Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Virtuálna realita už nie je žiadnou novinkou, neustále sa však v tejto oblasti dozvedáme o nových pokrokoch a novinkách. Ako však tentoraz informuje Futurism, Palmer Luckey, zakladateľ Oculus VR, dnes známej ako Reality Labs, zostrojil headset, ktorý je schopný hráča zabiť v prípade, že zomrie v hre.

Inšpirovalo ho anime

O zostrojení nebezpečného a morálne pri najlepšom otázneho zariadenia informoval Palmer Luckey prostredníctvom svojho blogu, kde spomína jeden z najznámejších príbehov o podobnej virtuálnej realite. Jedná sa o novelu a neskôr aj anime Sword Art Online (SAO), v ktorom sa tvorcovi podarilo obísť zamestnancov, regulátorov a prepašovať do výsledného produktu zariadenie, ktoré používateľa zabije v prípade, že zomrie v hre.

V SAO dostalo zariadenie názov NerveGear a používateľov usmrcovalo pomerne „elegantne“, pomocou intenzívneho mikrovlnného žiarenia. Luckey priznáva, že je celkom inteligentný, avšak s čímsi takýmto prísť nedokázal a jeho zariadenie miesto toho obsahuje tri výbušniny, ktoré zvyčajne používa pri iných projektoch.

rawpixel.com/freepik

„Dobrá správa je, že sme na polceste k vytvoreniu skutočného NerveGearu. Zlá správa je, že sa nám zatiaľ podarilo vyriešiť len tú časť, ktorá používateľa zabije. Druhá časť, teda perfektná virtuálna realita, je stále vzdialená mnoho rokov,“ vysvetľuje Luckey a dodáva, že výbušniny nie sú ideálnym riešením – ich silu nešpecifikoval, dokážu však, podľa jeho slov, zničiť mozog používateľa.

Sníva o nich už dlhšie

Palmer Luckey sníva o virtuálnej realite a hrách s vážnejšími fyzickými následkami už dlhšiu dobu. Na Twitteri už dávnejšie prezentoval svoju otázku, prečo sa koncept videohier s reálnymi fyzickými následkami ako smrť či zranenie hráčov berie ako sci-fi koncept vzhľadom na vysokú popularitu motošportov či iných nebezpečných športov.

Netreba sa báť

Nikto s dobrým mentálnym zdravím a pri zmysloch netúži po hre, ktorá ho môže stáť život, píše Gizmodo. Netreba sa však báť, keďže sa jedná len o prototyp z Luckeyho dielne, ktorý nemá nič spoločné s komerčne dostupnými zariadeniami a nehrozí, aby takéto zariadenie prešlo cez všetky možné regulácie a dostalo do rúk zákazníkov.

Ako hlavný dôvod pre tvorbu takéhoto systému Luckey uviedol, že len tak je možné dosiahnuť, aby používateľ bral hru alebo simuláciu naozaj vážne. Poriadna grafika podľa neho dokáže zaručiť, aby hra pôsobila reálnejšie, avšak len hrozba vážnych následkov zaručí, aby hra pôsobila naozaj reálne pre všetkých, čo sa v nej nachádzajú.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú