Toyota sa nevzdáva. Výrazne vylepšila automobilový pohon, ktorý skoro nikto nekupuje
Hoci predaje vodíkového modelu Mirai výrazne klesli, Toyota sa nevzdáva vodíkovej technológie a stále do nej vkladá nádej. Japonská automobilka práve predstavila svoju tretiu generáciu palivového článku, ktorý sľubuje lepší dojazd, nižšie výrobné náklady a dlhšiu životnosť, informujme InsideEVs.
Výrazný progres
Podľa Toyoty je nový systém menší, ľahší a efektívnejší ako jeho predchodca. Automobilka tvrdí, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nový palivový článok až dvakrát odolnejší a jeho spoľahlivosť sa vyrovnáva naftovým motorom. Zároveň nevyžaduje takmer žiadnu údržbu, čo je veľkou výhodou pre flotily a komerčné využitie.
Vylepšená bola aj palivová účinnosť. Toyota odhaduje, že autá vybavené týmto systémom budú schopné prejsť až o 20 % viac na jedno natankovanie. Ak vezmeme do úvahy, že súčasný model Toyota Mirai má maximálny dojazd približne 647 kilometrov, s novým palivovým článkom by sa tento údaj mohol vyšplhať až na 770 kilometrov – samozrejme, za predpokladu dostupnosti čerpacích staníc na vodík.
Ďalším kľúčovým aspektom tretej generácie FC systému sú nižšie výrobné náklady. Toyota tvrdí, že vďaka inováciám v dizajne a výrobe článkov bude možné ponúkať vodíkové vozidlá a zariadenia za nižšie ceny. To by mohlo pomôcť širšiemu prijatiu tejto technológie nielen v automobilovom priemysle, ale aj v ďalších odvetviach.
Verejné predstavenie už o pár dní
Aj keď sa vodíkové osobné vozidlá predávajú v nízkych číslach – Toyota minulý rok predala iba 1 778 modelov Mirai, čo predstavuje pokles o 55,8 % oproti predchádzajúcemu roku – automobilka vidí veľký potenciál vo vodíkových riešeniach pre priemysel a dopravu. Jej palivové články už teraz poháňajú stacionárne generátory, lokomotívy, nákladné vozidlá a stavebné stroje. Vodík ponúka výhodu nulových emisií, čo z neho robí vhodnú alternatívu pre pracoviská, kde nie sú spaľovacie motory alebo batériové elektromobily praktické.
Toyota plánuje verejne predstaviť nový palivový článok budúci týždeň na medzinárodnom veľtrhu Hydrogen & Fuel Cell Expo v Tokiu. Prvé komerčné aplikácie tejto technológie sa očakávajú po roku 2026, pričom medzi prioritné trhy patria Japonsko, Európa, Severná Amerika a Čína.
Aj keď vodíková infraštruktúra stále zaostáva za elektrifikáciou, Toyota sa nevzdáva vízie „vodíkovej spoločnosti“ a verí, že technológia palivových článkov bude zohrávať dôležitú úlohu v budúcnosti mobility a energetiky.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP