Vyžmýkali z nich posledné, veľký test dojazdu elektromobilov odhalil zaujímavé výsledky
Nórsko je považované za európsku „Mekku elektromobility“, o čom svedčia aj tamojšie akcie fanúšikov ekologických áut. Už niekoľký rok po sebe Automobilová federácia testuje zimný a letný dojazd elektrických áut, pričom vodiči na nich jazdia až do úplného vybitia. Tohtoročný letný test však mnohých príjemne prekvapil, upozornil portál InsideEVs.
O zimných testoch sme písali už niekoľkokrát a potvrdilo sa to, čo je nám už v podstate dobre známe – elektromobily v zime prejdú o desiatky kilometrov menej, než udáva cyklus WLTP.
Ako sú na tom ale v lete? Teplé počasie je pre elektromobil rozhodne lepšie ako to chladné. Zima neprospieva nielen batérii, ale v chladných dňoch je nutné kabínu auta vykúriť, aby sa posádka cítila komfortne.
NEPREHLIADNI
Otestovali elektromobily v zimných podmienkach. Jeden model s dojazdom pohorel
V lete však naopak ľudia využívajú klimatizáciu, čo znovu prispieva k vyššej spotrebe elektrickej energie. Ako ale ukázal posledný test najnovších elektromobilov na trhu, v lete zvládne väčšina z nich prejsť ďaleko viac kilometrov, než udáva ich oficiálny dojazd podľa WLTP.
Otestovali až 21 noviniek
Na úvod upresníme niektoré dôležité detaily testu. Autá štartovali plne nabité a vodiči s nimi jazdili až do úplnej nuly, teda pokiaľ auto samé nezhaslo v dôsledku úplného vybitia batérie.
Všetky vozidlá absolvovali rovnakú trasu, v rovnaký deň a vodiči sa snažili dodržiavať totožný štýl jazdy, čiže brzdili a akcelerovali približne rovnako. Trasa zahŕňala mestá, okresky a diaľnicu, kde sa jazdilo rýchlosťou 110 km/h. Každé vozidlo muselo absolvovať aspoň jeden horský priechod, autá s vyšším dojazdom ich prešli ďalšie dva.
Výsledky letného testu dojazdu elektromobilov:
Výsledky najzaujímavejších elektromobilov pre Slovákov:
- Mercedes EQA – 417 km WLTP, 451 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- VW ID.3 – 418 km WLTP, 421 km v lete, 340 km v zime
- VW ID.3 Pro S – 539 km WLTP, 564 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- Škoda Enyaq – 520 km WLTP, 522 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- VW ID.4 – 487 km WLTP, 532 km v lete, v zime zatiaľ netestované
- Audi e-tron GT – 468 km WLTP, 528 km v lete, v zime zatiaľ netestované
Ako môžeš vidieť, z 21 testovaných vozidiel až 18 prekročilo dojazd, ktorý udáva výrobca. O pár kilometrov menej zvládol prejsť elektromobil Polestar 2 (3 km), Xpeng G3 (12 km) a Citroen e-C4 (5 km).
Naopak najväčším prekvapením bolo BMW iX3, ktoré prešlo až o 116 km viac, než udáva automobilka podľa cyklu WLTP. V zime bol jeho dojazd nižší len nepatrne, namiesto papierových 450 km auto prešlo 432 km.
Reálny zimný dojazd konkurentov je v niektorých prípadoch až o viac ako 100 km nižší oproti tomu papierovému. Niektoré novinky však ešte zimný test absolvovaný nemajú, vykonaný bude až budúci rok. Sme nesmierne zvedaví, ako si v chladných podmienkach povedie napríklad Audi e-tron GT či Škoda Enyaq.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
Jazdná dokonalosť v kontroverznom balení. Nové BMW X3 potešilo dojazdom, má však nečakanú slabinu
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Nenápadná firma z Petržalky vystrelila z tržieb pod 1 miliónom na 12,4 milióna eur. Biznis s liekmi raketovo rastie (EXPERT)
Nie je taký účinný, ako si myslíme: Expert vysvetlil, prečo končí preventívny ultrazvuk
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP