Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Nezdá sa, aby kontroverzia okolo Cyberpunk 2077 opadávala, práve naopak. Najnovšie informácie, na ktoré upozorňuje The Verge, naznačujú, že vývoj hry naplno započal až v roku 2016.

Cyberpunk 2077 je titulom, ktorý sa prvého oznámenia verejnosti dočkal ešte v roku 2012. Následne rok na to prišli vývojári z CD Projekt Red s efektným teaserom, rezonujúcim v pamätiach hráčov aj vďaka použitiu skladby Bullets od skupiny Archive.

Po dlhšej odmlke sa štúdio na konferencii E3 2018 vytasilo s novou ukážkou. V našom článku sústreďujúcom sa na chýbajúce prvky hry sme sa venovali aj tomuto traileru, ktorý však podľa rozhovoru portálu Bloomberg bol takmer kompletne falošný.

Z článku je zároveň jasné, že vývojári v roku 2016 zanevreli na vtedajšiu prácu a celý vývoj titulu reštartovali od základov. Za všetko hovorí príspevok Jasona Schreiera, etablovaného novinára Bloombergu. Ten naznačuje, že hra pred rokom 2016 bola zamýšľaná ako RPG z pohľadu tretej osoby, akým je napríklad aj Zaklínač.

Spoluzakladateľ spoločnosti, Marcin Iwiński, zároveň naznačuje, že konzolové verzie hier boli pre štúdio veľkou výzvou. Najväčším problémom bol veľký otvorený svet, ktorý neustále napĺňal pamäť už podľa všetkého nedostačujúcich konzol.

Nasledovalo neustále upúšťanie od funkcií hrateľnosti, zmenšovanie herného sveta a uberanie na utopistickej umelej inteligencii. Ani to však starým konzolám nepomohlo. Zároveň nie je tajomstvom, že vývojári posledné mesiace pracovali často nad rámec pracovných hodín. To ale údajne nebolo dosť.

Interné zdroje naznačujú, že keď štúdio v roku 2019 na E3 ohlásilo vydanie hry na 16. apríl 2020, viacerí zamestnanci tomu nechceli veriť. Vzhľadom na vtedajší stav tvrdili, že hra by mohla vyjsť najskôr až v roku 2022.

CD Projekt Red narazil na tragickú organizáciu a chamtivý manažment

Na Zaklínačovi 3 pracovalo 240 vlastných zamestnancov, pričom v prípade Cyberpunku sa tento počet zdvojnásobil. Podľa viacerých pracovníkov však tímy neboli organizované a práca v nich nefungovala tak, ako mala. Len pre porovnanie, vývojárske tímy GTA 5 a Read Dead Redemption II pozostávajú z tuctov oddelení, dohromady čítajúcich tisíce zamestnancov.

Nepomohli ani posledné mesiace ovplyvnené pandémiou, keďže primárne testeri a vývojári boli od seba neprakticky vzdialení.

Klincom do rakvy titulu bol neústupný manažment, ktorý o ďalších odkladoch nechcel počuť. Chceli ešte využiť poslednú príležitosť zisku z PS4 a Xbox One konzol, ktorý by s plánovanou verziou pre budúcu generáciu vedeli ešte zdvojnásobiť.

Väčšina vývojárov testovalo hru na počítačoch, pričom konzolové verzie boli skúšané primárne externými testermi. Tí na kritický stav hry poukazovali, kedy Iwiński pripisuje tragický výstup práve chýbajúcej komunikácii.

Po extrémnom prepade akcií v decembri, vďaka ktorému sa vzbúrili aj investori a podali na štúdio hromadnú žalobu, sa v uplynulých dňoch opäť zvýšila hodnota akcií o 6 %. Dôvodom je ospravedlňujúca správa Marcina Iwińskeho, ktorá v minulých dňoch obletela internet.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú