Úplne sa zbláznili. Úprava elektrického Hummeru stojí stovky tisíc a zabalí ho do kevlaru
Hummer EV je sám o sebe ultimátnym elektromobilom, ktorý disponuje ohromnou, vyše 200 kWh batériou. Tuningová spoločnosť SoFlo Customs z južnej Floridy v USA si zobrala do parády toto elektrické monštrum od GMC a vybavila ho karosériou z kevlaru. Na tému upozornil InsideEVs.
Firma na svojom Facebooku uvádza, že ide vôbec o prvý 1000-koňový Hummer „oblečený“ v kevlare. Kevlar je para-aramidové vlákno, ktoré vyvinula firma DuPont v roku 1965. Pôvodne sa mal kevlar využívať ako výstuž v pretekárskych pneumatikách, no vďaka jeho vlastnostiam si našiel uplatnenie aj inde.
Kevlar je totižto veľmi ľahký a pevný materiál, vďaka čomu sa používa na výrobu nepriestrelných viest alebo zariadení, ktoré si vyžadujú vysokú pevnosť pri zachovaní čo najnižšej hmotnosti, ako napríklad kanoe, kajaky, laná a podobne.
Hummer pripravený do boja
Hummer EV, ktorý od firmy SoFlo dostal kevlarovú karosériu, sa tým priblížil ku svojim koreňom. Značka Hummer je známa predovšetkým vďaka svojim armádnymi vozidlami, no vyrobila aj civilné vozidlá, napríklad Hummer H1 alebo Hummer H2. Značka patrí koncernu GMC a aktuálne sa pod ňou vyrába iba elektrický Hummer EV, ktorý stojí na koncernovej platforme Ultium.
Špeciálne upravený model dostal okrem kevlarového kabátu aj terénne 38″ pneumatiky obuté na 20″ diskoch. Už tak vysoký elektromobil dostal zároveň sadu na zvýšenie svetlej výšky až o 10 centimetrov. Zelená farba karosérie v kombinácii s medenými diskami kolies a ostatnými doplnkami v podobnej farbe prezrádza, že ide o čistokrvý americký „custom“.
Karoséria potiahnutá kevlarom by mala odolať odletujúcim kameňom či menším konárom. Napriek tomu, že sa kevlar používa aj pri nepriestrelných vestách, guľkám zrejme tento elektrický Hummer neodolá.
Tunigovej firme sa tento projekt tak zapáčil, že už objednala ďalšie dva kusy elektrického Hummer EV, na ktoré aplikuje presne tú istú úpravu, ktorú nazvali Strikeforce. Cena takto upraveného modelu začína na sume 220 000 dolárov, teda asi 207 000 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMMiliardár Křetínský skupuje najväčšie autocentrá v regióne. Potichu buduje obrovské impérium

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

