Toto zožne úspech. Skvelý elektromobil s cenou okolo 30 000 € mieri na Slovensko
Automobilka MG nie je vo svete motorov až tak neznáma. Britskej značke vrátili život Číňania, ktorí produkujú cenovo dostupné autá pre európsky trh. MG už pôsobí aj na Slovensku, aktuálne u nás ponúka dva modely, no čistý elektromobil zatiaľ chýba. Zmeniť to ale má model MG4, ktorý sa už predáva na vybraných európskych trhoch a tento rok by mohol prísť aj na ten náš. Ako informuje aj portál Elektrickevozy.cz, ide o veľmi silného, najmä cenového konkurenta pre VW ID.3.
Jediným elektrifikovaným modelom, ktorý automobilka ponúka na Slovensku, je SUV MG EHS. Aj napriek tomu, že sa jedná o veľké plug-in hybridné SUV, je jeho cena relatívne prijateľná a začína na sume 35 590 €.
MG4 je čistý elektromobil, ktorý na vybraných európskych trhoch začína na sume zhruba 29 000 €. Tieto ceny ale automobilka stanovila ešte v septembri minulého roka, takže v momente začiatku predaja u nás budú určite o niečo vyššie. Stále sa však bude jednať o plnohodnotný elektromobil s cenovkou okolo 30 000 €.
Parametrami sa vyrovná konkurenčnej ID.3
MG4 je veľkostne porovnateľný s VW ID.3 či koncernovou dvojičkou Cupra Born. Oba elektromobily postavené na platforme MEB ale začínajú na sume od 44 000 €. Čínsky elektromobil by teda mohol byť minimálne o 10 000 € lacnejší.
V najzákladnejšej verzii Standard disponuje 51 kWh batériou, elektromotorom s výkonom 125 kW a 117 kW DC nabíjaním, s ktorým potrvá nabitie z 10 % na 80 % zhruba 40 minút. Dojazd podľa cyklu WLTP činí 350 km.
Elektromobil MG4 môže byť predajným hitom
Zaujímavejšou, ale aj o niečo drahšou verziou, je Comfort. V tomto prípade už zákazník dostane 64 kWh batériu, elektromotor s výkonom 150 kW a aj 135 kW DC nabíjanie. Táto verzia disponuje dojazdom 450 km podľa WLTP a nabitie z 10 na 80 % potrvá 35 minút. Vrcholná verzia Luxury disponuje rovnakým motorom, batériou aj nabíjaním, avšak ponúka ešte bohatšiu výbavu.
Moderný interiér plný technológií
Interiér auta zdobí na dnešné pomery už pomerne štandardný virtuálny kokpit. V prípade MG4 má obrazovka 7″ a obrazovka infotainmentu má uhlopriečku veľkú 10,25″. Nechýba konektivita Apple CarPlay a Android Auto, ako aj plno bezpečnostných funkcií a technológií.
Najvyššia verzia Luxusry disponuje aj 360-stupňovým kamerovým systémom. Rovnako nechýba konektivita skrz mobilnú aplikáciu, kde sa dá nastaviť napríklad vyhriatie či klimatizovanie auta na diaľku.
Z bezpečnostného hľadiska spĺňa európske štandardy
Automobilka nedávno informovala, že model MG4 získal v bezpečnostných testoch Euro NCAP maximálne skóre až 5 hviezdičiek, čím sa radí medzi tie najbezpečnejšie autá na trhu.
Čínske automobilky tak už dávno nie sú tými, ktoré vyrábajú „nebezpečné“ autá na úkor nízkej ceny. Uvidíme, akú cenovku nastaví MG pre slovenský trh. Ak sa bude odvíjať od starších cien určených pre Európu, rozhodne môže ísť o predajný trhák.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
Ukrajina uzavrela strategickú dohodu: Prvá transbalkánska dodávka plynu je realitou
Sajfa predal Toldo známemu hráčovi na trhu, slovenský trh pre tento biznis už nestačí
Reťazec TEDi sťahuje výrobok, ktorý obsahuje látky spájané s rakovinou: V predaji bol viac než rok, okamžite ho vráť
Nový džob Romany Tabakovej: Exposlankyňa bude asistentkou politika zo Smeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
Slovensko čelí digitálnej invázii. Týždenne nás napadnú tisíce kyberútokov
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP