MindsEye, debutová hra štúdia Build a Rocket Boy, sa stala jedným z najväčších sklamaní tohto roku v hernom priemysle. Hra, na ktorej sa podieľal aj bývalý producent série Grand Theft Auto Leslie Benzies, bola v očiach hráčov aj kritikov mimoriadne očakávaná. Výsledok je však diametrálne odlišný – MindsEye získala najnižšie hodnotenia na Metacritic spomedzi všetkých veľkých titulov roku 2025, pričom kritici jej priradili priemerné skóre 37 a hráči dokonca len 2,5 z 10.

Pôvodné predstavy o tom, že MindsEye bude zaujímavou alternatívou k sérii Grand Theft Auto, sa rýchlo rozplynuli. Hra totiž prišla na trh v značne nedokončenom stave. Medzi najčastejšie kritizované problémy patrili technické chyby a výrazné problémy s výkonom. Hráči sa sťažovali na časté pády, nízke snímkovanie, glitche a nezvyčajné správanie NPC postáv, ktoré výrazne narušovalo zážitok z hry. Dokonca aj na najvýkonnejšom hardvéri, ako je grafická karta RTX 5090, sa hra často pohybovala pod 60 fps, pričom spotrebovala až 19 GB VRAM bez zrejmého dôvodu. To je pre mnohých hráčov neprijateľné, najmä keď hra nevyužíva najmodernejšie grafické technológie.

Okrem technických chýb aj plytký príbeh

Technické problémy však neboli jedinou príčinou neúspechu. Kritici i hráči narážali na slabý herný dizajn, ktorý sa prejavil najmä v nezaujímavej a nekonzistentnej príbehovej línii, nezáživných misiách a hlavne v extrémne slabom bojovom systéme. Hlavný hrdina Diaz má obmedzené pohybové a bojové schopnosti – nemôže napríklad hádzať granáty, používať zbrane pri jazde v aute, ani sa brániť v súbojoch na blízko.

Boj má podľa recenzentov nulovú dynamiku a spätnú väzbu, pričom reakcia nepriateľov a ich AI je často nepredvídateľná a neprirodzená. Problémové je aj rozmiestnenie nepriateľov v misiách, keďže niekedy sú rozptýlení na príliš veľkom priestore, inokedy zase natlačení na seba až do miery, kedy sa ich modely prekrývajú.

Samostatná časť hry je venovaná tvorbe vlastných misií prostredníctvom editora, no tento nástroj, i keď výkonný, je pre väčšinu hráčov príliš zložitý a málokto sa v ňom dokáže naozaj kreatívne realizovať bez dlhšieho učenia. To ešte viac podkopáva hrateľnosť a motiváciu hrať aj samotné vedľajšie misie, ktoré sú často navrhnuté ešte slabšie ako hlavný príbeh.

Peniaze ti vráti dokonca aj Sony

Reakcia vydavateľa bola rýchla. Build a Rocket Boy priznali, že hra bola vydaná v nedokončenom stave, a ospravedlnili sa hráčom. Okamžite začali pracovať na sérii opravných balíkov, ktoré majú za cieľ vyriešiť najzávažnejšie technické problémy, ako sú pády, či chýbajúce animácie. Prvá oprava už bola vydaná, ďalšie sú naplánované v priebehu júna.

Napriek týmto snahám však hra zostáva medzi hráčmi veľmi nepopulárna. Svetové herné portály a komunity sú v kritike jednotné – MindsEye je príkladom toho, ako môže nedostatočné testovanie, slabý dizajn a nedokončený produkt poškodiť reputáciu aj tých najväčších mien v hernom priemysle. PlayStation Store dokonca začal ponúkať hráčom refundácie, čo je v histórii platformy výnimočný krok, ktorý bol v minulosti priznaný len výnimočne neúspešným titulom ako Cyberpunk 2077.

V súhrne, MindsEye je príkladom toho, ako technické problémy, nekonzistentný dizajn a slabá hrateľnosť dokážu zničiť aj najväčšie ambície. Aj napriek sľubom vývojárov zostáva MindsEye pre mnohých hráčov veľkým sklamaním, ktoré si v priebehu roka 2025 vyslúžilo titul najhoršej hry podľa kritikov aj hráčov.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP