Jeden z najväčších slovenských poskytovateľov nabíjacích staníc, spoločnosť ZSE Drive, mení cenník nabíjania. Od 1. apríla sa na pomalších AC stojanoch nabiješ o pár centov drahšie.
Zmeny v cenníku sa tak dotknú najmä tých, ktorí nemajú možnosť nabíjať na DC nabíjačkách, alebo prevažne využívajú AC stojany kvôli ich nižšej cene nabíjania. AC nabíjanie zdraželo o rovných 10 centov za 1 kWh pri každom zo štyroch programov ZSE Drive.
Ostatné ceny zostali zachované, nezmenil ani mesačný poplatok za jednotlivé programy a taktiež zostali zachované aj objemy voľných kWh energie pri programoch s mesačnou platbou.
Pri programoch Partner a Flat, ktoré majú aj voľné kWh, sa poplatok za nabíjanie účtuje až po ich prečerpaní. Takisto sa účtuje aj poplatok za parkovné – až po prekročení doby voľného státia.
Pri AC nabíjaní v rezidentských zónach je to 720 minút, AC stojany v ostatných zónach maj voľné parkovanie po dobu 180 minút. DC nabíjanie má voľné parkovanie po dobu 90 minút a pri ultrarýchlom nabíjaní je to 60 minút.
K zmene cenníka ZSE Drive dochádza takmer po roku, naposledy poskytovateľ menil ceny nabíjania v júli 2021.
Stále lacnejšie než jazda spaľovákom
Aj pri navýšení cien najlacnejšieho AC nabíjania vychádza jazda elektromobilom stále lacnejšie, než cestovanie benzínovým alebo dieselovým autom.
Pri priemernej cene, pri využívaní rýchleho 100 kW nabíjania, ak sú ceny dobíjania cca 0,40 €/kWh, benzínu 1,668 €/l a nafty 1,575 €/l, je jazda na spaľováku dokonca až 2-krát drahšia, ako jazda na elektromobile – ako príklad sme si dokonca zobrali pomerne veľký elektromobil Audi Q4 e-tron 40 s priemernou spotrebou elektriny 17,3 kWh/100 km.
Tejto problematike sme sa venovali v samostatnom článku. Ak by však majiteľ elektromobilu nenabíjal na verejných nabíjacích staniciach, ale lacnejšie u seba doma doma, pri súčasnej cene elektriny cca 0,10 €/kWh, je tento rozdiel ešte markantnejší.
V číslach to znamená zhruba toľko, že spaľovák Audi Q5 40 TFSI s priemernou spotrebou 7,6 litra benzínu podľa WLTP, prejde 100 km trasu za 12,67 €, zatiaľ čo porovnateľný elektromobil Audi Q4 e-tron 40, ktorú majiteľ nabíja výhradne doma, prejde rovnakú trasu pri spotrebe 17,3 kWh / 100 km iba za 1,73 €.
Tu ide, samozrejme, o ten najekonomickejší variant. Pri kombinovanom nabíjaní sa cena môže vyšplhať na približne 4 až 5 € na 100 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP