1000 km dojazd stále v nedohľadne. Obľúbená automobilka narazila na vážny problém
Japonská značka Toyota si razí svoju cestu k udržateľnej mobilite po svojom. Automobilka už dlhé roky presadzuje ekologické zmýšľanie skrz kombináciu spaľovacieho a elektrického ústrojenstva. Prvý hybrid predstavili už v roku 1997 s označením Toyota Prius, ktorý sa stal vôbec prvým sériovo vyrábaným hybridom na svete. Dnes je značka lídrom na trhu hybridných automobilov a predala celosvetovo už viac ako 20 miliónov kusov.
Svetové trendy, a hlavne európska legislatíva, postupne prinútili značku investovať aj do čisto elektrických modelov, ktorých aktuálnym zástupcom je napríklad mestské SUV Toyota BZ4X, úžitková novinka Proace EV alebo prémiový model značky LEXUS RZ. Vzhľadom na aktuálne trendy je pomer čisto elektrických modelov na celkovom portfóliu značky naozaj skromný.
To sa malo zmeniť príchodom „ultra-efektívnych“ EV modelov novej generácie v roku 2026. Výrobca tento krok ohlásil ešte minulý rok v októbri, kedy na výstave Japan Auto Show predstavil rovno 2 koncepty LEXUS s označením LF-ZC a LF-ZL. O téme informoval portál Electrek.
Toyota odkladá svoj long range Lexus EV
Podľa japonského portálu NHK odkladá Toyota spustenie výroby týchto modelov, s plánovaným dojazdom okolo 1 000 km a ultra rýchlym nabíjaním (20% – 80% za 20 minút), až na polovicu roka 2027. Spoločnosť ďalej uviedla, že dôvodom má byť implementácia najnovšej technológie, od ktorej si sľubujú nižšie náklady a zrýchlenie samotnej výroby. V porovnaní s aktuálnym modelom BZ4X by sa mali vozidlá novej generácie vyrábať s nákladmi nižšími o 20% v roku 2026, a dokonca o 40% nižšími v roku 2027.
Konkrétne má ísť o technológiu s názvom „giga-casting“, ktorá umožňuje vyrábať veľké časti vozidla, ako sú predné či zadné diely karosérie, ako jeden veľký komponent namiesto viacerých menších. Spoločnosť zároveň plánuje vyvinúť nové operačné systémy s ktorými bude nový hardware spolupracovať.
Automobilový gigant sa tak pridáva k rastúcemu zoznamu konkurentov, vrátane spoločností Ford, GM, Volkswagen a ďalších, ktoré nedávno odložili svoje plány týkajúce sa elektromobilov. Treba povedať, že v ich prípade išlo primárne o rozhodnutie kvôli nižšiemu záujmu o BEV vozidlá od zákazníkov.
Toyota si pritom stanovila cieľ vyrobiť 1,5 milióna elektromobilov (EV) na celom svete do konca roku 2026. Do tohto počtu zahŕňa aj plug-in hybridy, keďže dopyt po týchto vozidlách má podľa očakávaní rásť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Kultová hororová séria sa dočká vytúženého herného spracovania. O strach a brutalitu nebude núdza
Tvorca ikonického Breaking Bad sa vracia. Jeho nový seriál bude iný, ako sme si mysleli
Nový kamikadze dron SkyShark desí armády. Navrhol ho technický riaditeľ F1 a dal mu tieto neuveriteľné parametre
Android si doteraz nevyužíval naplno. Toto je 7 skvelých tipov, ktoré ho zmenia na nepoznanie
Slovensko sa ho konečne zbavilo. Spojenci demontovali ikonické zariadenie z čias Sovietskeho zväzu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
WHO upozorňuje na hrozbu epidémie: Ohrozených je 5,6 miliardy ľudí
Slováci so stresovým hormónom plnia ambulancie. „Telo bez neho nevie fungovať,“ varuje endokrinologička
Hranica 120 rokov je reálna, tvrdí neurovedkyňa. Kľúčom k dlhovekosti sú tri jednoduché návyky
MIMORIADNE: Mladého Slováka, ktorý zmizol v Grécku, našli mŕtveho. Hľadali ho rok
ESET zarobil 100 miliónov, firma zmenila vlastnícku štruktúru. Hlási tržby cez 690 miliónov eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Kataster napadli pred pol rokom, no odpovede stále chýbajú. Štát o útoku mlčí a verejnosť tápe
Technologický gigant zarába ako nikdy. SAP v druhom štvrťroku zvýšil zisk o 37 %
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP