Po globálnom úspechu Half-Life: Alyx, ktoré mimochodom zatriaslo minulý rok herným priemyslom aj po finančnej stránke, predstavilo Valve zdá sa až utopistické plány do budúcna.

Výkonný riaditeľ jednej z najdôležitejších spoločností herného segmentu, Gabe Newell, sa v rozhovore pre portál 1 News rozrozprával o možných plánoch spoločnosti. Zatiaľ čo by sa hráči potešili už len pri správe o budúcich herných projektoch Valve, keďže väčšina z nás už možno aj zanevrela na Half-Life 3, Newell naznačil búranie ďalších bariér herného biznisu.

Facebook

Valve údajne už niekoľko rokov skúma rozhranie ovládania medzi počítačom a mozgom (BCI), pričom sa sústredí na implementáciu takéhoto typu interakcie na hry. Podľa Newella, niektoré z ich nápadov sú „na nerozoznanie od sci-fi“ a pokiaľ sa väčší vývojári v blízkej budúcnosti nezačnú sústrediť na BCI hranie, urobia veľkú chybu.

K tomu by im mohol pomôcť open-source softvér budovaný vo Valve na vysoko modifikovaných helmách rozšírenej reality. Takto upravené helmy vedia spracovávať ľudské myšlienky a tie následne pretavovať do akcií a scén vo virtuálnom svete.

Podobný prístup aplikovala spoločnosť OpenBCI, ktorá svoj softvérový projekt Galea predstavila už v novembri. S ňou Valve pracovalo už v minulosti, keďže rovnako ako dedikované riešenie herného giganta, OpenBCI sa sústredilo na vytvorenie vlastného riešenia transformácie ľudských myšlienok do podoby počítačových akcií.

Reálne využitie sa ponúka napríklad pri sledovaní fyziologických dát hráčov, ako je napríklad nadšenie, strach, znudenie alebo dokonca bolesť.

Ambíciou je nielen čítanie myšlienok, ale aj umožnenie zapisovania do nich

Keďže ľudský mozog vie ponúknuť podstatne väčší objem dát ako klasická „pudová“ interakcia, vývojárom sa otvárajú ďalšie možnosti, ako daný zážitok prispôsobiť povahe jednotlivca.

Skutočný svet prestane byť metrikou, ktorú aplikujeme na najlepšiu možnú vizuálnu vernosť. Bude pôsobiť plochý, bezfarebný a rozmazaný v porovnaní s tým, ktorý môže vytvoriť váš mozog. Čudné to začína byť v momente, keď budeme môcť skrz BCI upravovať to, čím sme,“ približuje budúcnosť Newell.

Dodáva, že aj v tejto oblasti je potrebné zohľadniť ľudský aspekt a dôveru v technológiu a jej prevádzkovateľov. Nie každý môže byť s pripojovaním technológie k mozgu stotožnený. Podľa neho, ľudia sa budú musieť sami rozhodnúť, či chcú do toho ísť. Nútiť ich nebude nikto.

Pokiaľ to vývojári budú úmyselne robiť v neprospech konzumentov, dovedú celú myšlienku do záhuby,“ dodáva na margo temnej stránky technológie.

Hranie za pomoci myšlienok pritom vôbec nemusí ísť o záležitosť vzdialenej budúcnosti. CEO Valve v rozhovore naznačil, že pokiaľ vývojári nebudú mať v roku 2022 aspoň jeden z podobných nástrojov u seba v štúdiu, urobia veľkú chybu.

Otázkou ale ostáva, či týmto tvrdením chce predať u seba vyvíjané riešenie alebo podobný trend skutočne nastane. Na druhej strane tu ešte máme vcelku neagresívny implantát Neuralink Elona Muska, ktorý skôr ako na vytváranie, respektíve upravovanie reality pôsobí ako digitálny pomocník, s prižmúrenými očami pripomínajúci dnešné smartfóny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom