinformuje.

Zákazníkom v prípade omeškania posiela informačné SMS správy, v ktorých potvrdzuje veľký nápor na internetový obchod. Niektorí zákazníci tak nemusia mať tovar doručený ani v priebehu 3 dní, omeškanie sa však môže líšiť v jednotlivých regiónoch. Problémy sme preverovali aj u samotnej Alzy, ktorá nám vo svojom vyjadrení poslala nasledovné objasnenie.

„K omeškaniu zásielok došlo kvôli krátkodobému výpadku technológie, na ktorú sa napájala nová. Tá nám umožní výrazne zvýšiť kapacitu skladu v Senci a doručovanie zásielok naopak urýchliť. Situácia je už stabilizovaná a oneskorené zásielky sú doručované zákazníkom.

Situácia v Česku ani na Slovensku v rámci vládnych opatrení nemá negatívny dopad na našu prevádzku. Všetko sa riadi v rámci štandardných procesov, ktoré máme detailne naplánované.

V tejto neľahkej situácii všetky naše tímy a systémy pracujú naplno, aby sme všetky objednávky zákazníkom doručili včas za zvýšených bezpečnostných opatrení. Zákazníkov prosíme o trpezlivosť, pokiaľ k nejakému oneskoreniu napriek tomu dôjde,“ informoval FonTech.sk Lukáš Baudyš, riaditeľ logistiky internetového obchodu Alza.

Majú problémy aj ďalšie e-shopy?

Je však pravdepodobné, že s blížiacimi sa sviatkami budú podobný nápor zažívať aj ďalší internetoví predajcovia na Slovensku. Na situáciu sme sa preto opýtali aj ďalších veľkých obchodníkov.

Podľa doteraz získaných informácií FonTech.sk viacerí neevidujú neskoré doručenie zásielok ani problémy s veľkým objemom objednávok. Z doteraz nami oslovených e-shopov sa k prípadným problémom pri doručovaní vyjadrila len marketingová riaditeľka pre e-shopy Hej.sk a Datart.sk, ktorá negovala oneskorenie pri doručovaní zásielok aj napriek veľkému nárastu objednávok.

Aj napriek tomu, že hovoríme o masívnom náraste počtu online objednávok, aktuálne neevidujeme žiadne problémy s ich distribúciou. Tovar objednaný online doručujeme zákazníkom včas.

Až 80 % našich zákazníkov dnes uprednostňuje objednávanie cez e-shop a volí doručenie tovaru priamo domov prostredníctvom DATART dopravy alebo využitím služieb externých prepravcov.

Nakoľko sme počítali s tým, že druhá vlna pandémie spolu s blížiacimi sa Vianocami prinesie zvýšený nápor na prepravné spoločnosti, posilnili sme vlastnú DATART dopravu o ďalšie vozidlá,“ informovala FonTech.sk Sabina Boudová, marketingová riaditeľka DATARTu a Hej.sk.

Aktuálne nemáme žiadne problémy ani sklzy s doručovaním objednávok. Počet online objednávok narástol, aktuálne je to až 2- až 3-násobok, ale keďže je to nárast, ktorý by nastal tak či tak s príchodom vianočnej sezóny, sú naše kapacity o takomto čase už pripravené, respektíve ich vieme flexibilne škálovať,“ informoval FonTech.sk František Vámoši, marketingový manažér spoločnosti NAY.

Môžeme však predpokladať, že v blížiacich sa týždňoch tesne pred Vianocami budú objemy objednávok stúpať aj v ďalších v e-shopoch na Slovensku.

Nakoľko aktuálne Slováci preferujú práve nákupy cez internet, môže sa to pred najväčšími sviatkami roka odzrkadliť pri oneskorenom doručení. Je preto vhodné vybrať si vianočné darček v predstihu.

Článok bude doplnený o vyjadrenia ďalších internetových obchodov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú