Facebook v rámci boja s dezinformáciami predstavuje novinku. Už onedlho bude schopný používateľa upozorniť, že sa pokúša zdieľať príbeh alebo článok, ktorý je straší ako 90 dní.

Portál TechCrunch prednedávnom upozornil na blog Facebooku, kde gigant predstavil novinku, ktorú už začal postupne globálne doručovať pre všetkých používateľoch. Po novom bude schopný pomocou kontextového okna upozorniť používateľa, že sa snaží zdieľať príspevok alebo článok, ktorý je starší ako 90 dní.

Ako uvádza na svojom blogu, toto rozhodnutie vychádzalo z viacerých pohnútok. Jednou z hlavných je fakt, že podľa Facebooku chcú jeho používatelia vidieť na sociálnej sieti nové a aktuálne príspevky či články. Preto ešte v roku 2018 predstavil takzvané kontextové tlačidlo, ktoré vidíš pri príspevkoch a poskytuje používateľovi informácie o zdroji článku, prípadne dátume jeho prvého zdieľania.

Zobraziť celú galériu (1)
Kontextové tlačidlo zobrazované pri článkoch na Facebooku. Zdroj: Facebook

Zároveň Facebook uznal, že staré články zdieľané mimo ich pôvodného kontextu zohrávajú svoju úlohu pri šírení dezinformácií. Sociálna sieť uviedla, že obavy v tomto smere vyjadrili najmä médiá a vydavatelia samotných správ či článkov, pričom vyjadrili znepokojenie nad recirkuláciou starých článkov, ktoré sú často označované ako „aktuálne novinky“.

„Náš interný výskum za posledných niekoľko mesiacov zistil, že aktuálnosť článkov je dôležitým prvkom kontextu, ktorý pomáha ľuďom rozhodnúť sa, čo čítať, čomu dôverovať a čo zdieľať,“ uviedol v blogu spoločnosti viceprezident pre novinky a príbehy na Facebooku, John Hegeman.

Upozorňujúce kontextové okná by však obdobným spôsobom mohli byť v blízkej budúcnosti využité aj pre iné účely. Hegeman v blogu Facebooku píše, že sociálna sieť ich nasadenie zvažuje aj v prípade odkazov na pandémiu koronavírusu a šírenie choroby Covid-19. V toto smere by mali kontextové okná poskytnúť informácie o zdroji týchto odkazov a možnosti rýchleho presmerovania do Covid-19 Infocentra.

Aplikácie