Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Americká spoločnosť Hyperion predstavila prvý prototyp vodíkového superšportu Hyperion XP-1. Pri pohľade na jeho vlastnosti ti bude okamžite jasné, že ani vodíková technológia sa nemusí o svoju budúcnosť báť. O aute informoval portál Futurism.

Koronakríza zrušila aj oficiálne predstavenie vodíkového prototypu Hyperion XP-1, no automobilka sa ho konečne rozhodla ukázať aspoň prostredníctvom online predstavenia. Prezentačné video odhaľuje, že XP-1 je krásne športové a extrémne futuristicky vyzerajúce auto, no to podstatnejšie sa skrýva pod kapotou.

Hyperion XP-1 totiž disponuje elektromotorm, ktorý napájajú vodíkové články. Tie dokážu autu na jednu nádrž zabezpečiť neuveriteľný dojazd viac ako 1600 km a to je podľa automobilky dokonca iba začiatok, produkčná verzia by mohla na jedno natankovanie, ktoré mimochodom trvá menej než 5 minút, prejsť ešte viac.

Hyperion

Čítaš, správne, Hyperion XP-1 sa dostane aj do predaja v počte 300 kusov, píše Engadget. Prvé vozidlá vyjdú z výrobnej linky už v roku 2022. Prvý superšport od Hyperionu disponuje pohonom všetkých štyroch kolies, maximálna rýchlosť sa zastavila na úrovni 354 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h dá Hyperion XP-1 za 2,2 sekundy.

Interiér si taktiež drží kontinuitu futuristických tvarov. Automobilka na svojom webe uvádza, že pred vodičom sa bude nachádzať veľký, 98″ zakrivený displej s podporou ovládania gestami.

Hyperion

CEO automobilky, Angelo Kafantaris, v jednom z rozhovorov povedal, že ich vodíkom poháňané auto sa nesnaží vyzývať na súboj štandardné elektromobily, ako napríklad Tesly. Hyperion XP-1 si píše svoj vlastný príbeh.

Hyperion

Napriek tomu si myslí, že vodíkové autá majú oveľa väčšiu budúcnosť, než klasické elektromobily. Oproti štandardným elektromobilom s batériami je produkcia vodíka a jeho „spaľovanie“ ekologickejšie, než výroba a následná likvidácia batérií.

Hyperion

Zatiaľ však vodíkové autá po celom svete trpia na nedostatok vodíkových staníc. Pokiaľ sa začne zlepšovať infraštruktúra, tento typ pohonu bude pre spotrebiteľov nezaujímavý. Pozitívnou správou však je, že aj Slovensko má plány túto technológiou v najbližších rokoch výraznejšie podporiť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú