Tohtoročná herná jeseň sa vyvíja stále lepšie, len nedávno vyšlo Call of Duty Black Ops 6, ktoré zlomilo rekord série, keďže počas otváracieho víkendu dosiahlo viac ako 306-tisíc súčasne hrajúcich hráčov. Tu sa však trhanie rekordov v hernom biznise nekončí. Nový Dragon Age: The Veilguard totiž robí podobnú radosť tvorcom z BioWare a celému Electronic Arts.

Titul vyšiel v piatok a v sobotu večer dosiahol na Steame métu 84 832 súčasne hrajúcich hráčov. Vďaka tomuto číslu sa dostal pred doterajšieho rekordéra z dielní EA, ktorým bol Star Wars Jedi: Survivor s takmer 68-tisíc hráčmi počas prvých hodín od vydania. Titul sa v 24 hodinovom peaku ocitol na 19. mieste, hneď za Baldur´s Gate 3, ktorý si tiež užíva skvelé čísla vďaka nedávnemu prídavku módov.

EA predpovedalo úspech

Generálny riaditeľ EA, Andrew Wilson, sa počas štvrťročného rozhovoru s investormi vyjadril, že Dragon Age: The Veilguard má veľký potenciál na dobré predaje vďaka tomu, že BioWare sa po nevydarenom Antheme vrátil k tomu, čo robia najlepšie. BioWare je podľa neho vo svojom živle práve pri singleplayerových RPG s hlbokými príbehmi a prepracovanými svetmi.

Steam

Nakoniec tým sa aj preslávili pri svojej klasickej RPG Baldur´s Gate. Následne nadviazali s Neverwinter Nights, Star Wars Knights of the Old Republic a space operou Mass Effect, pričom všetky menované ponúkali úžasne prepracované svety a mechaniky. Druhým faktorom úspechu je podľa neho nízka konkurencia, čím pravdepodobne myslel posunutie vydania Assassin´s Creed Shadows na budúci rok.

Štúdio sa už zameriava na nový projekt

V rozhovore pre Rolling Stone sa kreatívny vedúci John Epler vyjadril, že Dragon Age: The Veilguard už má uzatvorený príbeh. Epler zároveň priamo potvrdil, že novinka v budúcnosti nedostane žiadne rozšírenia a štúdio sa bude teraz naplno zameriavať na nový Mass Effect, na ktorom doteraz pracoval iba menší tím vývojárov.

To, či sa v ňom objaví aj multiplayerová zložka zatiaľ nie je jasné, no podľa Eplera je ťažké vytvoriť kooperáciu, pokiaľ majú hru poháňať rozhodnutia, ktoré ovplyvnia príbeh. Na záver sa vyjadril aj k tomu, že by veľmi chcel vytvoriť kolekciu všetkých Dragon Age hier, podobne ako to urobili s Mass Effectom, no je tu veľa prekážok, vrátane rozdielnych enginov, na ktorých boli jednotlivé časti postavené.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú