Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Produkty od Apple sú v Amerike extrémne rozšírené. Najnovší prieskum odhalil skutočne veľmi zaujímavé štatistiky.

Ekonomický prieskum pre Američanov organizoval server CNBC. Zúčastnilo sa ho však iba 800 respondentov z USA, čo nie je až tak obrovský počet.

Apple je na každom rohu

apple
Zobraziť celú galériu (1)
Kristián Hrušovský / FonTech

Nenechaj si ujsť
Radosť v tábore fanúšikov iOS: Apple vráti obľúbenú funkciu, ktorú len prednedávnom odstránil

Najzaujímavejším zistením je, že až 64 % z opýtaných vlastní aspoň jeden produkt od Apple. Pre porovnanie, v rovnakom prieskume spred piatich rokov to bolo „iba“ 50 %. Rozšírenosť pritom závisí od výšky príjmu, rasy, pohlavia a regiónu. Produkty od Apple sú, samozrejme, najrozšírenejšie u tých zámožnejších obyvateľov s príjmom nad 100 tisíc dolárov ročne. Z nich sa až 87 % vyjadrilo, že vlastní aspoň jeden produkt od Apple. V typickej domácnosti takéhoto obyvateľa sa pritom nachádza priemerne 4,7 Apple zariadení.

Nie každý si ich môže dovoliť

Naopak, produkty od Apple sú najmenej rozšírené v skupinách, ktoré tvoria ľudia s ročným príjmom pod 30 tisíc dolárov, dôchodcovia a ženy staršie ako 50 rokov. V takýchto domácnostiach sa zväčša nachádza iba jedno Apple zariadenie. Pre zaujímavosť, typická domácnosť na západe vlastní 3,7 zariadení s logom nahryznutého jablka a na juhu je to stále slušných 2,2.

Mladí na nich plytvajú časom

Čo sa týka spôsobu využívania smartfónov, výsledky sú taktiež celkom prekvapivé. Až 64 % respondentov totiž uviedlo, že svoj čas na smartfónoch trávia produktívne a užitočne. 27 % verejnosti zas tvrdí, že na smartfónoch iba zabíjajú čas. Sú to teda zväčša mladí ľudia s ukončenou nanajvýš strednou školou. Vo verejnosti ale stále prevláda telefonovanie, písanie správ / e-mailov a sociálne siete. Iba menšia skupina sa vyjadrila, že na svojom smartfóne pozerá videá alebo hrá hry.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú