Vyhnali ich preč. Volkswagen stratil kľúčový závod, Čína s ním má iný plán
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Volkswagen oznámil, že predáva svoje prevádzky v čínskom regióne Sin-ťiang. Tento krok prichádza po rokoch medzinárodnej kritiky spojených s podmienkami ľudských práv v regióne a klesajúcim predajom na čínskom trhu.
Rozhodnutie sa týka továrne v Urumči a testovacej dráhy v meste Turfane. Kupcom je čínska spoločnosť Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC), dcérska firma štátnej Shanghai Lingang Development Group. Hoci hodnota transakcie nebola zverejnená, jej význam je symbolický aj strategický. Región Sin-ťiang je už dlhodobo v centre pozornosti kvôli obvineniam z porušovania práv ujgurskej menšiny.
Medzinárodné organizácie a ľudskoprávni aktivisti tvrdia, že v regióne sú Ujguri vystavení nútenej práci zo strany čínskej vlády. Tieto obvinenia Peking opakovane popiera. Napriek tomu mnohé západné spoločnosti, vrátane Volkswagenu, čelili tlaku investorov a verejnosti, aby v tejto oblasti ukončili svoje aktivity. Volkswagen bol v tomto ohľade často kritizovaný.
Továreň v Urumči, otvorená v roku 2013, bola vnímaná ako symbol jeho prítomnosti v Sin-ťiangu. Hoci automobilka popierala, že by sa v jej prevádzkach využívala nútená práca, tlak na odchod zo strany rôznych zainteresovaných skupín v posledných rokoch narastal.
Problémy na čínskom trhu
Okrem otázok ľudských práv sa Volkswagen v Číne stretáva s výraznými obchodnými výzvami. Kým koncern bol dlhé roky lídrom na čínskom automobilovom trhu, v poslednom období stratil svoju pozíciu. V roku 2023 ho ako najpredávanejšiu značku v Číne predbehla domáca automobilka BYD, ktorá sa špecializuje na elektrické vozidlá.
Čínsky automobilový trh je pre Volkswagen kľúčový. Zároveň je však čoraz náročnejší. Silná konkurencia zo strany domácich výrobcov, znižujúci sa dopyt po tradičných automobiloch a zmena preferencií smerom k elektromobilom prinútili nemecký koncern prehodnotiť svoju stratégiu. Spoločnosť teraz spolupracuje s čínskymi partnermi, ako je Xpeng, na vývoji modelov, ktoré lepšie zodpovedajú miestnym požiadavkám.
Ekonomický a symbolický význam továrne
Továreň v Urumči bola súčasťou spoločného podniku Volkswagenu a čínskej SAIC Motor. Jej výrobná kapacita bola nízka a ekonomicky nezohrávala významnú úlohu. Napriek tomu bola často predmetom diskusií kvôli prepojeniu na Sin-ťiang a širšie ľudskoprávne otázky. Predaj tejto továrne a odchod z regiónu má pre Volkswagen nielen ekonomický, ale aj symbolický význam.
Automobilka sa snaží prezentovať ako spoločnosť rešpektujúca medzinárodné štandardy a etiku. Toto rozhodnutie má pomôcť obnoviť dôveru investorov, ktorí stále viac dbajú na otázky zodpovedného podnikania.
VW ID. Buzz je najemotívnejšie auto súčasnosti
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vedci objavili v črevách „šiesty zmysel“. Má schopnosť, o ktorej sme doteraz len snívali
Najprekliatejší film histórie? Tragédia, pri ktorej zomreli dve deti a hercovi odťalo hlavu, šokuje dodnes
Marvel si to pokazil a chce začať znova. Fantastická štvorka je sľubný začiatok (RECENZIA)
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Slováci sa zamilovali. Tieto pneumatiky sú absolútnym hitom, vodiči rozmýšľajú logicky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensku je nelegálna. Známa látka predlžuje život buniek o 57 % a spomaľuje starnutie, zistili vedci
Warren Buffett: Najlepší investor všetkých čias odhaľuje jednoduché pravidlá, ako zbohatnúť
Z Markízy až na ministerstvo kultúry. Rezort Martiny Šimkovičovej čelí podozreniam z rodinkárstva
Dôležité uvoľnenie pravidla o 100 ml tekutinách na letiskách: Komisia potvrdila zmenu pre celú EÚ
Hygienici varujú: Tieto populárne letné lokality skrývajú zdravotné riziká (NOVÝ ZOZNAM)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP