Mercedes to jednoducho s plug-in hybridnými autami vie. Nejde pritom iba o záležitosť posledných rokov. Plug-in hybridy Mercedesu patria dlhodobo k jedným z najlepších a v praxi najpoužiteľnejších áut tohto typu.

Dôvodov je hneď niekoľko. V prvom rade ich nabíjateľné hybridy majú nadštandardný elektrický dojazd, ktorý sa pri tých najnovších modeloch pohybuje cez 100 km. Za druhé, plug-in hybridné Mercedesy disponujú rýchlym nabíjaním, ktoré môže dosahovať až 60 kW. Takéto parametre mali kedysi dávno prvé elektromobily a dnes ich máš v plug-in hybride, v ktorom by ešte stále mal hrať primárne husle spaľovací motor.

V testovanom rodinnom B250e sa nenachádza najnovšia štvrtá generácia plug-in hybridného pohonu, ktorá disponuje vyššie popísanými parametrami. Faceliftované “B-čko” má len tretiu generáciu pohonu, ktorá je ale aj v roku 2023 vysoko nad ostatnou konkurenciou v segmente nabíjateľných hybridov.

V recenzii sa dozvieš:

  • Aké sú spotreby a čisto elektrický dojazd Mercedesu B250e
  • Aké novinky priniesol facelift tohto rodinného auta
  • Čo považujem za najväčší nedostatok plug-in hybridnej triedy B
  • Ako na mňa pôsobí koncepcia interiéru stará takmer 10 rokov
  • Aké technológie sa dostali do vstupnej brány Mercedesu
Všetok výkon ide na predné kolesá

Tretia generácia plug-in hybridného v tomto prípade pozostáva z 1,3-litrového benzínového motora, ktorý má výkon 163 koní a elektromotora s výkonom 109 konských síl. Dokopy táto sústava produkuje kombinovaný systémový výkon 218 koní (160 kW) a točivý moment 450 Nm.

Tu, žiaľ, musím konštatovať, že výkon, respektíve skôr točivý moment, je na toto auto až príliš vysoký. Najmä dávkovanie výkonu elektromotora po stlačení plynového pedála bolo veľmi agresívne a na mokrej vozovke je takmer nemožné pohnúť sa bez toho, aby auto nezačalo prešmykovať. Samozrejme, systémy kontroly trakcie okamžite zaúradovali, no za toto Mercedes rozhodne nemôžem pochváliť.

Mário Šimovič/FonTech

Problém vidím v tom, že auto je vpredu príliš ľahké. 15,8 kWh batéria sa nachádza v kufri a aj karosárske prevedenie pridáva nejaké kilá viac na zadok. Tým, že je poháňaná výhradne predná náprava, dochádza k tomuto neželanému efektu častého prešmykovania.

Akákoľvek kritika smerom k pohonu však tu končí. Mercedes B250e prejde v reálnych podmienkach na jedno nabitie 50-60 km. Tých 50 km som prešiel v mimoriadne nepriaznivých podmienkach pri dynamickejšej mestskej jazde, naopak 60 km sa mi podarilo prejsť kombináciou mestskej a okreskovej jazdy.

Toto je najlepší rodinný plug-in hybrid aj napriek niekoľko rokov starej technike

Aj 50 km dojazd môže byť dosť, ak ho získaš za 30 minút

Až do týchto riadkov nie je Mercedes B250e z hľadiska plug-in hybridného pohonu ničím výnimočný oproti súčasnej konkurencii. Všetko ale mení spôsob a rýchlosť nabíjania, nakoľko týchto 50-60 km dojazdu si schopný do auta znova dobiť za približne 30 minút.

Mário Šimovič/FonTech

B250e už v základe disponuje 11 kW AC nabíjačkou, takže plné dobitie z wallboxu zaberie zhruba 1 hodinu aj 15 minút. Za príplatok je ale možné auto vybaviť 22 kW DC nabíjačkou, ktorá akumulátor dobije už sa spomínaných 30 minút.

Tento plug-in hybrid tak dokážeš dobiť aj počas rýchlych nákupov po práci, či počas toho, ako skočíš s kamarátom či kamarátkou niekam na kávu. Mercedes B250e môže teda plnohodnotne využívať aj ten, kto nemá možnosť nabíjať svoj plug-in hybrid doma. Ide teda o ideálne auto napríklad pre panelákových ľudí. Možností, ako za pol hodinu či hodinu v Bratislave nabiť toto auto, je naozaj veľa.

Ak sa následne vydáš na dlhšiu trasu, po diaľnici rýchlosťou 120 km/h spotrebuje 5,7 l/100 km (s vybitou batériou) a pri 130-ke je spotreba 6,8 l/100 km, taktiež s vybitým akumulátorom.

