Vyžmýkali z nich posledné, veľký test dojazdu elektromobilov odhalil zaujímavé výsledky
Nórsko je považované za európsku „Mekku elektromobility“, o čom svedčia aj tamojšie akcie fanúšikov ekologických áut. Už niekoľký rok po sebe Automobilová federácia testuje zimný a letný dojazd elektrických áut, pričom vodiči na nich jazdia až do úplného vybitia. Tohtoročný letný test však mnohých príjemne prekvapil, upozornil portál InsideEVs.
O zimných testoch sme písali už niekoľkokrát a potvrdilo sa to, čo je nám už v podstate dobre známe – elektromobily v zime prejdú o desiatky kilometrov menej, než udáva cyklus WLTP.
Ako sú na tom ale v lete? Teplé počasie je pre elektromobil rozhodne lepšie ako to chladné. Zima neprospieva nielen batérii, ale v chladných dňoch je nutné kabínu auta vykúriť, aby sa posádka cítila komfortne.
NEPREHLIADNI
Otestovali elektromobily v zimných podmienkach. Jeden model s dojazdom pohorel
V lete však naopak ľudia využívajú klimatizáciu, čo znovu prispieva k vyššej spotrebe elektrickej energie. Ako ale ukázal posledný test najnovších elektromobilov na trhu, v lete zvládne väčšina z nich prejsť ďaleko viac kilometrov, než udáva ich oficiálny dojazd podľa WLTP.
Otestovali až 21 noviniek
Na úvod upresníme niektoré dôležité detaily testu. Autá štartovali plne nabité a vodiči s nimi jazdili až do úplnej nuly, teda pokiaľ auto samé nezhaslo v dôsledku úplného vybitia batérie.
Všetky vozidlá absolvovali rovnakú trasu, v rovnaký deň a vodiči sa snažili dodržiavať totožný štýl jazdy, čiže brzdili a akcelerovali približne rovnako. Trasa zahŕňala mestá, okresky a diaľnicu, kde sa jazdilo rýchlosťou 110 km/h. Každé vozidlo muselo absolvovať aspoň jeden horský priechod, autá s vyšším dojazdom ich prešli ďalšie dva.
Výsledky letného testu dojazdu elektromobilov:
Výsledky najzaujímavejších elektromobilov pre Slovákov:
- Mercedes EQA – 417 km WLTP, 451 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- VW ID.3 – 418 km WLTP, 421 km v lete, 340 km v zime
- VW ID.3 Pro S – 539 km WLTP, 564 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- Škoda Enyaq – 520 km WLTP, 522 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- VW ID.4 – 487 km WLTP, 532 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- Audi e-tron GT – 468 km WLTP, 528 km v lete, v zime zatiaľ netestované
Ako môžeš vidieť, z 21 testovaných vozidiel až 18 prekročilo dojazd, ktorý udáva výrobca. O pár kilometrov menej zvládol prejsť elektromobil Polestar 2 (3 km), Xpeng G3 (12 km) a Citroen e-C4 (5 km).
Naopak najväčším prekvapením bolo BMW iX3, ktoré prešlo až o 116 km viac, než udáva automobilka podľa cyklu WLTP. V zime bol jeho dojazd nižší len nepatrne, namiesto papierových 450 km auto prešlo 432 km.
Reálny zimný dojazd konkurentov je v niektorých prípadoch až o viac ako 100 km nižší oproti tomu papierovému. Niektoré novinky však ešte zimný test absolvovaný nemajú, vykonaný bude až budúci rok. Sme nesmierne zvedaví, ako si v chladných podmienkach povedie napríklad Audi e-tron GT či Škoda Enyaq.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla Y dostáva tvrdú konkurenciu. Nové SUV Mazda EZ-60 stavia na gigantický displej a šokujúcu cenu
Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
Fiasko pre Teslu: Najnovší autopilot havaroval už po pár kilometroch (+VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zlepšíš si mozog za menej ako hodinu denne. 4 jednoduché návyky, ktoré odporúča neurovedkyňa
Bežná činnosť, ktorou si zlepšujú život miliardári aj vedci z Harvardu. Stačia 2 minúty denne
Expert varuje pred globálnym kolapsom už v roku 2027: Ľudstvo smeruje k bodu zlomu
Spánkové apnoe má nového nepriateľa. Masívna európska štúdia odhalila prekvapivé spojenie
Babišova vláda sa bez partnerov rozpadá ako sen. Čo ukazujú posledné predvolebné prieskumy v Česku?
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Nemecký automobilový priemysel sa rúca. Veľká mená prichádzajú o miliardy eur a tisíce pracovných miest
- Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP