Už nemajú inú možnosť. Volkswagen sa „utopil“ v problémoch a zavádza drastické zmeny
V texte boli použité materiály TASR.
Volkswagen, nemecký gigant automobilového priemyslu, sa chystá ešte výraznejšie pritvrdiť na „škrtení“ nákladov. Spoločnosť netají, že zvažuje aj niektoré radikálne opatrenia, ako je zatvorenie nemeckých výrobných závodov a nútené prepúšťanie. Týmto krokom chce dosiahnuť úspory v hodnote niekoľkých miliárd eur – do roku 2026 chcú takto získať 10 miliárd eur. Automobilka bude tiež nútená ukončiť program istoty zamestnania, ktorý platí od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu do roku 2029. Informáciu zverejnila automobilka 2. septembra po stretnutí vedenia. Ak by sa tieto plány realizovali, znamenalo by to historický precedens – prvé ukončenie výroby v Nemecku za 87 rokov existencie značky. Odbory už avizovali, že sa proti návrhom vedenia budú dôrazne brániť.
Bude tiež nútená ukončiť program istoty zamestnania, ktorý platí od roku 1994 a zabraňuje prepúšťaniu do roku 2029.
V stredu ráno (3.9.) sa uskutočnilo dôležité stretnutie medzi vedením Volkswagen a zástupcami zamestnancov. Finančný riaditeľ Arno Antlitz a šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer budú musieť čeliť otázkam ohľadom plánovaných úspor. Šéfka podnikovej rady Daniela Cavallová naznačila, že rokovania budú náročné a očakáva, že sa do nich zapojí aj riaditeľ Blume.
„Situácia je mimoriadne napätá a nemožno ju prekonať jednoduchými opatreniami na zníženie nákladov,“ uviedol Schäfer vo vyhlásení. Značka VW je prvou v rámci skupiny, ktorá podstúpila znižovanie nákladov s cieľom ušetriť 10 miliárd eur do roku 2026, pretože sa pokúša zefektívniť výdavky, aby prežila prechod na elektrické autá.
Volkswagen zažíva prudký pád
Svetoznáma automobilka prišla za posledných päť rokov takmer o tretinu svojej hodnoty, čo je najhorší výsledok medzi veľkými európskymi automobilkami. Koncern zápasí s náročnými podmienkami na kľúčových trhoch, najmä v Číne, kde ho agresívne vytlačuje miestna konkurencia.
Podľa IG Metall rozhodnutie „otrasie základmi“ Volkswagenu, ktorý je najväčším priemyselným zamestnávateľom v Nemecku a najväčším európskym výrobcom automobilov podľa tržieb.
Volkswagen Trinity sa kvôli problémom odkladá
Volkswagen oznámil výrazné oneskorenia vo výrobe svojho najočakávanejšieho projektu elektrického vozidla Trinity. Uvedenie tohto ambiciózneho elektromobilu na trh sa teraz posunulo až na rok 2032.
Pôvodne bolo jeho odhalenie naplánované na rok 2026, neskôr sa posunulo na rok 2028, no automobilka v súčasnosti čelí širokej škále výziev. Do nich spadá softvér, problémy s vývojom konceptu a tiež poklesom dopytu po elektrických vozidlách všeobecne.
Projekt bol pôvodne kľúčovou súčasťou stratégie Volkswagenu na prechod k elektrickej mobilite s plánmi na vyhradenie výrobného závodu v nemeckom Wolfsburgu, ktorého náklady sa pôvodne odhadovali na približne 2 miliardy USD. Automobilka však čelý viacerým problémom, o ktorých sme písali v tomto článku.
Predstavenstvo spoločnosti konštatuje, že situácia vyžaduje radikálne riešenie. Podľa šéfa značky VW Thomase Schäfera je nutné kompletne pretvoriť štruktúru všetkých značiek koncernu. „Jednoduché úsporné opatrenia nestačia, situácia je kritická,“ varoval Schäfer.
Cavallová v rozhovore na intranete Volkswagenu povedala, že vedenie urobilo v uplynulých rokoch „veľa nesprávnych rozhodnutí“, vrátane toho, že neinvestovalo do hybridov alebo nebolo rýchlejšie pri vývoji cenovo dostupných elektromobilov na batérie. Namiesto zatvárania závodov by podľa nej malo predstavenstvo využívať synergie v rámci skupiny a zjednodušiť jej fungovanie.
Tento krok odštartoval otvorenú konfrontáciu medzi novým šéfom spoločnosti Oliverom Blumom a vplyvnými odborármi vo VW. Nie je to prvýkrát, čo sa vrcholoví manažéri tohto koncernu pokúsili zvýšiť efektivitu, najmä v domácich závodoch. Ich predchodcovia, ako Bernd Pischetsrieder, Wolfgang Bernhard či Herbert Diess, sa s odborármi často stretávali na barikádach. Tlak odborov však nakoniec viedol k predčasnému ukončeniu ich pôsobenia vo vedení.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
Pickup povýšili na novú úroveň. Nový Hummer má vyše 1 100 koní a ohromné zrýchlenie z 0 na 100 km/h
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Denne ju prehliadaš v obchode: Lacná potravina podporuje chudnutie, regeneráciu a zdravie čriev
5 000 eur za nástup do práce: Firmy na Slovensku ponúkajú náborové bonusy ako z rozprávky
Petržalka reaguje na miliónový podvod: Audit za 300-tisíc eur a výmena vedenia
Predčasné dôchodky: Od júla 2025 budú vyššie, takéto sú podmienky
„Budete ma musieť strpieť“: Fico prehovoril o svojom politickom konci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Slávna značka nabrala druhý dych. Spasili ju elektromobily, zákazníkov kradne hlavne Muskovi
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Slováci sa za ním budú trhať. Do Európy prišiel ultralacný elektromobil s dojazdom 500 km
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
-
- Šéf BMW varuje pred plánmi EÚ. Tento pohon môže nadobro zničiť automobilky
- Daniel nabíja elektromobil za vyše 40 000 € cez fotovoltiku. 100 km prejde skoro zadarmo (ROZHOVOR)
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- RECENZIA: Peugeot má konečne elektroauto, ktoré môže zničiť konkurenciu. Nová e-3008 boduje dizajnom aj technológiami
- Slováci vyvinuli batériu, akú Európa ešte nemala. Drony s ňou budú 3-násobne efektívnejšie
Vedci odhalili baktériu, ktorá požiera nemocničné plasty. Je smrteľná a odolná
Zisk Lenova sa prepadol o 64 %. Tržby však prekvapivo rástli
Slovnaft dostane ropu z Kaspiku. Pomôže to aj cenám pohonných hmôt
Lietajúci pomocníci šetria čas aj peniaze. Energetici v Lemešanoch si ich nevedia vynachváliť
Egejské more sa zatriaslo. Silné zemetrasenie zasiahlo Krétu aj Santorini
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Denne ju prehliadaš v obchode: Lacná potravina podporuje chudnutie, regeneráciu a zdravie čriev
5 000 eur za nástup do práce: Firmy na Slovensku ponúkajú náborové bonusy ako z rozprávky
Petržalka reaguje na miliónový podvod: Audit za 300-tisíc eur a výmena vedenia
Predčasné dôchodky: Od júla 2025 budú vyššie, takéto sú podmienky
„Budete ma musieť strpieť“: Fico prehovoril o svojom politickom konci
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené