Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kapitola Fair Play do dnešného dňa patrí medzi najpamätnejšie okamihy hernej histórie. S prerábkou pôvodnej Mafie dostali preteky nielen vylepšený grafický kabát, ale aj nové pravidlá, kedy časť fanúšikov novú podobu nekompromisne zatracuje, zatiaľ čo druhá zmeny víta s otvorenou náručou.

Jedno však ostáva nemenné. Rovnako ako v roku 2002, kapitola Fair Play potrápila väčšinu hráčov aj v prípade definitívnej edicíie Mafie. Ako prebiehal vývoj týchto neslávne známych pretekov priblížil Hangar 13 na oficiálnej stránke hry.

Jednou z prvých otázok hráčov smerom k nám bolo, či sme opravili náročnosť pretekov,“ spomína popredný scenárista Hangar 13, Alex Cox. „Vedeli sme, že misia takýchto rozmerov bude so sebou niesť kopu otázok,“ dodáva.

Ich hlavnou úlohou bolo zachovanie pôvodnej atmosféry a pocitu zadosťučinenia na výhre, no zároveň potrebovali preteky priblížiť širšiemu publiku, ktoré by po určitej frustrácii mohlo od hlavného príbehu upustiť.

FonTech

Cox vyzdvihuje práve možnosť nastavenia rôznych náročností hry, fungujúcich ako vynikajúci kompromis pre dlhodobých fanúšikov hľadajúcich výzvu a nováčikov, ktorí by sa v konštantných nezdaroch a opakovaniach mohli stratiť.

Nechceli sme dosiahnuť, aby sa preteky stali nezdolateľnou bariérou hráčov, takže sme pri nižších obtiažnostiach znížili jej náročnosť tak, aby boli zdolateľné aj na prvý pokus,“ vysvetľuje hlavný dizajnér, Ondřej Vévoda.

Hlavnou zmenou herného dizajnu je tak kompletné prekopanie ovládania automobilu, ktoré je v prípade Mafie z roku 2020 podstatne zrovnateľnejšie s ostatnými vozidlami v hre.

Nováčikom pomáhal špeciálny režim umelej inteligencie

Dizajnér taktiež približuje špecifický „rubber-banding“ systém, ktorý dovoľoval ostatným pretekárom na normálnej náročnosti sa extrémne priblížiť k hráčovmu vozidlu, no nespôsobovať kolíziu, čo malo za úlohu ho udržiavať v strehu a poskytovať mu určitý pocit výzvy.

->>Neprehliadni našu recenziu prerobenej Mafie a v prípade, že si aj ty mal problémy s pretekami na klasickej náročnosti, určite pozri aj nami zostavený podrobný návod.<<-

Vďaka nemu získavali hráči na nižších náročnostiach výhodu oproti klasickému režimu, kde sa fanúšikovia museli spoliehať na svoje schopnosti a získať na svoju stranu aj kúsok šťastia, spojeného s agresivitou protivníkov.

FonTech

Zmien sa dočkalo aj rozloženie trate, ktoré síce kopíruje štruktúru pôvodnej dráhy, no určité zákruty sú mierne pozmenené v hráčov prospech. Hangar 13 rovnako odstránil penalizáciu za poškodzovanie vozidla v kapitole predchádzajúcej pretekom určenej k oboznámeniu hráča s predtým nepoznaným jazdným modelom.

Chceli sme dať hráčom pocit rýchlej jazdy, ktorý bol vďaka možnosti poškodenia vozidla v pôvodnej hre postavený do úzadia,“ komentuje radikálnu zmenu hrateľnosti Cox.

V závere autori dodávajú, že reakcie hráčov na vynovené preteky sledovali od vydania hry. Zároveň sú pyšní, že dokázali v dobe, kedy sa to v hernom segmente moc nenosí, priniesť zdanlivo neprekonateľnú výzvu, vzdávajúcu hold vynikajúcej hre minulej éry.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú