Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Najväčšia taxislužba v Paríži nariadila v utorok svojim šoférom dočasne nepoužívať elektromobil Model 3 od americkej automobilovej spoločnosti Tesla po tom, čo bol súčasťou vážnej dopravnej nehody vo francúzskej metropole, informuje TASR.

Podľa portálu Electrek v sobotu večer stratil šofér kontrolu nad svojou Teslou v 13. parížskom obvode. Narazil do cyklistu, prešiel niekoľko chodcov a nakoniec vo veľkej rýchlosti narazil do dodávky.

Výpočet zranených je rovnako rozsiahly, aktuálne médiá informujú o 20 zranených osobách a jednom úmrtí. Tri osoby sú zranené ťažko.

Nevylučujú technický problém auta

Vzhľadom na rýchlosť a jazdnú dráhu vozidla pred tým, ako narazilo, sa najprv predpokladalo, že došlo k vážnej poruche, napríklad zaseknutému plynovému pedálu. Tesla však tieto teórie odmietla po tom, čo predmetné auto údajne na diaľku skontrolovala.

Teslu Model 3 používalo 37 šoférov taxislužby G7, ktorá je podľa svojej webovej stránky najväčšou v Európe. Ostatné elektromobily spoločnosti Tesla, teda spolu 50 Modelov S ostanú aj naďalej v prevádzke, dodala taxislužba.

„Ako preventívne opatrenie podľa našich predpisov, G7 sa rozhodlo suspendovať 37 šoférov v spojení s G7 vybavených modelom podobným vozidlu pri nehode, dokým neskončí vyšetrovanie,“ cituje firmu Le Figaro. Vodiči podľa všetkého pod firmou jazdia podobne ako taxikári slovenského Uberu alebo služby Bolt, teda na vlastných vozidlách.

Spoločnosť Tesla pre AFP uviedla, že francúzskym úradom poskytne všetky predmetné informácie, ak o ne požiadajú.

Automobilový výrobca v minulosti čelil obvineniam zo strany regulačných úradov vrátane amerického Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSB) z nedostatočných bezpečnostných opatrení v jeho vozidlách.

Tesla je predmetom kritiky aj v dôsledku viacerých smrteľných nehôd súvisiacich s jej autopilotom. Krajinský súd v nemeckom Mníchove v roku 2020 rozhodol, že Tesla pri propagovaní tohto systému zavádzala, čím u bežného zákazníka mohla navodiť dojem, že auto je schopné samostatnej jazdy bez zásahu človeka, čo však s asistenčnými systémami nie je možné.

Electrek ale cituje aj niekoľko prípadov, kedy Tesla náhle a nechcene akcelerovala. Vo všetkých prípadoch však podla Tesly išlo o chybu vodiča, ktorý podľa jej zistení musel sám stlačiť plynový pedál, napríklad namiesto brzdy.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú