Alza posilňuje vzhľadom na pretrvávajúcu situáciu v Čechách aj na Slovensku bezpečnostné a ochranné opatrenia na pobočkách. Po zavedení bezkontaktného výdaja objednávok teraz umožňuje zákazníkom tiež reklamovať či vracať zakúpený tovar úplne svojpomocne, informuje Alza vo svojej tlačovej správe.

Pre tieto účely firma vybavila všetky pobočky špeciálnymi terminálmi, kde stačí len vyplniť online formulár a tovar potom odovzdať na pult či zberné miesto. Alza tiež odporúča reklamácie častejšie zasielať poštou.

Samoobslužné vratky a reklamácie sú ďalším z radu preventívnych opatrení, ktoré Alza zavádza pre maximálnu ochranu zdravia zákazníkov i zamestnancov. Na výdajných miestach tak v uplynulých dňoch pribudli napr. Aj terminály pre bezkontaktné nákup na splátky, pre dohodnutie prenájmu formou Alza NEO, alebo na tretinku (iba v ČR).

Všetky služby spojené s nákupom a vrátením tovaru tak teraz zákazník vyrieši buď úplne online, alebo cez vyhradenej terminály. Napr. u reklamácii či odstúpení od zmluvy (vratiek v zákonnej 14 dennej lehote) jednoducho vyplní formulár, kde popíše vadu či dôvod vrátenia, a tovar spolu s ním odovzdá na určené miesto.

Potom dostane obratom správu o prijatí tovaru, čím začína plynúť štandardná zákonná lehota 30 dní na spracovanie reklamácie. Až 55 % prípadov navyše Alza rieši bezodkladne a zákazník tak môže mať peniaze na účte do jedného až dvoch dní. U vratiek firma refunduje platbu zvyčajne do dvoch pracovných dní. Pre ešte bezpečnejšie vrátenie tovaru e-shop odporúča predvyplniť online formulár z domova alebo poslať tovar rovno poštou či skrz dopravcu na centrálny príjem reklamácií.

Zobraziť celú galériu (2)
Takto momentálne vyzerá sekcia výdaja v bratislavskej predajni Alza / Zdroj: Oliver Sedláček / Fontech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú