Cadillac oznámil, že v januári 2025 ukončí výrobu svojho najdostupnejšieho benzínového modelu, crossoveru XT4. Tento krok signalizuje významnú zmenu v stratégií značky, ktorá sa čoraz viac orientuje na elektrickú budúcnosť, informuje portál Autoblog.

Koniec jednej éry, XT4 odchádza po jednej generácii

Model XT4, ktorý debutoval v roku 2018, sa rýchlo stal obľúbeným najmä v Kanade, kde dominoval v predaji SUV segmentu značky Cadillac.  Napriek tomu, že predaje v posledných mesiacoch mierne vzrástli o takmer 7 %, dopyt v globálnom meradle postupne klesal. Automobilka sa preto rozhodla ukončiť jeho výrobu po jednej generácii.

Pôvodný plán General Motors (GM) počítal s dočasným pozastavením výroby XT4, zatiaľ čo by prebiehala modernizácia výrobného závodu Fairfax Assembly v Kansase. Tento závod sa mal pripraviť na výrobu novej generácie elektromobilu Chevrolet Bolt EV. Nakoniec však padlo rozhodnutie výrobu XT4 úplne zastaviť, čo je v súlade so širšou stratégiou GM zameranou na elektrické vozidlá a optimalizáciu výrobných procesov.

Wikipedia

Prechod na elektrickú budúcnosť

Rozhodnutie o ukončení XT4 je súčasťou väčšieho plánu General Motors prejsť na plne elektrický vozový park. Závod Fairfax bude po modernizácii výlučne vyrábať Chevrolet Bolt EV, čo zdôrazňuje záväzok GM k elektromobilite. Do tejto továrne spoločnosť investuje 391 miliónov dolárov na podporu budúcich projektov v oblasti elektromobilov.

V portfóliu Cadillac nahradí XT4 nový elektrický model Optiq SUV, postavený na platforme GM Ultium. Optiq bude navrhnutý tak, aby oslovil širšie publikum a konkurencieschopnou cenou zaujal na dynamicky rastúcom trhu s elektrickými vozidlami.

Vplyv na trh a spotrebiteľské preferencie

Ukončenie XT4 odráža meniace sa preferencie zákazníkov a širšie trendy v automobilovom priemysle. Ako sa dopyt po elektrických vozidlách zvyšuje, tradičné modely so spaľovacími motormi ustupujú do úzadia. Cadillac týmto krokom nielen reaguje na aktuálne potreby trhu, ale zároveň demonštruje svoju víziu udržateľnosti a technologickej inovácie.

Rozhodnutie ukončiť výrobu XT4 podčiarkuje odhodlanie značky Cadillac – založenej v auguste 1902 – k elektrickej mobilite. Tento krok má za cieľ posilniť pozíciu značky medzi lídrami v segmente luxusných elektromobilov a pripraviť pôdu pre nové modely, ktoré budú spájať špičkový výkon s udržateľnosťou.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú