Predstavili budúcnosť pohonu automobilov. Kombinuje vysokú úsporu paliva a efektivity
Prísne európske emisné normy a čoraz väčší nátlak na znižovanie emisií núti automobilky prehodnocovať ich vývoj motorov. Svedkami sme tak litrových preplňovaných trojvalcoch, ktoré sú pre mnoho ľudí neakceptovateľné. Riešením je tiež využívanie elektromobilov, plug-in hybridov či hybridov, ktoré majú emisné zaťaženie veľmi malé (minimálne pri meraní).
Vo svete hybridov sa pohybuje aj známa spoločnosť Continental, ktorá je pre mnohých spätá predovšetkým s výrobou pneumatík. Málokto však vie, že sa zameriava aj na systémy riadenia a len pred pár dňami prišla s informáciou, že predstaví vlastný 48 V elektrický systém, ktorý je 2x tak výkonnejší než jeho predchodca. Ten môže byť použitý ako s benzínovým, tak ja naftovým motorom a výrazne tak znížiť emisie tam, kde sa najviac produkujú (mesto, rozbiehanie…).
Nižšie emisie až o 20 %
Najväčšia spotreba a teda aj najvyššie emisie sú práve v mestskej premávke, kde sa auto často rozbieha a jazda je typu brzda-plyn. Perfektne po poňala napríklad Toyota, ktorá má taktiež vlastný hybridný systém, ktorý energiu získava rekuperáciou a tú následne využíva v týchto situáciách. Dojazd len na batériu je síce veľmi malý, avšak do mesta je to ideálne a len výnimočne dôjde k tomu, že sa batéria vybije. Pri jazde mimo mesta či na diaľnici sa väčšinou ide konštantnou rýchlosťou, kde už pracuje klasický spaľovací motor a emisie sú tu nižšie.
To zároveň dovoľuje automobilke vybaviť autá slušným motorom a taká RAV4 hybrid môže mať až 2,5 litrový štvorvalec. Práve v tomto segmente sa pohybuje aj Continental, ktorý predstavil vylepšenú verziu ich 48V systému. Ten má momentálne až 30 kW a emisie môže znížiť až o 20 %. Ide tiež o oveľa lacnejší systém, než ten vysokonapäťový (800 V). Chladený je vodou a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 80 – 90 km/h.
Jeho cieľom však nie je vyhrávať šprinty, ale znížiť úsporu paliva a emisií. To dokáže s veľmi vysokou efektivitou, čo je zrejme tým pravým liekom na čoraz prísnejšie európske regulácie. Môžme teda očakávať, že týmto smerom sa uberie čoraz viac automobiliek.
Continental pritom nevylúčil ani možnosť plug-in hybridu a to doplnením väčšej batérie a nabíjacej technológie. Ich dlhodobým je momentálne znížiť emisie na hranicu 50 g/kilometer, teda na približne polovicu súčasnej produkcie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP