Nespočetné množstvo podvodných súťaží na internete sa rozrastá o ďalšiu, ktorá ľuďom sľubuje výhru nového automobilu značky Škoda. Na Facebooku sa totiž objavila falošná súťaž od podvodnej stránky, ktorá za zdieľania, lajky a označenia priateľov sľubuje novú Škodu Octavia. Na detaily podvodu upozornil web Hoax.sk.

Aktualizácia 19.10.2020 21:01 

Súťaž bola medzičasom zo stránky zmazaná a zapojilo sa do nej cez 35 000 Slovákov. Kuriozitou navyše je, že predmetná stránka aktuálna zazdieľala príspevok, kde web Hoax.sk poukazuje práve na túto falošnú súťaž o Škodu Octavia a vysvetľuje všetky jej podvodné praktiky.

Zatiaľ nevedno, či niekto prebral administráciu nad stránkou, alebo aký iný účel znamenajú najnovšie príspevky publikované na nej.

Pôvodný článok

Doteraz sme sa na Slovensku stretávali s najrôznejšími podvodnými súťažami o nábytok, elektroniku, alebo súťažami v mene internetových obchodov či známych supermarketov. Takéto súťaže sa pritom objavujú najmä na novo založených stránkach, ktoré chcú prilákať ľudí, získať lajky, prípadne od nich vylákať osobné či finančné údaje.

Na Facebooku sľubujú novú Octaviu. Ide o podvod

Najnovšie sa v slovenskom prostredí Facebooku šíri súťaž o novú Škodu Octavia, ktorú zverejnila neznáma stránka bez pozadia. Stránka Happy Go na Facebooku totiž neobsahuje žiadne kontaktné údaje či informácie o webovej stránke.

Založená bola ešte 14. septembra minulého roka, no pôvodne vystupovala pod názvom Car Rent Tatras a ešte v deň založenia si názov upravila na Exclusive Car Rental in Tatras.

Aktuálny názov Happy Go bol pritom vytvorený len 14. októbra. Takýmto konaním môže stránka na Facebooku ľudí zmiasť a je predpoklad, že podobným spôsobom a zmenou názvu môže aj v budúcnosti prísť s ďalšou podvodnou súťažou. Doteraz si získala vyše 26 000 sledovateľov. Na nástenke stránky sa však okrem podvodnej súťaže o Škodu Octavia nenachádzajú žiadne iné príspevky.

Nie je ale známe, kto za týmto podvodom stojí. V takýchto prípadoch je totiž odhalenie podvodníka neraz náročné. Predmetnú súťaž o nový automobil stránka zverejnila len včera, no už si stihla získať vyše 19 000 lajkov a reakcií, cez 27 000 komentárov a zdieľaní.

Výhercovia sa novej Octavie nedočkajú

Ľudia v komentároch vo veľkom označujú svojich priateľov a príspevok šíria ďalej v nádeji, že sa im podarí vyhrať novú Octaviu. Opak je ale pravdou. Podvodníci však môžu z ľudí zapojených do tohto podvodu vyberať náhodných „výhercov“.

Od nich môžu požadovať napríklad zaplatenie zálohy, zábezpeky, alebo nejaký poplatok. Podobným spôsobom sa v predošlých falošných súťažiach podarilo podvodníkom od ľudí získať práve spomínané informácie o kreditných kartách či finančné prostriedky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú