Áno, je to presne, ako sa hovorí. Čím menej o The Last of Us 2 vieš, tým viac si hru po vydaní užiješ. Kto to ale má ešte 5 mesiacov vydržať? Režisér hry, Neil Druckmann, nám v rozhovore pre PlayStation Blog priblížil množstvo zaujímavých detailov. 

Pokiaľ patríš k vymierajúcej skupine hráčov, ktorí skalopevne odolávajú klikaniam na videá a články o pripravovanej hre majstrov z Naugty Dog, prečítaj si radšej niečo iné, keďže riadky nižšie môžu obsahovať drobné spoilery. Vedel si napríklad, že PlayStation 5 príde budúci rok pred Vianocami a ovládače sa dočkajú veľkých zmien? Ak patríš ku druhej skupine a v kalendári máš tučnou fixkou zakrúžkovaný 21. február a dychtivo hltáš všetky informácie o hre, tieto informácie sú práve pre teba.

Postavy sa vyvinuli

Joel a Ellie si v prvej hre vybudovali silné puto, ktoré samozrejme pretrvá aj do ďalšej hry. Ako však hovorí Neil Druckmann, Ellie už nebude rovnakou postavou, na akú boli hráči zvyknutí. Dospelejšia Ellie má byť omnoho samostatnejšia a nezávislejšia a zatiaľ, čo v pôvodnej hre sa v mnohých ohľadoch spoliehala na Joela, teraz si je dobre vedomá, že prežitie v krutom svete je len a len jej vlastná zodpovednosť.

Naughty Dog

Ellie vedie nový život na novom mieste, má priateľov a stretáva aj svoju prvú lásku Dinu.

Počas rokov sa Dina stane najlepšou priateľkou Ellie. Flirtujú spolu, ale Ellie si nie je úplne istá, či má jej priateľka rovnaké pocity. Vidíme, že Dina to cíti úplne rovnako„.  Druckmann v rozhovore zároveň naznačuje, že krutý post-apokalyptický svet začínajúcej láske vôbec nepraje a bude to práve Ellie, ktorá sa vydá na cestu pomsty, odhodlaná potrestať všetkých, ktorí sú za udalosti z úvodu hry zodpovední.

Taživá atmosféra s dôrazom na detail

Cieľom Naugty Dog bude aj tentokrát rozpovedať silný príbeh plný emócií. Na jednej strane sa tvorcovia chcú čo najviac držať reality, na strane druhej si zasa uvedomujú, že v niektorých veciach musia spraviť kompromis. Konkrétne Druckmann naráža na množstvo nepriateľov, ktoré Ellie počas napredovania príbehom zlikviduje.

Youtube / Playstation

Ellie by podľa šéfa projektu v reálnom svete nebola schopná zabiť toľko nepriateľov, no práve veľké množstvo protivníkov je jedným z kľúčových faktorov, ktorým vývojári nastoľujú ťaživú atmosféru so všade prítomným nebezpečenstvom.

Tvorcovia hráčom nechcú nič uľahčovať, hlavným zámerom je, aby hráči cítili rovnaký adrenalín a strach, aký pri tichom zakrádaní zažíva hlavná postava. Umocniť zážitok majú aj zbrane, ktorých má byť na výber viacero, no zároveň sa o ne bude treba starať. Predstavte si napríklad, že by ste sa v tomto svete ocitli vy.

Mali by ste pri sebe zbraň, na ktorej závisí, či budete žiť alebo zomriete. Starali by ste sa o ňu, čistili by ste ju. Presne podľa toho sme nastavili aj prvky v hre – priblížime k tejto zbrani kameru, ukážeme vám ako zbraň vyzerá, ako ju môžete vylepšiť. Chceme, aby ste s touto zbraňou cítili puto a zároveň pochopili, že jej použitie znamená smrť niekoho iného, porozumeli tomu, čo všetko znamená prežitie v tomto svete.“ 

Zabíjanie nebude jednoduché

Nepriateľov v hre rozhodne nebude málo a aj pri samotnej akcii tvorcovia plánujú dráždiť svedomie hráčov. Cieľom vývojárov je, aby hráči nepriateľov Ellie nevnímali iba ako chodiace figúrky, ale skutočné ľudské bytosti. Aj preto bude mať každý nepriateľ v hre svoje vlastné meno, bude mať spoločníkov, s ktorými sa na stráži porozpráva alebo pri ohni spláchne zopár pív.

S tým bude úzko súvisieť aj správanie protivníkov v prípade, že uvidia, ako odpratávaš ich parťáka na druhý svet. Postavy môžu žalostne kričať jeho meno a prebúdzať ho k životu, zburcovať celý tábor alebo sa na teba v záchvate hnevu vrhnúť so všetkou parádou. Ich správanie bude vo veľkej miere nepredvídateľné, čo umocňuje hutnú atmosféru.

Prečítaj si aj
Od The Last of Us 2 budeš odvracať zrak. Brutalita bude až nechutne realistická

Novinkou budú nepriatelia so psími hliadkami, ktoré dajú Ellie poriadne zabrať a hre dodávajú nový aspekt. Zrazu nepôjde iba o to, aby ťa nepriatelia pri zakrádaní táborom nezbadali, veľký pozor si tiež budeš musieť dávať na to, aby vycvičené psy nezachytili pach hlavnej hrdinky. Aj tu sa tvorcovia neboja kontroverzie a Druckmann pripomína, že zabitie psa v tebe mnohokrát vyvolá horšie pocity ako zabitie ľudského nepriateľa.

YouTube / Naughty Dog

Dá sa to aj inak

Z predchádzajúcich riadkov je jasné, že zámerom tvorcov v The Last of Us 2 nie je masové vyhladzovanie nepriateľov. Práve naopak, počas hry ťa budú neustále nabádať hľadať iné alternatívy a hra v niektorých lokalitách umožní násiliu sa úplne vyhnúť.

Chceme, aby tu boli miesta, kde vás nepriatelia uvidia, budete musieť bojovať a utiecť bez toho, aby ste celú oblasť vyčistili. Rovnako chceme, aby tu boli pasáže, ktorými môžete prejsť bez toho, aby vás niekto uvidel. Nebude to hračka a dá vám to poriadne zabrať, ale je to možné.“ 

Prečítaj si aj
Postavám v The Last of Us 2 sa mení jedna zo základných životných funkcií, ktorá ovplyvňuje ich dýchanie či výdrž

Druckmann zároveň dodáva, že druhý diel The Last of Us prinesie viacero situácií, v ktorých hráči budú chcieť zasiahnuť a zabrániť katastrofe, ale hra im to neumožní. „Nebude to príjemné, ale je to súčasťou príbehu Ellie.“

PS4 vyždíma na maximum

Druckmann v rozhovore priznáva, že v pôvodnej časti The Last of Us boli značne limitovaní výkonom konzoly. Nový diel však bol od začiatku vyvíjaný na podstatne výkonnejšie zariadenie, čo sa prejaví vo všetkých aspektoch hry. Tvorcovia sľubujú väčšie prostredie, hra umožní, aby Ellie vo vypätých situáciach hľadalo omnoho viac nepriateľov vo väčšom priestore. Sľúbené sú dokonca aj pasáže s hordami nakazených, ktorých sa už teraz nevieme dočkať.

YouTube / Naughty Dog

K spórami infikovaným nešťastníkom by mali pribudnúť nové druhy nepriateľov, na ktorých si samozrejme dali tvorcovia záležať a dali si veľký pozor, aby nepôsobili príliš exoticky, ale prevedením i správaním do hry dokonale zapadli. Pri tvorbe hry bol zároveň použitý nový spôsob animácie postáv a ako sme sa stihli presvedčiť vo videách, postavy The Last of Us 2 vyzerajú fantasticky. Samotný Druckmann sa Ellie nebojí označiť za jednu z najlepšie vyzerajúcich videoherných postáv súčasnosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú