Teraz čítate
Fisker prichádza s futuristickým elektromobilom eMotion, ktorý totálne zahanbí Teslu

Spoločnosť Fisker bola od svojho začiatku priekopníkom vo svete elektromobilov. Po problémoch s dodávateľom batérií firma vyhlásila v roku 2012 bankrot. Jeden zo zakladateľov, Henrik Fisker, teraz priviedol značku znova k životu a plánuje priniesť na svet revolučný model eMotion. 

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Založenie automobilky Fisker prebehlo ešte v roku 2007 a už o rok na to predstavila spoločnosť svoj prvý model Karma. Jeho vývoj a zdokonaľovanie zabralo ešte niekoľko rokov, a tak prvé kusy k zákazníkom prišli až v roku 2011. Celkovo firma vyrobila iba 2450 kusov a následne kvôli problémom skrachovala. Od tej doby si rôzne časti spoločnosti „rozobrali“ Číňania, no značka Fisker ostala nedotknutá. Po piatich rokoch sa Henrik Fisker rozhodol znova oživiť zabudnutú automobilku, ktorej novým modelom bude elektromobil eMotion.

Fisker eMotionzdroj fotografie: Fisker

Nenechaj si ujsť
Tesla predstaví najlacnejší Model 3 už o mesiac, no najnovšie fotografie prezradili výrazné konštrukčné nedostatky

Tentokrát sa však už nebude jednať o plug-in hybrid, ale o čiste elektrický automobil, ktorého pohon zabezpečia inovatívne grafénové batérie. S týmto typom akumulátorov dokonca experimentuje aj Tesla. Vďaka nim má dojazd na jedno nabitie činiť až 640 km, pričom Fisker eMotion bude môcť vyvinúť maximálnu rýchlosť 259 km/h. Chýbať vraj nemá ani technológia autonómneho riadenia, ktorá bude využívať špičkový senzor Lidar. Ten sme už mali možnosť vidieť v tohtoročnom Farady Future.

Fisker eMotionzdroj fotografie: Fisker

Aby nedošlo k problémom ako v minulosti, spoločnosť si zabezpečí výrobu batérií sama za pomoci firmy Nanotech. Grafénové batérie sa vďaka efektívnejšiemu toku elektrickej energie dokážu nabiť len za 9 minút. V konštrukcii modelu eMotion budú rozmiestnené tak, aby sa zachovala prijateľná hmotnosť vozidla, aerodynamika a samozrejme náklady na výrobu. Fisker plánuje aj s výstavbou vlastných nabíjacích staníc, ktorých má byť do roku 2019 až 300. Bližšie detaily o tejto novinke zatiaľ nie sú známe, no viac informácií sa zrejme dozvieme ešte v priebehu tohto roka.

Aká je tvoja reakcia?
Milujem to
10%
Páči sa mi to
60%
Chcem to
10%
Mám to
0%
Nepáči sa mi to
20%
Neznášam to
0%
O autorovi
Matúš Mitro
Milovník nových technológií, obzvlášť tých zo sveta smartfónov, ktoré mu učarovali už poriadne dávno. Má rád dobrú hudbu, nepohrdne kvalitným filmom, ale ani debatou o rôznych inováciách. Kontakt: [email protected]
  • Vlado

    A v com zahambila teslu?

    • Roman Matúš Labuš

      No, poprvé neviem co je výraz zahambí, môže ju iba zahanbiť a po druhé otázka je správnam, ziež nerozumiem konkrétne v čom zahanbili teslu keď elektromobil ešte ani nie je vo výrobe.