Spoločnosť svojou najnovšou aktualizáciou opäť podniká kroky proti servisom tretích strán (neautorizovaným servisom, svojpomocným opravárom…) a spolu s tým aj svojim užívateľom. Po výmene poškodeného displeja a predného skla na modeloch iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max, v inom ako v autorizovanom servise Apple sa vám na obrazovke zobrazí nepríjemné upozornenie.

Toto varovanie vás notifikuje o tom, že nový LCD displej a dotykové sklo na vašom iPhone 11, 11 Pro alebo 11 Pro Max nebol overený oficiálnym servisným softvérom spoločnosti Apple, ku ktorému majú prístup iba autorizované servisy Apple.

FixServis

Ak ste majiteľom niektorého z vyššie uvedených modelov iPhone a nechali ste si ho opraviť v servise tretích strán, najskôr sa na prvé 4 dni po výmene LCD objaví trvalé upozornenie. Nasledujúcich 15 dní môžete túto informáciu vyhľadať v sekcii Nastavenia > Všeobecné > O aplikácii. Aby si túto informáciu mohli overiť aj zamestnanci spoločnosti Apple, tiež sa pridá do „informácii o zariadení“.

FixServis

POZOR: Toto upozornenie sa však objaví aj v prípade, že vám opravili iPhone pomocou originálneho náhradného dielu, a to aj v prípade vzájomnej výmeny originálneho LCD displeja a dotykového skla medzi rovnakými modelmi iPhonov (napr. iPhone 11 Pro). Notifikácia zmizne len v prípade napojenia iPhonu na oficiálny servisný softvér spoločnosti Apple a následnom overení originality nového displeja. Toto upozornenie však, zdá sa, nemá vplyv na fungovanie samotného zariadenia.

FixServis

Opýtali sme sa technikov v servisnom stredisku FixServis (servis tretej strany), čo si o tejto novej funkcii myslia. Špecialisti vo FixServise otestovali túto novú funkciu na niekoľkých modeloch zariadení rady iPhone 11 s použitím originálnych náhradných dielov Apple. Test vykonali tak, že vymenili originálny LCD displej v telefóne iPhone 11 Pro a upozornenie sa skutočne objavilo ihneď po inštalácii displeja.

Výsledkom tohto testu dokázali, že aj napriek 100% originalite nového displeja sa notifikácia na iPhone objavuje a jedinou možnosťou zmiznutia upozornenia je overenie cez oficiálny servisný softvér spoločnosti Apple. Notifikácia len oznamuje, že nový displej nie je možné overiť, ale na funkcionalitu nemá žiadny vplyv. 

FixServis

Dospeli k záveru, že pravdepodobne každý displej je pripárovaný k základnej doske a po výmene musí byť opätovne pripárovaný nový displej. Týmto krokom sa spoločnosť Apple snaží ,,dotlačiť“ užívateľov k návšteve autorizovaného servisného strediska Apple a vyhnúť sa tretím servisným stranám.

Táto nová funkcia môže pomôcť zabrániť výmenám použitím neoriginálnych LCD na iPhone, ale zároveň môže odradiť ľudí od svojpomocnej výmeny, aj v tom prípade, že by chceli použiť originálny náhradný diel. Spoločnosť Apple môže týmto varovaním vyvolať u svojich zákazníkov strach z opravy svojho iPhone-u v servisnom stredisku tretích strán alebo od svojpomocnej domácej opravy.

Aj keď notifikácia z obrazovky vášho zariadenia po 4 dňoch zmizne, môže odradiť ľudí od výmeny displeja a dotykového skla na iPhone v necertifikovanom servise alebo od domácej opravy. Podľa nášho názoru by v spoločnosti Apple mohli zvážiť sprístupnenie nástrojov na kopírovanie ID aspoň tej časti klientely, ktorá je ochotná vymeniť si svoj poškodený displej použitím originálneho náhradného LCD.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú