Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ruský konflikt na Ukrajine nezapríčinil iba problémy pre európske automobilky, ale situácia prakticky položila celý automobilový priemysel v Rusku. Ako upozornil TopSpeed.sk, portál Lada Onilne informuje, že na území závodu AvtoVAZ, kde sa vyrábajú vozidlá Lada, sa začali hromadiť tisíce nedokončených áut.

Rusko tak ani zďaleka nie je sebestačné a krajina začína čoraz výraznejšie doplácať na vojnu na Ukrajine. Sankcie Európskej únie a aj ostatných štátov zapríčinili, že v krajine kolabuje aj výroba vozidiel.

Chýbajú káble aj bezpečnostné prvky

Už dávnejšie sme informovali, že Rusko zmenilo minimálne bezpečnostné požiadavky pre autá vyrábané na ich území. Vo vyhláške, ktorá bola podpísaná 12. mája, zverejnila ruská vláda zoznam znížených požiadaviek na certifikáciu niektorých typov nových vozidiel vyrábaných v krajine.

Zahŕňa výrobu automobilov bez senzorov protiblokovacieho systému (ABS), airbagov alebo navíjačov núdzového blokovania (ELR) bezpečnostných pásov. Za týmto všetkým stoja sankcie uvalené na Kremeľ.

Teraz portál Lada Onilne uvádza, že v areáli AvtoVAZ, kde sa vyrábajú vozidlá značky Lada, sa začali hromadiť nedokončené autá. Aktuálne ich počet odhadujú na zhruba 9 000 a väčšine z týchto áut chýba dnes už základný komponent, ktorým je elektrický posilňovač riadenia. Článok je doplnený aj YouTube videom, na ktorom vidno vozidlá, ktoré vyzerajú byť dokončené, no tento klip z dronu je približne mesiac starý.

To ale nijak neovplyvnilo výrobu a autá aj naďalej schádzajú z liniek, pričom budú dokončené neskôr, keď sa vyriešia problémy s dodávateľským reťazcom. To ale môže trvať niekoľko týždňov či mesiacov. Už teraz pritom firma parkuje svoje autá aj na trávnatých plochách v areáli výrobného závodu.

Späť do 20. storočia

Lada sa tak so svojimi vozidlami vracia späť do minulého storočia a to nie len po technickej či bezpečnostnej stránke, ale aj po stránke environmentálnej. Autá totiž nedostávajú ani len senzory vo výfukovom potrubí, čím sa Lada vzdáva emisných noriem Euro 5 a vracia sa až do časov Euro 2. Vzhľadom na veľkosť ruského trhu to rozhodne nie je dobrá správa pre životné prostredie a klimatické zmeny, kvôli ktorým bijú vedci na poplach.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú