Má 29 asistentov a obrovský priestor. Renault stvoril vycibrené SUV, jeho famózna spotreba a cena ma dostala
S novými modelmi od Renaultu sa v poslednom období doslova roztrhlo vrece a ja som bol nadšený, keď som sa dozvedel, že do kategórie kompaktných SUV, respektíve crossoverov pribudne novinka s názvom Renault Symbioz. Už samotný názov naznačuje jeho zameranie – spojenie mestského života a dobrodružstva. V momente, ako som si ho prvýkrát vyskúšal, vedel som, že toto auto v sebe skrýva obrovský potenciál.
Francúzska automobilka pri nových modeloch jednoznačne posilnila svoj dizajnový rukopis. S poslednými autami si všímam výraznejšie línie, viac dynamiky a atraktívnejšiu siluetu. Toto všetko stelesňuje aj Symbioz, ktorý na mňa zapôsobil sviežim, takmer športovým vzhľadom. Cením si, že Renault nezabúda ani na praktickú stránku svojich modelov, ktorú v Symbioze charakterizuje najmä obrovský vnútorný priestor.
Jediná motorizácia s obdivuhodnou spotrebou
Symbioz sa zatiaľ predáva v jedinej pohonnej verzii E-Tech full hybrid 145. Ako napovedá označenie, ide o 145-koňový 4-valcový benzínový agregát 1,6, ktorý je doplnený o elektromotor. Auto neoslní extrémnym výkonom, no to ani nebolo jeho zámerom. V Symbioze dominuje dôraz na nízku spotrebu.
Renault Symbioz E-Tech funguje naozaj efektívne. Automobilka využíva 4+2 multimódovú prevodovku, kde štyri stupne patria spaľovacej jednotke a ďalšie dva elektromotoru. Ten nielenže pomáha pri plynulých rozjazdoch a cúvaní, ale v meste dokáže plnohodnotne poháňať auto zhruba 8 km.
Batéria s kapacitou 1,26 kWh sa pravidelne dobíja, buď rekuperáciou, alebo z benzínového motora. V zime som teda v meste dokázal jazdiť za približne 7,5 l/100 km, no priznám sa, že auto robilo krátke trasy a pred každou z nich som asi 5 minút iba stál na parkovisku a rozmrazoval čelné sklo.
Verím, že ak by som nemusel auto takto drasticky vykurovať, spotreba by sa pohybovala na úrovni do 7 l/100 km. Letná kombinovaná spotreba na prvých jazdách dosiahla 4,5 l/100 km, čo ma milo prekvapilo. Na diaľnici pri rýchlosti 125-135 km/h sa spotreba zastavila na rovných 8 l/100 km.
Ako som už uviedol, zatiaľ je k dispozícii iba jedna motorizácia, no podľa inžinierov 145-koňový hybridný agregát dokáže uspokojiť drvivú väčšinu bežných vodičov, pričom poskytne dostačujúcu dynamiku a skvelú spotrebu. Nie je však vylúčené, že časom prídu aj iné kombinácie motorov.
Každý, kto hľadá kompaktné SUV, pravdepodobne túži po vyššom sedení a priestrannej kabíne. Symbioz ma v tomto smere nesklamal. Zadná lavica sa dá posúvať o 16 cm, takže ak mám v kufri viac batožiny, posuniem ju dopredu a hravo tam natlačím objem okolo 624 litrov. Ak prevážam pasažierov na zadných sedadlách, posuniem lavicu dozadu a aj tak mi stále ostane 492 litrov v kufri, čo je vysoko nad priemerom v tomto segmente.
Interiér navyše pôsobí vzdušne vďaka veľkej panoramatickej streche Solarbay. Tá umožňuje plynulo meniť svoju priehľadnosť. Dokáže byť kompletne číra a pustiť dnu teplé slnečné lúče, alebo sa stlačením tlačidla zatmaviť a obmedziť prienik svetla. Inžinieri tvrdia, že ani v horúcich dňoch nebude dochádzať k prehrievaniu interiéru, keďže strecha prepúšťa hlavne svetlo a väčšinu tepla zachytáva, respektíve ho dnu neprepustí. Za túto inováciu si však priplatíš okolo 1 500 €, pričom základ zahŕňa klasickú kovovú strechu bez strešného okna. Záleží teda na preferenciách a rozpočte.
„Plný kufor“ asistentov
Čo sa týka technológií, Symbioz je nabitý až 29 asistenčnými systémami. Patrí sem adaptívny tempomat, ktorý sleduje dopravné značky a mapové podklady. Skvelou vychytávkou je samostatné tlačidlo, ktorým si viem veľmi rýchlo prepnúť auto do personalozvaného režimu asistentov. Ja som si hneď nastavil, aby sa mi vyplo upozorňovanie na prekročenie rýchlosti a tiež asistent prevencie proti vybočeniu z jazdného pruhu.
Najúspornejšie kompaktné SUV, aké si v aktuálne môžeš kúpiť
Jedna vec ma však dosť sklamala, a tou je kvalita kamier. Mám síce 360-stupňový kamerový systém, no zadná kamera má naozaj mizerné rozlíšenie. Párkrát som sa pri cúvaní pristihol, že neviem rozoznať, či je za autom človek, alebo nejaký menší predmet. Parkovacie senzory však fungujú spoľahlivo, takže som to vždy vyriešil kombináciou kamery a senzorov. To ale nie je ospravedlnenie, moderné auto musí mať v roku 2025 rozhodne lepši obraz, ako má Symbioz.
Ovládanie infotainmentu v aute je nemenej dôležité, pretože som už zažil viacero pomalých a chaotických rozhraní. Tu však Renault stavil na openR link, ktorý beží na platforme Android Automotive. Znova to zopakujem, toto je asi ten najlepší krok, aký mohol Renault urobiť.
Pripojenie k online navigácii, Google službám či obchodu s aplikáciami je plynulé, displej reaguje svižne a rozhranie je prehľadné. K dispozícii cez 50 rôznych aplikácií, od hudobných streamovacích služieb až po webový prehliadač, ktorý je, pochopiteľne, blokovaný počas jazdy. S prehliadačom sa ale v aute otvárajú prakticky neobmedzené možnosti a ty si na displeji môžeš užiť sledovanie YouTube či Netflixu, samozrejme, iba na parkovisku.
Kvalitný audiosystém v aute je pre mňa tiež dôležitý a preto ma potešila prítomnosť Harman Kardon. Deväť reproduktorov má vopred nastavených päť rôznych zvukových režimov.
Štyri výbavové stupne začínajúce pod 30 000 €
I keď je interiér viac menej plastový, nepôsobí to lacno. Zaujímavým prvkom je napríklad látkový poťah na prístrojovej doske. Ak si chceš dopriať o niečo luxusnejšie vyhotovenie, môžeš siahnuť po vyššej výbave, či už Esprit Alpine so športovými dekoráciami, alebo ikonickejšej Iconic, kde by mal byť interiér ešte o stupeň elegantnejší.
Symbioz sa ponúka v štyroch úrovniach výbavy. Pre toho, komu ide o čo najlepší pomer cena/výkon, je tu základný Evolution. Na druhej strane stojí vrcholný Iconic, ktorý ponúka takmer všetko, čo si možno priať v aute tejto triedy. Uprostred je verzia Esprit Alpine ladená viac športovo.
Základná cena začína 28 250 € a aj tá najvyššia výbava sa v pohodlí zmestí pod 34-tisíc. Pri dnešných cenách v segmente kompaktných SUV je to rozhodne konkurencieschopná cena.
Zhodnotenie
Renault Symbioz vo mne zanechal veľmi pozitívny dojem. Páči sa mi, ako automobilka prepojuje mestskú praktickosť a dizajnovú príťažlivosť s dobrodružným duchom, ktorý sa od crossoverov tak trocha očakáva. Je to auto, ktoré poskytuje priestranný interiér, moderné technológie, a vycibrený hybridný pohon s výbornou spotrebou.
Nie je to žiadny športovec, takže ak niekto túži po ostrom výkone, Symbioz nebude pre neho to pravé orechové. Jediným veľkým sklamaním je asi len obraz z parkovacích kamier. Všetky ostatné aspekty, od variability priestoru po plynulé prepojenie s Google službami, hodnotím na výbornú.
Ak teda uvažuješ o kúpe crossoveru s dôrazom na nižšiu spotrebu, sympatický dizajn a bohatú porciu asistenčných systémov, Symbioz môže byť pre teba ideálny kandidát. A v prípade, že sa rozhodneš pre vyššie stupne výbavy, získaš takmer luxusné auto s technológiami, ktoré nie sú štandardom ani v autách o triedu vyššie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
Za tú cenu štýlovejšie auto nenájdeš. Cupra vyrobila elektrického rebela pre rodiny, zamrzel ma len jeden nedostatok
Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obvinenie Šeligu zrušené: Za kauzou stál Ficov poradca, tvrdí podpredseda Demokratov
ZSSK čelí technickému výpadku. Nefunguje web, problémy hlásia aj pokladnice
Ceny bytov trhajú historické rekordy. Tieto 2 slovenské mestá zažívajú realitný boom
Merz neuspel v prvom kole voľby za nemeckého kancelára: Chýbalo mu 6 hlasov
Ficova dohoda s Orbánom ohrozuje Slovensko, tvrdia Demokrati. V hre je 500 miliónov eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- Postrach Tesly ukázal elektromobil, aký tu ešte nebol. Je až neuveriteľne lacný (+VIDEO)
-
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Spaľováky len ticho závidia. Slováci si môžu elektromobil nabiť úplne zadarmo
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
4ka pokryla ďalšie desiatky obcí 5G sieťou. V hre sú aj veľké mestá
Slovensko si koleduje o blackout. Štát ignoruje rast spotreby elektriny
Lamborghini drví rekordy. Hybridy Revuelto a Urus priniesli rekordné tržby
Kniha džunglí len zo zvuku. V Partizánskom zažiješ svet filmu úplne inak
Vatikán vypína mobilné siete. Začína sa voľba nového pápeža
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Obvinenie Šeligu zrušené: Za kauzou stál Ficov poradca, tvrdí podpredseda Demokratov
ZSSK čelí technickému výpadku. Nefunguje web, problémy hlásia aj pokladnice
Ceny bytov trhajú historické rekordy. Tieto 2 slovenské mestá zažívajú realitný boom
Merz neuspel v prvom kole voľby za nemeckého kancelára: Chýbalo mu 6 hlasov
Ficova dohoda s Orbánom ohrozuje Slovensko, tvrdia Demokrati. V hre je 500 miliónov eur
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené