Nvidia pracuje na editore obrázkov, ktorý s pomocou umelej inteligencie premieňa veľmi jednoduché skice so základnými objektami na obrázky s fotorealistickými prvkami. Spoločnosť včera ukázala, čo jej program dokáže.

 

Projekt s názvom GauGAN mal premiéru na konferenciu GTC, ktorú organizuje Nvidia. Ide podujatie určené pre expertov v oblasti umelej inteligencie, výpočtovej techniky a ďalších oblastí ako zdravotníctvo či financie, v ktorých digitálne technológie zastávajú dôležité miesto. Nvidia prezentovala program GauGAN s jednoduchým grafickým rozhraním, ale pokročilými schopnosťami premeny skíc na obrázky s fotorealistickými prvkami prostredníctvom demo videa. O téme informoval aj portál TechCrunch.

Interakcia s editorom prebieha prostredníctvom troch základných nástrojov Výplň, Pero a Ceruzka a tlačidiel, ktorých výberom môže používateľ začať kresliť oblohu, stromy, kamene, sneh, rieku a iné. GauGAN podľa záberov z úvodného dema, ponúka na výber celkovo 20 takýchto možností, cez ktoré je možné kresliť rôzne prvky scény. Používateľovi následne stačí s pomocou týchto nástrojov nakresliť na ľavej polovici editora primitívne jednoduchú skicu, ktorú program takmer okamžite mení na fotorealistický obraz.

Nvidia dosahuje takúto funkcionalitu vďaka umelej inteligencii, ktorú vytrénovala na základe jedného milióna obrázkov z platformy Flickr. Systém dokáže pomerne presne definovať vzhľad stromov, hôr či jazier a riek, pritom prihliada aj na tiene a sfarbenie celkovej scény.

Portál TechCrunch označil GauGAN vďaka svoje funkcionalite za MS Skicár pre dobu umelej inteligencie a podobný program by sa v budúcnosti mohol hodiť grafikom, architektom či herným vývojárom. V súčasnosti je GauGAN stále len prototypom bez bližších plánov na komerčné vypustenie. Zároveň, dokonalá nie je ešte ani jeho funkčnosť a ne generovaných obrázkov je stále vidieť digitálnu úpravu, a to najmä na rozhraní medzi jednotlivými objektami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú