Toyota sa nevzdáva. Výrazne vylepšila automobilový pohon, ktorý skoro nikto nekupuje
Hoci predaje vodíkového modelu Mirai výrazne klesli, Toyota sa nevzdáva vodíkovej technológie a stále do nej vkladá nádej. Japonská automobilka práve predstavila svoju tretiu generáciu palivového článku, ktorý sľubuje lepší dojazd, nižšie výrobné náklady a dlhšiu životnosť, informujme InsideEVs.
Výrazný progres
Podľa Toyoty je nový systém menší, ľahší a efektívnejší ako jeho predchodca. Automobilka tvrdí, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nový palivový článok až dvakrát odolnejší a jeho spoľahlivosť sa vyrovnáva naftovým motorom. Zároveň nevyžaduje takmer žiadnu údržbu, čo je veľkou výhodou pre flotily a komerčné využitie.
Vylepšená bola aj palivová účinnosť. Toyota odhaduje, že autá vybavené týmto systémom budú schopné prejsť až o 20 % viac na jedno natankovanie. Ak vezmeme do úvahy, že súčasný model Toyota Mirai má maximálny dojazd približne 647 kilometrov, s novým palivovým článkom by sa tento údaj mohol vyšplhať až na 770 kilometrov – samozrejme, za predpokladu dostupnosti čerpacích staníc na vodík.
Ďalším kľúčovým aspektom tretej generácie FC systému sú nižšie výrobné náklady. Toyota tvrdí, že vďaka inováciám v dizajne a výrobe článkov bude možné ponúkať vodíkové vozidlá a zariadenia za nižšie ceny. To by mohlo pomôcť širšiemu prijatiu tejto technológie nielen v automobilovom priemysle, ale aj v ďalších odvetviach.

Verejné predstavenie už o pár dní
Aj keď sa vodíkové osobné vozidlá predávajú v nízkych číslach – Toyota minulý rok predala iba 1 778 modelov Mirai, čo predstavuje pokles o 55,8 % oproti predchádzajúcemu roku – automobilka vidí veľký potenciál vo vodíkových riešeniach pre priemysel a dopravu. Jej palivové články už teraz poháňajú stacionárne generátory, lokomotívy, nákladné vozidlá a stavebné stroje. Vodík ponúka výhodu nulových emisií, čo z neho robí vhodnú alternatívu pre pracoviská, kde nie sú spaľovacie motory alebo batériové elektromobily praktické.
Toyota plánuje verejne predstaviť nový palivový článok budúci týždeň na medzinárodnom veľtrhu Hydrogen & Fuel Cell Expo v Tokiu. Prvé komerčné aplikácie tejto technológie sa očakávajú po roku 2026, pričom medzi prioritné trhy patria Japonsko, Európa, Severná Amerika a Čína.
Aj keď vodíková infraštruktúra stále zaostáva za elektrifikáciou, Toyota sa nevzdáva vízie „vodíkovej spoločnosti“ a verí, že technológia palivových článkov bude zohrávať dôležitú úlohu v budúcnosti mobility a energetiky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

Petržalka spúšťa zimnú novinku: Klzisko úplne zadarmo pre všetkých, inšpiráciou bola susedná Viedeň
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