Mário Šimovič/FonTech

Batériu je však dôležité nabíjať najmä pri jazde v meste a po okreskách, nakoľko tu má B250e s vybitým akumulátorom spotrebu až okolo 7,5 l/100 km.

Nadčasový interiér, ktorý aj po 10 rokoch vyzerá moderne

Koncepciu dvoch displejov vedľa seba v jednom paneli vyčnievajúcom nad prístrojovou doskou predstavil Mercedes už už zhruba pred desiatimi rokmi. Ak sa dnes pozrieme na interiéry 10-ročných áut iných automobiliek, určite si všimneme podpísaný zub času. V Mercedese je to ale inak. Nemecká automobilka túto koncepciu používa v základných modeloch dodnes a musím povedať, že stále vyzerá moderne.

Mário Šimovič/FonTech

Napríklad taký Hyundai začal svoje interiéry riešiť veľmi podobným spôsobom len s príchodom modelu Ioniq 5, teda zhruba pred dvoma rokmi. BMW používa síce krajšie, väčšie displeje s užšími rámikmi, no tiež ide o veľmi podobný koncept, ktorý nastúpil až pri modeloch posledného roka.

Interiér Mercedesu je naozaj nadčasový. Facelift B250e však už používa novší hardvér a k dispozícii je napríklad bezdrôtové Apple CarPlay, čo som ja osobne mimoriadne ocenil. Nový je aj volant, ten už má dotykové ovládacie prvky po vzore modelov vyšších tried. Aj samotný infotainment je nový a displej pred vodičom má rovnaké, alebo veľmi podobné funkcie a možnosti zobrazenia, ako napríklad displej v novej triede C.

Mário Šimovič/FonTech

Dovolím si tvrdiť, že aj keď má tento interiér už takmer 10 rokov, bude vyzerať moderne a “fresh” minimálne ďalšiu nasledujúcu dekádu. Vďačiť za to môže dokonalému mixu hardvérových ovládacích prvkov a obrazoviek. Mimochodom, obľúbený touchpad v stredovej konzole už zmizol a multimediálny displej sa tak dá ovládať len dotykom, alebo ovládačom na volante, ktorý je však tiež dotykový.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa FonTech.sk (@fontech.sk)

Technológie vlajkových lodí vo vstupnom modeli

V neposlednom rade sú to technológie a asistenti, ktorými si ma facelift Mercedesu B250e získal. Asistent jazdy na diaľnici dokonale funguje dokonca aj v meste. Pri dobre značených cestách udržiava jazdný pruh, rýchlosť a vzdialenosť od auta pred ním naozaj ukážkovo.

Mário Šimovič/FonTech

Dokonca aj pri vypnutom asistentovi riadenia auto sleduje cestu na základe dopravných značiek a mapových podkladov, pričom napríklad pri zjazde z kopca dokáže udržiavať maximálnu povolenú rýchlosť bez toho, aby musel vodič nejako brzdiť. Auto tiež samé spomalí pred zákrutou, kruhovým objazdom či križovatkou.

Za príplatok môžeš mať aj špičkové MULTIBEAM LED svetlá. Nejde o najpokročilejšiu OLED technológiu Mercedesu, no aj tieto svetlá majú špičkový dosvit a bezchybné vyrezávanie oprotiidúcich vozidiel. Počas testu sa mi ani raz nestalo, aby som niekoho oslepoval.

Mário Šimovič/FonTech

Mercedes si na detailoch naozaj potrpí

Vo finále už môžem už len konštatovať, že aj B-čkový Mercedes, ktorý je akousi karosársky väčšou “vstupnou bránou” do sveta prémiovej automobilky, môže ponúknuť prémiové technológie a dizajn, ktorý je vyladený do najmenších detailov. V aute sa pasažieri skutočne cítia ako vo vozidle prémiovej značky. Robustne spracovaný interiér s efektným ambientným podsvietením, prémiovým audiom a obrazovkami s jemným rozlíšením, to všetko umocňuje luxusný zážitok z auta. Treba však priznať, že v testovanej konfigurácii s príplatkovým balíkom AMG Line sa už dostávame aj cenou do tých luxusnejších vôd.

Mercedes triedy B začína na sume tesne pod 37 000 €. Plug-in hybridná motorizácia začína na bezmála 46 000 €, no testovaný model by zákazníka vyšiel až na 59 844 €.

Za 60 000 € pritom už v dnešnej dobe môžeš mať špičkový plnohodnotný elektromobil. Aj B250e si však určite nájde svojich zákazníkov. Možno práve takých, ktorí by chceli okúsiť elektromobilitu, no nemajú možnosť nabíjať doma a tiež nie sú úplne stotožnení s tým vzdať sa spaľovacieho motora.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú