Toyota sa nevzdáva. Výrazne vylepšila automobilový pohon, ktorý skoro nikto nekupuje
Hoci predaje vodíkového modelu Mirai výrazne klesli, Toyota sa nevzdáva vodíkovej technológie a stále do nej vkladá nádej. Japonská automobilka práve predstavila svoju tretiu generáciu palivového článku, ktorý sľubuje lepší dojazd, nižšie výrobné náklady a dlhšiu životnosť, informujme InsideEVs.
Výrazný progres
Podľa Toyoty je nový systém menší, ľahší a efektívnejší ako jeho predchodca. Automobilka tvrdí, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nový palivový článok až dvakrát odolnejší a jeho spoľahlivosť sa vyrovnáva naftovým motorom. Zároveň nevyžaduje takmer žiadnu údržbu, čo je veľkou výhodou pre flotily a komerčné využitie.
Vylepšená bola aj palivová účinnosť. Toyota odhaduje, že autá vybavené týmto systémom budú schopné prejsť až o 20 % viac na jedno natankovanie. Ak vezmeme do úvahy, že súčasný model Toyota Mirai má maximálny dojazd približne 647 kilometrov, s novým palivovým článkom by sa tento údaj mohol vyšplhať až na 770 kilometrov – samozrejme, za predpokladu dostupnosti čerpacích staníc na vodík.
Ďalším kľúčovým aspektom tretej generácie FC systému sú nižšie výrobné náklady. Toyota tvrdí, že vďaka inováciám v dizajne a výrobe článkov bude možné ponúkať vodíkové vozidlá a zariadenia za nižšie ceny. To by mohlo pomôcť širšiemu prijatiu tejto technológie nielen v automobilovom priemysle, ale aj v ďalších odvetviach.

Verejné predstavenie už o pár dní
Aj keď sa vodíkové osobné vozidlá predávajú v nízkych číslach – Toyota minulý rok predala iba 1 778 modelov Mirai, čo predstavuje pokles o 55,8 % oproti predchádzajúcemu roku – automobilka vidí veľký potenciál vo vodíkových riešeniach pre priemysel a dopravu. Jej palivové články už teraz poháňajú stacionárne generátory, lokomotívy, nákladné vozidlá a stavebné stroje. Vodík ponúka výhodu nulových emisií, čo z neho robí vhodnú alternatívu pre pracoviská, kde nie sú spaľovacie motory alebo batériové elektromobily praktické.
Toyota plánuje verejne predstaviť nový palivový článok budúci týždeň na medzinárodnom veľtrhu Hydrogen & Fuel Cell Expo v Tokiu. Prvé komerčné aplikácie tejto technológie sa očakávajú po roku 2026, pričom medzi prioritné trhy patria Japonsko, Európa, Severná Amerika a Čína.
Aj keď vodíková infraštruktúra stále zaostáva za elektrifikáciou, Toyota sa nevzdáva vízie „vodíkovej spoločnosti“ a verí, že technológia palivových článkov bude zohrávať dôležitú úlohu v budúcnosti mobility a energetiky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Minimálna mzda 2025 v Európe: Vedie krajina s 2 704 eurami, Slovensko značne zaostáva (REBRÍČEK)

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

Zomrel legendárny záporák z filmu Maska: Našli ho v jeho byte bez známok života

Ich finančná budúcnosť závisí od rodičov: 5 tipov ako naučiť svoje deti finančnej zodpovednosti

Masová streľba na pláži: Oslavy Chanuky sa zmenili na krviprelievanie, hlásia 11 obetí
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Minimálna mzda 2025 v Európe: Vedie krajina s 2 704 eurami, Slovensko značne zaostáva (REBRÍČEK)

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

Zomrel legendárny záporák z filmu Maska: Našli ho v jeho byte bez známok života

Ich finančná budúcnosť závisí od rodičov: 5 tipov ako naučiť svoje deti finančnej zodpovednosti

