Veľké mediálne spoločnosti nedostatočne bojujú proti podvodníkom, ktorí predávajú osobné údaje ľudí prostredníctvom ich platforiem. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spotrebiteľská organizácia Which?.

Tá našla 50 profilov, stránok a skupín na Facebooku, Twitteri a Instagrame, ktoré ponúkali ukradnuté dáta z kreditných kariet a účtov na Netflixe či donáškovej službe Uber Eats. Väčšina tohto obsahu navyše ostala aj po upozornení naďalej na platformách. Facebook a Twitter sa však bránia, že takéto aktivity nebudú tolerovať a odstraňujú ich. „Je udivujúce, že sociálne médiá umožňujú kriminálnikom takto jednoducho predávať osobné a finančné informácie, najmä preto, že podvody sú takým rozšíreným trestným činom, ktorý môže mať zničujúce dôsledky,“ upozornila Jenny Rossová z organizácie Which?.

Pixabay

Zároveň Facebook a Twitter vyzvala, aby prijali ráznejšie kroky, ktorými by zabránili zneužívaniu svojich stránok podvodníkmi. Spoločnosti sa však bránia a tvrdia, že v tomto smere nezaháľajú. „Naďalej investujeme do ľudí a technológií a odstraňujeme podvodný obsah a vyzývame ľudí, aby nám akýkoľvek podozrivý obsah hlásili, aby sme mohli konať,“ uviedla v stanovisku spoločnosť Facebook, ktorá vlastní aj službu Instagram.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú