Volkswagen má revolučnú batériu bez lítia. Dali ju do prvého elektromobilu na svete
Spoločnosť JAC Yiwei spustila predaj prvého sériovo vyrábaného elektromobilu na svete so sodíkovo-iónovou batériou – teda batériou bez použitia lítia. Na tému upozornil portál Car News China. Za batériou nepriamo stojí aj Volkswagen, ktorý vlastní až polovicu tejto spoločnosti.
Dodávky začnú už budúci mesiac
Hatchback Yiwei, ktorého dodávky sa v Číne majú začať už v januári 2024, integruje valcovitý sodíkovo-iónový akumulátor spoločnosti HiNa Battery so sídlom v Pekingu a inovatívnu technológiu modulov UE (Unitized Encapsulation) spoločnosti JAC, ktorá je uznávaná pre svoj voštinový dizajn.
Spoločnosť Yiwei, ktorá bola založená v roku 2023 v rámci skupiny JAC, vzbudila veľký rozruch na poli elektrických vozidiel. Skupina JAC, ktorej 50 % vlastníkom je čínska vláda a zvyšných 50 % skupina Volkswagen, je kľúčovým hráčom na čínskej automobilovej scéne od roku 2020, keď Volkswagen získal jej podiel.
Cesta k tomuto prelomovému sodíkovo-iónovému modelu sa začala vo februári 2023, keď skupina oznámila, že v hatchbacku Sehol E10X sa bude nachádzať vôbec prvá sodíkovo-iónová batéria bez lítia. Batéria Na+ ponúkla skromnú kapacitu 25 kWh, hustotu energie 120 Wh/kg a rýchle nabíjaním 3C až 4C, pričom 10 % na 80 % dosiahne len za 20 minút, s dojazdom 252 km.
Chcú konkurovať momentálne najobľúbenejšej batérii
Vstup spoločnosti Yiwei do sodíkovo-iónovej technológie je v súlade so záväzkom spoločnosti JAC v oblasti výskumu a vývoja, ktorý bol predstavený na autosalóne v Šanghaji v apríli 2023. Predstavený bol model Yiwei 3 so sodíkovo-iónovou batériou, ktorý sľubuje alternatívu populárnej lítiovej batérii LFP.
Zatiaľ čo sa čaká na potvrdenie spoločnosti JAC o názve nového elektromobilu so sodíkovo-iónové batériou, je jasné, že spoločnosť JAC sa odkláňa od značky Sehol a všetky vozidlá premenuje na JAC alebo Yiwei. Yiwei 3, kompaktný hatchback, konkuruje vozidlám Wuling Bingo, BYD Seagull alebo ORA Funky Cat, pričom ponúka dve možnosti pohonu predných kolies.
Xia Shunli, predseda spoločnosti Yiwei, zdôraznil význam sodíkovo-iónových batérií ako nákladovo efektívneho riešenia podporujúceho masové rozšírenie elektrických vozidiel.
Prečo sú batérie bez lítia tak dôležité?
Sodíkovo-iónové batérie sa dostávajú do popredia najmä v oblasti stacionárneho skladovania energie a elektromobilov. Napriek nižšej hustote energie ponúkajú tieto batérie výhody, ako je cenová dostupnosť, zloženie bez obsahu lítia, vďaka čomu sú potenciálne ekologickejšie, a lepší výkon v zimných podmienkach.
Čínski výrobcovia automobilov, vrátane spoločností BYD a CATL, výrazne investujú do vývoja sodíkovo-iónových batérií. Spoločnosť BYD v spolupráci so skupinou Huaihai nedávno oznámila významnú investíciu do závodu na výrobu sodíkových batérií, čo predstavuje významný krok vo vývoji tejto technológie. S vývojom odvetvia netrpezlivo očakávame ďalší vývoj a plány masovej výroby od kľúčových hráčov, ako je CATL.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych výrobcov batérií ohlásil bankrot
BMW ukázalo tajnú zbraň. Humanoidný robot zvýšil efektivitu o 400 % a totálne zatienil prácu ľudí
Slováci môžu ušetriť až 3 000 €. Experti odhalili najlepšie spôsoby, ako „oklamať“ ceny energií
Náklad prevezú roboty bez šoférov. Japonci stavajú v strede diaľnice koridor pre autá budúcnosti
Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyvíjali ho 3 roky. Mazda ukázala sedan s dojazdom 1300 km a cenou pod 18 000 eur
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Clá končia, dohoda je blízko. Čína bude v Európe predávať lacné elektromobily, EÚ má podmienku
- Stavili sme na zlého koňa. Odhalili tajomstvo lacných čínskych áut, svet spasí už len posledná vec
- Takéto batérie svet ešte nevidel. Mercedes odhalil tajnú technológiu, kompletne zmení elektromobily
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
Nissan mení spojenca. Časť podielov Renaultu poputuje do iných rúk
V centre mesta inštalovali verejný defibrilátor. Môže ochrániť tisíce ľudí
Oheň, výbuch a neistota. Japonská vesmírna misia čelí ďalšiemu zlyhaniu
Najsilnejšia ekonomika Európy si môže vydýchnuť. Obavy sú však na mieste
Vedci objavili prekvapivý účinok milovaného nápoja. Začneš ho piť častejšie?
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené