120-ročná automobilka ukončuje výrobu. Kvôli elektromobilom obetovala najdostupnejší model
Cadillac oznámil, že v januári 2025 ukončí výrobu svojho najdostupnejšieho benzínového modelu, crossoveru XT4. Tento krok signalizuje významnú zmenu v stratégií značky, ktorá sa čoraz viac orientuje na elektrickú budúcnosť, informuje portál Autoblog.
Koniec jednej éry, XT4 odchádza po jednej generácii
Model XT4, ktorý debutoval v roku 2018, sa rýchlo stal obľúbeným najmä v Kanade, kde dominoval v predaji SUV segmentu značky Cadillac. Napriek tomu, že predaje v posledných mesiacoch mierne vzrástli o takmer 7 %, dopyt v globálnom meradle postupne klesal. Automobilka sa preto rozhodla ukončiť jeho výrobu po jednej generácii.
Pôvodný plán General Motors (GM) počítal s dočasným pozastavením výroby XT4, zatiaľ čo by prebiehala modernizácia výrobného závodu Fairfax Assembly v Kansase. Tento závod sa mal pripraviť na výrobu novej generácie elektromobilu Chevrolet Bolt EV. Nakoniec však padlo rozhodnutie výrobu XT4 úplne zastaviť, čo je v súlade so širšou stratégiou GM zameranou na elektrické vozidlá a optimalizáciu výrobných procesov.

Prechod na elektrickú budúcnosť
Rozhodnutie o ukončení XT4 je súčasťou väčšieho plánu General Motors prejsť na plne elektrický vozový park. Závod Fairfax bude po modernizácii výlučne vyrábať Chevrolet Bolt EV, čo zdôrazňuje záväzok GM k elektromobilite. Do tejto továrne spoločnosť investuje 391 miliónov dolárov na podporu budúcich projektov v oblasti elektromobilov.
V portfóliu Cadillac nahradí XT4 nový elektrický model Optiq SUV, postavený na platforme GM Ultium. Optiq bude navrhnutý tak, aby oslovil širšie publikum a konkurencieschopnou cenou zaujal na dynamicky rastúcom trhu s elektrickými vozidlami.
Vplyv na trh a spotrebiteľské preferencie
Ukončenie XT4 odráža meniace sa preferencie zákazníkov a širšie trendy v automobilovom priemysle. Ako sa dopyt po elektrických vozidlách zvyšuje, tradičné modely so spaľovacími motormi ustupujú do úzadia. Cadillac týmto krokom nielen reaguje na aktuálne potreby trhu, ale zároveň demonštruje svoju víziu udržateľnosti a technologickej inovácie.
Rozhodnutie ukončiť výrobu XT4 podčiarkuje odhodlanie značky Cadillac – založenej v auguste 1902 – k elektrickej mobilite. Tento krok má za cieľ posilniť pozíciu značky medzi lídrami v segmente luxusných elektromobilov a pripraviť pôdu pre nové modely, ktoré budú spájať špičkový výkon s udržateľnosťou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

Známa slovenská firma potvrdila prepúšťanie desiatok zamestnancov. Zároveň vyhlasuje: Tržby nám opäť rastú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
Vláda konečne rieši problémové železnice. Vlaky dostanú technológiu za 1,36 miliardy eur
EÚ spravila historický krok. Dovoz ruského plynu definitívne končí, máme presný dátum
iPhone 17 vystrelil Apple na vrchol. Rekordný rok 2025 môže zmeniť kráľa na tróne výrobcov mobilov
Technologická elita zažije prudký skok. OSN vydala zdrvujúce varovanie o umelej inteligencii
Analytik: Mýtus o „veľkej ruskej ofenzíve“ sa rozpadol. Kľúčový faktor donúti Rusko rokovať o mieri
Slovensko zažíva zlom v mobilných sieťach. 5G pokrytie populácie šokujúco vystrelilo
Temu a Shein to majú spočítané. Ich veľký konkurent chystá v Európe nečakaný zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Keď Buffett sedí na hotovosti a Zuckerberg stavia bunker, niečo sa deje. Miliardári sa pripravujú na kolaps
PREMIUMZanechal dobre platený job audítora, dnes učí manažérov, ako nevyhorieť: „Ľudia sa boja zlyhať v tom, čo ani neskúsili“

KVÍZ: 9 z 10 Slovákov stroskotá už na 1. otázke zo slovenčiny. Otestuj sa, či by bol Ľudovít Štúr na teba hrdý

Slovenský šport prišiel o legendu. Zomrel šampión dráhovej cyklistiky a kulturistiky

