Sestry stojace za konceptom Tali Photography spoločne dokumentujú svadby na tých najmalebnejších miestach sveta. Pri voľbe vhodnej lokality na kreatívnu výzvu s fotoaparátom Nikon Z 6 Claudia a Tali vôbec nezaváhali, kam zamieriť: Malorka, ich druhý domov. Pri romantickom fotení páru v Cap de Formentor motto znelo: zamilovanosť do každučkého detailu.

Exkluzívne prostredie, nádherné šaty a výnimočné dvojice zvečnené na okázalých snímkach – je za tým subjekt Tali Photography. Už viac ako 10 rokov fotí Tali Pelosiová svadby ako z rozprávky v tých najkrajších končinách planéty. V roku 2013 pribrala na palubu svoju sestru Claudiu. Obe si rozmaznávajú svoju zanietenosť práve pre tento segment fotografie – ich štýl tomu zodpovedá.

Je to vášeň

Sestry Pelosiové si vzhľadom na počet záujemcov môžu vyberať zákazky. Zvláštny dôraz kladú na zvolené miesto, samotný pár a jeho oblečenie: zdroje inšpirácie. Keď jednotlivé prvky do seba zapadajú, Tali a Claudia môžu dať voľný priechod svojej tvorivosti a zachytiť magické okamihy.

„Je to vášeň,“vyznávajú sa sestry a dodávajú: „Pre nás to jednoducho nie je len výkon na objednávku.“ Pri tvorbe sa bez výnimky spoliehajú na fototechniku od Nikonu. Momentálne pracujú predovšetkým s aparátom D850 a čerstvejšie aj s bezzrkadlovkou Nikon Z 6.

Cristina sa oddane nakláňa k Jorgemu, jej odev tisícnásobne odráža žiaru nízko postaveného slnka – je to očarujúci a intímny moment. Podnietené touto atmosférou sa Claudia a Tali púšťajú do práce. Decentne sa zvŕtajú obďaleč páru, aby dostali do záberu jej láskyplné úsmevy, jeho výnimočný pohľad, ale aj okolie a náladu vyvolanú svetlom.

Zobraziť celú galériu (3)
Z 6 | 36 mm | 1/250 s | F/4.5 | ISO 200

Mirrorless Nikon im perfektne sedí v rukách, jeho kompaktnosť a nepatrná hmotnosť sestry presvedčila. Vďaka funkcii „tichá závierka“ a prakticky nepočuteľnému zaostrovaniu plnoformátového prístroja sa im darí zaznamenávať snovú atmosféru bez toho, aby narúšali dôverné chvíle dvojice.

Sestry najradšej pracujú s pevnými ohniskovými vzdialenosťami alebo s objektívmi s nízkou hodnotou clony. Zatiaľ čo Claudia fotografuje s objektívom Nikkor Z 35mm f/1,8 S, Tali nasadzuje AF-S NIKKOR 24-70mm 1:2,8E ED VRs pomocou bajonetového adaptéra FTZpre F-NIKKORy. Fotenie s Nikonom Z 6 ich očividne baví. Neprestajne si bez okolkov vymieňajú aparáty, aby flexibilne mohli narábať s ohniskovými vzdialenosťami.

Zobraziť celú galériu (3)
Z 6 | 50 mm | 1/6400 s | F/2.5 | ISO 400

Vidieť, cítiť a stlačiť spúšť

Sesterská dvojica je zohraná do perfektného tímu. Špeciálne je nadšená z brilantného elektronického OLED-hľadáčika „zetkových“ fotoaparátov a z výnimočne kvalitných výsledkov aj pri konštelácii so slabším svetlom. Hľadáčik s takmer 3,7 miliónmi bodov pokrýva celý záber ultra jasne i ostro. Pre kreatívnu kompozíciu je dokonalé, že všetky zmeny a nastavenia sú viditeľné priamo v ňom ešte pred tým, ako vznikne samotná fotografia.

Tak sa pri minime manipulačných úkonov rýchlo a nekomplikovane rodí optimálna snímka – aj v pohybe. Preto sestry Pelosiové bežne nachádzajú autentické zábery aj pri zmenách pozícií: „Keď pár akurát prechádza z jednej pózy do ďalšej, je prirodzený. Je v tom obsiahnutý pohyb, možno čosi povieva, vstupuje do toho vetrík, ona sa sprisahanecky usmieva na svojho partnera. Milujeme takéto okamihy !“

 

Zobraziť celú galériu (3)
Z 6 | 24 mm | 1/250 s | F/5.6 | ISO 100

Pracujeme prevažne s takým svetlom, aké je k dispozícii. Naša hodina nastáva krátko pred západom slnka, keď sa už pomerne zotmelo, ale napriek tomu máme vďaka Nikonu ešte stále možnosť získať dobré obrázky,“ vysvetľujú Tali a Claudia.

Posledné svetelné lúče tohtodňa nastoľujú úplne výnimočnú náladu, ktorá perfektne dokresľuje výjavy. Prostredníctvom bajonetu s priemerom 55 mm vo vzdialenosti len 16 mm od senzora zachytávajú Nikon Z 6 a objektívy NIKKOR Z všetko kúzlo svetla. K tomu sa integrovaný stabilizátor obrazu full-frame mirrorless fotoaparátu stará o zábery s ostrosťou britvy aj v náročných svetelných podmienkach.

Poskytuje to tvorivú slobodu. Preto sa Claudia a Tali môžu naplno koncentrovať na snímané páry a s každou nasledujúcou fotkou sa zamilovávať do ďalšieho detailu: „Vychádzame vždy z konkrétnej situácie. Neuvažujeme v predstihu o tom, že chceme urobiť takú či onakú fotku. Niečo vidíme, cítime a stláčame spúšť.“

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú